۰
plusresetminus
دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۱

مایکروسافت مجوز صادرات نرم‌افزار به هواوی را دریافت کرد

ایتنا- گزارش‌های ارائه‌شده در رویترز حاکی از آن است که مجوز صادر کردن نرم‌افزار به کمپانی هواوی به این شرکت داده شده است.
مایکروسافت مجوز صادرات نرم‌افزار به هواوی را دریافت کرد
گزارش‌های ارائه‌شده در رویترز حاکی از آن است که مجوز صادر کردن نرم‌افزار به کمپانی هواوی به این شرکت داده شده است.
 
به گزارش ایتنا  و به نقل از cnet، وزارت تجارت ایالات‌متحده در پی مجوزی موقتی به کمپانی‌های آمریکایی از قبیل مایکروسافت اجازه داده است تا به مدت 90 روز با کمپانی هواوی تجارت کنند.
 
هواوی در پی افزوده شدن به فهرست نهادهای ایالات‌متحده از دادوستد و انجام هرگونه تجارت با کمپانی‌های آمریکایی منع شد. دولت آمریکا علاوه برافزودن هواوی به این فهرست دستوری را امضا کرد که به‌موجب آن کمپانی هواوی به اتهام نزدیکی با دولت چین و به خطر انداختن امنیت ملی آمریکا در این کشور ممنوع شد. البته هواوی در پاسخ به این دستور هرگونه ارتباط با دولت چین را رد کرده است.
 
 
 
ویلبر روس به‌عنوان وزیر تجارت آمریکا دراین‌باره بیان کرد که:«افزوده مجوز عمومی موقت به اپراتورها اجازه خواهد داد که بتوانند همچنان به مشتریان خود در برخی از نقاط دوردست ایالات‌متحده که در غیر این صورت در تاریکی رها می‌شوند، خدمت‌رسانی کند.»
 
او همچنین در ادامه اعلام کرد که این دپارتمان به نظارت بر صادرات اطلاعات حساس تأکید خواهد کرد تا مطمئن شود که نوآوری‌ها توسط افرادی که امنیت ملی امریکا را تهدید می‌کنند مورد سو استفاده قرار نگیرد.
 
هواوی نیز در این رابطه تأکید کرده است که این مجوز موقتی حقیقت رفتار ناعادلانه دولت آمریکا با این کمپانی را تغییر نمی‌دهد.
 
کد مطلب: 58898
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام