۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۴
توسط روسیه

ممنوعیت فروش دستگاه‌های فاقد نرم‌افزار روس از 2020 در روسیه

ایتنا- قوانین جدید روسیه حاکی از آن است که به‌زودی فروش دستگاه‌هایی که به‌صورت پیش‌فرض با نرم‌افزارهای تولید داخلی این کمپانی عرضه نمی‌شوند ممنوع خواهند شد.
ممنوعیت فروش دستگاه‌های فاقد نرم‌افزار روس از 2020 در روسیه
قوانین جدید روسیه حاکی از آن است که به‌زودی فروش دستگاه‌هایی که به‌صورت پیش‌فرض با نرم‌افزارهای تولید داخلی این کمپانی عرضه نمی‌شوند ممنوع خواهند شد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  theinquirer، دولت روسیه به‌تازگی اظهار کرده است که به‌زودی تولیدکنندگان داخلی را تقویت خواهد کرد اما بسیاری بر این باور هستند که تمامی تصمیم‌های این دولت نه برای پیشبرد نرم‌افزارهای داخلی، بلکه برای اعمال سلطه بیشتر و نظارت بهتر بر شهروندان خواهد بود.
 
این قوانین جدید اظهار داشته است که باید جایگزینی روسی برای نرم‌افزارهای عرضه شده به‌صورت پیش‌فرض وجود داشته باشد و انتخاب میان نسخه اصلی یا نسخه روسی آن‌ها بر عهده خود کاربر باشد و کسی در این زمینه دخالتی نداشته باشد.
 

بااین‌وجود سوال همیشگی وجود درهای پشتی و دیگر آسیب‌پذیری‌های‌امنیتی برای سو استفاده دولت روسیه از نرم‌افزارهای روسی که به‌صورت پیش‌فرض روی تلفن‌های همراه عرضه خواهند شد این بار نیز بیش‌ازپیش خود را نشان داده است. کارشناسان بر این باورند که این قانون جدید می‌تواند موجب شود که از این نرم‌افزارها به‌عنوان سکوی پرش دولت بری تلاش‌های مرتبط با هک کاربران استفاده شود.
 
این قوانین جدید تنها به تلفن‌های همراه هوشمند محدود نمی‌شود و تمامی دستگاه‌ها اعم از لپ‌تاپ‌ها، تلویزیون‌های هوشمند و دستگاه‌های استریم موزیک مجبور به پیروی از آن‌ها هستند. همچنین دولت روسیه در پی آن است که فهرستی از تمامی دستگاه‌ها و نرم‌افزارهای جایگزینی که نیاز به نصب دارند را در اختیار تولیدکنندگان قرار بدهد.
 
همچنین برخی دیگر پیش‌بینی کرده‌اند که این حرکت روسیه می‌تواند به خروج برخی از کمپانی‌های غربی از این کشور منجر شود اما این اقدام به‌هیچ‌عنوان به حدی که دولت روسیه در نظر دارد نخواهد رسید.
کد مطلب: 58893
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام