۰
plusresetminus
شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۷

ساخت نرم‌افزار تشخیص چهره برای کارمندان فیس ‌بوک

ایتنا- فیس‌بوک گزارش می‌دهد که نرم‌افزار تکمیل‌نشده تشخیص چهره فیس‌بوک می‌تواند کارمندان و دوستانشان که این قابلیت را فعال کرده‌اند تشخیص بدهد.
ساخت نرم‌افزار تشخیص چهره برای کارمندان فیس ‌بوک
فیس‌بوک گزارش می‌دهد که نرم‌افزار تکمیل نشده تشخیص چهره فیس‌بوک می‌تواند کارمندان و دوستانشان که این قابلیت را فعال کرده‌اند تشخیص بدهد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، کمپانی فیس‌بوک که به دلیل نگرانی‌های مرتبط با "حریم خصوصی" مورد انتقاد بوده است، به تازگی اعلام کرده است که نرم‌افزار داخلی ویژه‌ای ایجاد کرده است که به کارمندان اجازه می‌دهد که همکاران و دوستانی را که این فناوری را فعال کرده‌اند شناسایی کند.
البته این نرم‌افزار هنوز به صورت عمومی عرضه نشده است.
 
گزارش‌های بیزینس اینسایدر نشان از آن دارد که این نرم‌افزار بین سال‌های 2015 و 2016 توسعه یافته، اما از آن زمان تاکنون به‌صورت ناتمام رها شده است.
گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهند که یکی از نسخه‌های این نرم‌افزار می‌توانست در صورت کافی بودن اطلاعات، همه افراد در این شبکه اجتماعی را شناسایی کند.

فیس‌بوک نیز وجود چنین نرم‌افزاری را تائید کرد، اما ادعای تشخص هر فرد واقع در این شبکه اجتماعی را انکار کرد.
 تشخیص چهره فیس بوک
 
یکی از سخنگویان فیس‌بوک در این رابطه اعلام کرده است که: «تیم ما برای یادگیری در رابطه با فناوری‌های جدید، دائما نرم‌افزارهایی را می‌سازد که به‌صورت داخلی از آنها استفاده کند. نرم‌افزار ذکرشده در اینجا تنها برای کارمندان فیس‌بوک در دسترس بود و می‌توانست تنها کارمندان و دوستانی که تشخیص چهره را فعال کرده‌اند شناسایی کند.»

بیزینس اینسایدر گزارش می‌دهد که این نرم‌افزار در مراحل اولیه تولید خود قرار داست.
گفته شده کارمندان می‌توانستند دوربین تلفن همراه خود را به سمت فرد دیگری بگیرند و نام و تصویر پروفایل فیس‌بوک آنها را بعد از چند ثانیه روی صفحه‌نمایش دستگاه خود ببینند.
 
این نرم‌افزار یکی از قابلیت‌های جدیدی است که می‌تواند آتش افرادی که نگران حریم خصوصی اشخاص جامعه هستند را بیش‌ از پیش تند کند.
البته فیس‌بوک پیش‌ از این نیز به دلیل استفاده از قابلیت تگ کردن افراد در عکس‌های شخصی فرد دیگر، مورد بازخواست قرارگرفته بود. با این‌ حال باید دید پاسخ این کمپانی به این انتقادهای تند چه خواهد بود.
 
کد مطلب: 58923
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام