کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جایزه 1.5 میلیون دلار گوگل برای کشف باگ‌های اندروید

9 آذر 1398 ساعت 14:44

ایتنا- هک کردن تراشه تایتان ام پیکسل و یافتن نقص‌های امنیتی در نسخه‌های پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید با جوایز بسیاری همراه شده است.


هک کردن تراشه تایتان ام پیکسل و یافتن نقص‌های امنیتی در نسخه‌های پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید با جوایز بسیاری همراه شده است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، گوگل به‌تازگی جایزه‌ای 1.5 میلیون دلاری برای هک تراشه تایتان ام روی دستگاه‌های پیکسل و یافتن نقص‌های امنیتی در نسخه‌های پیش‌نمایش اندروید در نظر گرفته است.
 
شایان ذکر است که تاکنون بیشترین رقم پرداخت شده در برنامه‌های باگ باونتی گوگل، تنها 200 هزار دلار بوده است.
البته پرداختی‌های کلی گوگل در طی 12 ماه گذشته نزدیک به 1.5 میلیون دلار بوده و میانگین این جوایز نیز به 3800 دلار برای هر آسیب یافت شده می‌رسد.
همچنین بزرگ‌ترین جایزه پرداخت شده در سال 2019 رقم 161337 دلار بوده است.
 


افزایش مقدار پرداختی برای باگ‌های اندروید به این خاطر بوده است که کمپانی‌های خصوصی نیز در این زمینه فعالیت چشمگیری داشته‌اند و رقم پرداختی یادشده را به 2.5 میلیون دلار رسانده‌اند.

این اولین باری است که در بازار بخش خصوصی، آسیب‌پذیری‌های اندروید بیش‌تر از آسیب‌ها و نقص‌های امنیتی سیستم عامل iOS ارزشمند می‌شود.
 
کسی الیس به‌عنوان بنیان‌گذار کمپانی باگ کراود اعلام کرده است: «باونتی گوگل به این دلیل افزایش یافته است که مهارت‌های موردنیاز برای یافتن این سری از آسیب‌پذیری‌ها در دستگاه‌های گوگل نادر است و اغلب با بازار مهاجم مرتبط است.»
 
گوگل با افزایش تعداد هکرهای فعال در بازار، شکار باگ‌ها را برای آنها جذاب‌تر کرده است و سعی داشته تا آنها را از هکرهای کلاه‌سیاه، به کلاه‌سفید تبدیل کند.
 
 


کد مطلب: 58899

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58899/جایزه-1-5-میلیون-دلار-گوگل-کشف-باگ-های-اندروید

ايتنا
  https://www.itna.ir