کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیام عذرخواهی وزیر ارتباطات بدلیل قطع اینترنت

سايت خبری ايتنا , 3 آذر 1398 ساعت 13:26

ایتنا - وزیر ارتباطات در پیامی ویدئویی بابت مشکلات اخیر اینترنت در کشور عذرخواهی کرد.





به گزارش ایتنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی شب گذشته در پیامی ویدیویی از مردم به علت قطع اینترنت و مشکلات ناشی از آن در یک هفته اخیر عذرخواهی کرد. متن این فایل ویدئویی را در زیر می‌خوانید:

« هموطنان عزیزم سلام
خوشحالم امروز وضعیت اینترنت به ‌گونه‌ای شده که این پیام من به دست شما می‌رسد. به خوبی می‌دانم که قطع شبکه اینترنت بین‌الملل در روزهای اخیر چه مشکلاتی را در زندگی شما ایجاد کرده. با تماس‌های فراوان و اظهار نظرهایتان از مشکلات عدیده‌ای که در این یک هفته اخیر به‌خاطر قطعی اینترنت بین‌الملل برای شما به وجود آمده بود اطلاعات دارم و بسیار متاسفم. 

چه خانواده‌هایی که در خارج از کشور نمی‌توانستند به شیوه سابق و آسان از حال عزیزانشان در ایران مطلع بشوند، چه دانشجوها و اساتیدی که در این مدت از دسترسی به منابع علمی بین‌المللی محروم بودند و چه شرکت‌هایی که به واسطه فعالیت‌های صادرات و واردات دچار خسارت شدند و البته بسیاری از مشکلات دیگر. 
مسئولیت خطیر حفظ آرامش و امنیت در کشور با مراجع امنیتی هست و  تصمیم ایجاد محدودیت در اینترنت در ابتدا به‌خاطر حفظ آرامش جامعه و مردم اتخاذ شد و به اپراتورها ابلاغ شد. 
من به عنوان وزیر ارتباطات دغدغه حفظ دسترسی آحاد مردم و تامین نیاز کسب‌‌وکارهای مبتنی بر اینترنت را مدنظر داشتم و بر این باورم که زندگی بدون فضای مجازی و بدون اتصال به شبکه جهانی قابل تصور نیست. 

ما در وزارت ارتباطات برای حراست از منافع مردم در این شرایط خطیر اقدامات زیادی را انجام دادیم؛ اول برای گردش آزاد اطلاعات و جلوگیری از اختلال در فعالیت خبرنگاران برای جمع زیادی از آنها دسترسی به اینترنت را فراهم کردیم. تا آنجا که توانستیم دفاتر خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و سایت‌های خبری را به اینترنت متصل کردیم. در مرحله بعد تلاش کردیم کسب‌وکارها و  احتیاجات اولیه زندگی مردم دچار اختلال نشود. (این خیلی مهم بود) 

بانک‌ها در این مدت به فعالیت خود طبق معمول ادامه دادند. اختلالی در تراکنش‌ها به ‌وجود نیامد. خدمات بسیار زیادی امروزه از طریق نت به مردم ارائه می‌شود و مردم از آن ارتزاق می‌کنند. تاکسی‌های اینترنت که مطابق آمار 2/3 میلیون راننده در آنها فعالیت می‌کنند و ده میلیون شهروند از خدمات آنها بهره می‌گیرند، فروشگاه‌های اینترنتی، سرویس‌های فروش بلیط مسافرتی، همه و همه خدماتی بودند که اگر کوچک‌ترین اختلالی در آنها به وجود می‌آمد زندگی مردم دچار مشکلات بسیار بزرگ‌تری می‌شد. 

این کار بزرگی بود که در زیرساخت‌ آن در طول سال‌های اخیر وزارت ارتباطات تلاش زیادی کرده بودو هدف از ایجاد زیرساخت شبکه ملی اطلاعات حراست از منافع مردم در این شرایط بود و نه قطع دائمی ارتباطات با شبکه جهانی. 

پیگیری‌های زیادی در این یک هفته داشتیم تا به محض رفع تهدیدات مطرح شده توسط مراجع امنیتی مجددا بتوانیم اینترنت را به زندگی مردم برگردانیم.
خودم،‌ شخصا از ساعت ابتدایی ایجاد محدودیت، پیگیری‌ها را برای بازگشتن هرچه سریع‌تر شبکه به حالت عادی انجام دادم. با موافقت شورای امنیت کشور، از پنجشنبه گذشته، ابتدا شرکت‌ها، ادارت، دانشگاه،‌دفاتر خدمات عمومی به شبکه بین‌الملل متصل شدند. خوشحالم که از امروز نیز اینترنت ثابت خانگی در بسیاری از استان‌های کشور از جمله تهران برقرار شده است. این پیگیری‌ها در تعامل مستمر با مراجع ذی‌صلاح امنیتی کشور تا برقراری اینترنت موبایل و عادی شدن کل شبکه حتما ادامه خواهد داشت.

می‌دانم که برخی خسارت‌ها جبران‌ناپذیرهستند اما به نوبه خود تلاش می‌کنیم برخی از خسارت‌های وارده به مشترکین اینترنت را جبران کنیم. از اپراتورها خواستیم که بسته‌های زمانی خریداری شده مردم را به ازای روزهای قطع ارتباط تمدید کنند. همچنین برای تکریم شما، یک بسته اینترنت یک گیگابایت به همه مشترکین تلفن همراه از سوی اپراتورها اعطا می‌شود.

همین حالا می‌توانید با شماره گیری #98* آن را فعال کنید و از آن استفاده کنید. 

جا دارد به نوبه خودم، بابت همه مشکلاتی که در این مدت برای شما به وجود آمد به سهم خودم به عنوان عضوی از دولت و به عنوان عضوی از حاکمیت عذرخواهی کنم . بدانید که لحظه‌ای از انجام وظایف خودمان در خدمت‌رسانی به شما فروگذار نمی‌کنیم.از اینکه صحبت‌های مرا شنیدید و گوش دادید ممنونم.»
 


کد مطلب: 58919

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58919/پیام-عذرخواهی-وزیر-ارتباطات-بدلیل-قطع-اینترنت

ايتنا
  https://www.itna.ir