۰
plusresetminus
چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۸

اینتل مودم‌های 5G برای لپ‌تاپ می‌سازد

ایتنا - اینتل از همکاری خود با شرکت تایوانی مدیاتک (MediaTek) برای ساخت مودم‌های اینترنت نسل پنجم مخصوص لپ‌تاپ خبر داد؛ مودم‌هایی که از اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی به بازار خواهند آمد.
اینتل مودم‌های 5G  برای لپ‌تاپ می‌سازد

 کمپانی اینتل از همکاری خود با شرکت تایوانی مدیاتک (MediaTek) برای ساخت مودم‌های اینترنت نسل پنجم مخصوص لپ‌تاپ خبر داد؛ مودم‌هایی که از اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی به بازار خواهند آمد.

به گزارش ایتنا از ایرنا، به موجب این همکاری، شرکت اینتل سخت‌افزار و نرم‌افزارهای لازم برای مودم‌های 5G مخصوص رایانه‌های شخصی از جمله درایورهای سیستم عامل میزبان را می‌سازد و مدیاتک مسئول طراحی و تولید این مودم‌ها خواهد بود.

جو چن ( Joe Chen) رییس شرکت مدیاتک می‌گوید: «در نتیجه این همکاری، مصرف‌کنندگان قادر خواهند بود صفحات وب، فیلم‌ها و بازی‌ها را سریع‌تر بر روی رایانه‌های شخصی خود بارگذاری کنند اما همچنین انتظار داریم که آن‌ها (تیم اینتل) دست به نوآوری‌هایی با فناوری 5G بزنند که هنوز به فکرمان نرسیده است.»

بنابر گزارش‌ها، دِل (Dell) و اچ‌پی (HP) از نخستین تولیدکنندگان رایانه‌های شخصی خواهند بود که لپ‌تاپ‌هایی مجهز به مودم 5G اینتل و مدیاتک را به بازار عرضه خواهند کرد.
اینتل که پیش‌تر از کسب‌وکار تولید مودم‌های 5G برای گوشی‌های همراه کنار کشیده بود، می‌گوید این کار را از آن رو انجام داده که در این حوزه هیچ مسیر روشنی به سمت سودآوری و بازده مثبت وجود نداشت.   
کد مطلب: 58939
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام