۱۸
۰
plusresetminus
يکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۶

پیام عذرخواهی وزیر ارتباطات بدلیل قطع اینترنت

ایتنا - وزیر ارتباطات در پیامی ویدئویی بابت مشکلات اخیر اینترنت در کشور عذرخواهی کرد.
پیام عذرخواهی وزیر ارتباطات بدلیل قطع اینترنت



به گزارش ایتنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی شب گذشته در پیامی ویدیویی از مردم به علت قطع اینترنت و مشکلات ناشی از آن در یک هفته اخیر عذرخواهی کرد. متن این فایل ویدئویی را در زیر می‌خوانید:

« هموطنان عزیزم سلام
خوشحالم امروز وضعیت اینترنت به ‌گونه‌ای شده که این پیام من به دست شما می‌رسد. به خوبی می‌دانم که قطع شبکه اینترنت بین‌الملل در روزهای اخیر چه مشکلاتی را در زندگی شما ایجاد کرده. با تماس‌های فراوان و اظهار نظرهایتان از مشکلات عدیده‌ای که در این یک هفته اخیر به‌خاطر قطعی اینترنت بین‌الملل برای شما به وجود آمده بود اطلاعات دارم و بسیار متاسفم. 

چه خانواده‌هایی که در خارج از کشور نمی‌توانستند به شیوه سابق و آسان از حال عزیزانشان در ایران مطلع بشوند، چه دانشجوها و اساتیدی که در این مدت از دسترسی به منابع علمی بین‌المللی محروم بودند و چه شرکت‌هایی که به واسطه فعالیت‌های صادرات و واردات دچار خسارت شدند و البته بسیاری از مشکلات دیگر. 
مسئولیت خطیر حفظ آرامش و امنیت در کشور با مراجع امنیتی هست و  تصمیم ایجاد محدودیت در اینترنت در ابتدا به‌خاطر حفظ آرامش جامعه و مردم اتخاذ شد و به اپراتورها ابلاغ شد. 
من به عنوان وزیر ارتباطات دغدغه حفظ دسترسی آحاد مردم و تامین نیاز کسب‌‌وکارهای مبتنی بر اینترنت را مدنظر داشتم و بر این باورم که زندگی بدون فضای مجازی و بدون اتصال به شبکه جهانی قابل تصور نیست. 

ما در وزارت ارتباطات برای حراست از منافع مردم در این شرایط خطیر اقدامات زیادی را انجام دادیم؛ اول برای گردش آزاد اطلاعات و جلوگیری از اختلال در فعالیت خبرنگاران برای جمع زیادی از آنها دسترسی به اینترنت را فراهم کردیم. تا آنجا که توانستیم دفاتر خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و سایت‌های خبری را به اینترنت متصل کردیم. در مرحله بعد تلاش کردیم کسب‌وکارها و  احتیاجات اولیه زندگی مردم دچار اختلال نشود. (این خیلی مهم بود) 

بانک‌ها در این مدت به فعالیت خود طبق معمول ادامه دادند. اختلالی در تراکنش‌ها به ‌وجود نیامد. خدمات بسیار زیادی امروزه از طریق نت به مردم ارائه می‌شود و مردم از آن ارتزاق می‌کنند. تاکسی‌های اینترنت که مطابق آمار 2/3 میلیون راننده در آنها فعالیت می‌کنند و ده میلیون شهروند از خدمات آنها بهره می‌گیرند، فروشگاه‌های اینترنتی، سرویس‌های فروش بلیط مسافرتی، همه و همه خدماتی بودند که اگر کوچک‌ترین اختلالی در آنها به وجود می‌آمد زندگی مردم دچار مشکلات بسیار بزرگ‌تری می‌شد. 

این کار بزرگی بود که در زیرساخت‌ آن در طول سال‌های اخیر وزارت ارتباطات تلاش زیادی کرده بودو هدف از ایجاد زیرساخت شبکه ملی اطلاعات حراست از منافع مردم در این شرایط بود و نه قطع دائمی ارتباطات با شبکه جهانی. 

پیگیری‌های زیادی در این یک هفته داشتیم تا به محض رفع تهدیدات مطرح شده توسط مراجع امنیتی مجددا بتوانیم اینترنت را به زندگی مردم برگردانیم.
خودم،‌ شخصا از ساعت ابتدایی ایجاد محدودیت، پیگیری‌ها را برای بازگشتن هرچه سریع‌تر شبکه به حالت عادی انجام دادم. با موافقت شورای امنیت کشور، از پنجشنبه گذشته، ابتدا شرکت‌ها، ادارت، دانشگاه،‌دفاتر خدمات عمومی به شبکه بین‌الملل متصل شدند. خوشحالم که از امروز نیز اینترنت ثابت خانگی در بسیاری از استان‌های کشور از جمله تهران برقرار شده است. این پیگیری‌ها در تعامل مستمر با مراجع ذی‌صلاح امنیتی کشور تا برقراری اینترنت موبایل و عادی شدن کل شبکه حتما ادامه خواهد داشت.

می‌دانم که برخی خسارت‌ها جبران‌ناپذیرهستند اما به نوبه خود تلاش می‌کنیم برخی از خسارت‌های وارده به مشترکین اینترنت را جبران کنیم. از اپراتورها خواستیم که بسته‌های زمانی خریداری شده مردم را به ازای روزهای قطع ارتباط تمدید کنند. همچنین برای تکریم شما، یک بسته اینترنت یک گیگابایت به همه مشترکین تلفن همراه از سوی اپراتورها اعطا می‌شود.

همین حالا می‌توانید با شماره گیری #98* آن را فعال کنید و از آن استفاده کنید. 

جا دارد به نوبه خودم، بابت همه مشکلاتی که در این مدت برای شما به وجود آمد به سهم خودم به عنوان عضوی از دولت و به عنوان عضوی از حاکمیت عذرخواهی کنم . بدانید که لحظه‌ای از انجام وظایف خودمان در خدمت‌رسانی به شما فروگذار نمی‌کنیم.از اینکه صحبت‌های مرا شنیدید و گوش دادید ممنونم.»
 
کد مطلب: 58919
نام شما
آدرس ايميل شما


ایران
feedback
Iran, Islamic Republic of
آقایون خداییش کسایی که اصلا کاری به گرون شدن بنزین نداشتن و شغلشون اینترنتی بود خودم به شخصه اصلا وارد خیابان نشدم ولی بیشترین ضرر رو ما کردیم که کاری به اغتشاشات اخیر نداشتیم چون گرون شدن بنزین هیچ ربطی به شغل من نداشت،شما مسلمون هستید چرا عدالت رو برقرار نمیکنید،والا داریم نظاره میکنیم،کاری نکنید قضاوت کنیم،این چه عدالتیه که اینترنت ۵ استان اصلا معلوم نیست عاقبتش چی بشه،مگه مردم خوزستان نبودن جلوی رژیم بعثی وایساد حتی بچه هاشون با اسلحه جنگیدن،مگه اونا نبودن که مرزهامون رو حفظ کردن؟یعنی اگه یه روز داعش بیاد پشت مرزها خوزستانیا با این اهمیتی که براش قائلید باید بازم حماسه و تاریخ بسازن به اسم کشورشون،کرمانشاه و کردستان که یه روزی شیمیایی رو سر خانوادها خراب شد پشت نظامشون رو خالی کردن؟؟؟!!!......خدا رو وکیل بگیرید...مردم این مناطق مرز و بوم ایران رو با شجاعت و دلاوری هزاران ساله نگه داشتن،همیشه پشت نظام بودن،حالا حقشونه اینجوری برخورد میکنید باهاشون؟البرز هم که نزدیک ترین نقطه به تهران،استان فارس هم که خداییش با سیل امسال و ...باز پشت نظام هستن ،،،،،،،عاجزانه تقاضای اجرای قانون چه با اغتشاشات چه با مردم عادی که اسیر این نا آرامی ها شدن رو از وزرا و کسانی که در شورای امنیت هستنو داریم...اینترنت رو وصل کنید مردم این مناطق جزو قشر متوسط و حتی پایین تر از متوسط از نظر رفاه هستند
feedback
Iran, Islamic Republic of
همین عذر خواهی که کردی جای تقدیر داره ولی
جا داره اون رئیست هم بخاطر تصمیمات غلطی که در شش ساله گذشته گرفته از شما یاد بگیرند
و ضمن استعفا از ملت عزیز معذرت خواهی کنند
Z:M
feedback
Iran, Islamic Republic of
توروخدا به اطلاع برسونید ک اینترنت استان فارس وصل کنن ما هم بشدت ب اینترنت نیاز داریم ماهم دانشجوییم لازم داریم توروخدا بگید استان ماهم وصل کنن
حیدری
feedback
Iran, Islamic Republic of
چرا ایشون عذرخواهی کرده؟!
جل الخالق!
اونی که باعث و بانی این اتفاقه باید معذرت بخاد که ... نمیکنه البته
ناشناس
feedback
Iran, Islamic Republic of
وقتی هیچ خبری از وصل شدن اینترنت گوشی ها نیست. این یک گیگ اینترنت رایگان به چه درد ما میخوره؟
007mahdi
feedback
Iran, Islamic Republic of
اینستاگرام و تلگرام و گوگل کی درست میشه ؟؟
من مونم آخه فردا برا درس هایمان تحقیق داریم از کجا تهیه کنیم درست کنید ممنون.
ن خ
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام.خواستم به ضرص قاطع عرض کنم که این عذرخواهی هیچ دردی رو درمون نمیکنه.
این جستجوگرهای داخلی به مفت هم نمی ارزند، امروز چندین بار راجع خواص یک نوع خوراکی سرچ‌کردم ولی هیچ پاسخی دریافت نکردم که هیچ!!!!،،، فقط سر تیتر خبری واسم میاورد یا سفید سفید بود.
وصل کنید همون اینترنت مثبت بین المللی رو ،بسه این آزار و اذیت دیگه
MOHAMADREZA
feedback
Iran, Islamic Republic of
من موندم چرا یه روزه میشه قطع کرد اما استان به استان باید وصل شه بعد شهرستان هایی که توی استان اغتشاش گر افتادند چیکار کنند
دستم از همه جا کوتاه
feedback
Iran, Islamic Republic of
میسپارمتون به همون خدایی که میپرستید.
م.ر
feedback
Iran, Islamic Republic of
تهران
شهرستان بهارستان
گلستان
سلطان آباد
هنوز اینترنت نداریم
معذرت خواهی اصلا به کارم نمیاد
م.ر
feedback
Iran, Islamic Republic of
تهران
شهرستان بهارستان
سبز دشت
گلستان
سلطان آباد
اسلامشهر
رباط کریم
شهر پرند
اینترنت وای فای و همراه ندارند
عباسپور
feedback
United Kingdom
این معذرت خواهیت به درد هیچکسی نمیخوره اقای وزیر خیلی جوون. مشکل هیشکی حل نمیشه و ضررهاش جبران نمیشه.
اگه راست میگه استعفا بده و برو کنار کمی باد بیاد. خودت رو هم نذار توی موقعیتی که دفعه بعد هم مجبور بشی عذرخواهی کنی.
برو برادر
۰۰۰۰
feedback
Iran, Islamic Republic of
با سلام این عذرخواهی شما به چه درد ما میخوره الان ۱۱ روزه که اینترنت همراه قطعه شما ۴ روز پیش گفته بودید اینترنت همراه وصل میشه چرا وعده میدی که نمیتونی بهش عمل کنی واقعا جای خجالت داره
پدرام
feedback
Iran, Islamic Republic of
وزیر تو زمینه قطعی نت هیچ کاره هست.نت با دستور نهادهای امنیتی قطع شده.ابشون نباید عذر خواهی کنن اونایی که دستورش رو دادن الان هم انداختن گردن دولت باید عذر خواهی کنن
محمد
feedback
Iran, Islamic Republic of
توروخدا اینترنت تلفن همراه رودهن درست کنید همراه اول اصلان وصل نیس بخدا التماس میکنم وصل کنید
feedback
Iran, Islamic Republic of
دست پیش رو بگیر که پس نیافتی آقای وزیر
feedback
Iran, Islamic Republic of
اینترنت سیستان و بلوچستان امروز ۱۳ اذر ۹۸ هنوز وصل نشده فک کنم کلا فراموش کردن اینجا هم کسی زندکی میکنه
feedback
Iran, Islamic Republic of
الان دقیقا عذر خواهی تو چکار میکنه واس۶ ما..کلی از کار و زندگی افتادیم بابا الان ک همه چی آروم وصل کنید دیگه اون بسته هایی که جم زیادی ازش مونده و داره تموم میشه بدون استفاده اوناهم برگردون عذرخواهی پیشکش
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام