کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گردهمایی هکرهای چینی

26 آبان 1398 ساعت 12:38

ایتنا - هکرهای برتر چینی طی روزهای اخیر در شهر چنگدو گرد هم آمدند تا در رقابتی موسوم به تیانفو برای هک کردن نرم‌افزارها و برنامه‌های مختلف شرکت کنند.



هکرهای برتر چینی طی روزهای اخیر در شهر چنگدو گرد هم آمدند تا در رقابتی موسوم به تیانفو برای هک کردن نرم‌افزارها و برنامه‌های مختلف شرکت کنند.

به گزارش ایتنا از فارس،در جریان رقابت هکری تیانفو در چین در روزهای ۱۶ و ۱۷ نوامبر محققان امنیتی این کشور و همین طور هکرهای علاقمند روش‌های حمله متعددی را علیه برخی از محبوب‌ترین برنامه‌ها و نرم‌افزارهای جهان به کار گرفتند.

هدف از این حملات شناسایی آسیب‌پذیری‌ها و نقاط ضعف برنامه‌های مختلف بود که تا به حال شناسایی نشده باشند. به هکرهای برتر جوائز نقدی نیز تعلق گرفت.

محققانی که در رقابت یادشده شرکت کردند موفق شدند برنامه‌های مختلف و از جمله مرورگرهای اینترنتی اج، کروم و سفری را هک کنند و به سیستم عامل آی.او.اس اپل هم نفوذ کنند. آنها همچنین آسیب‌پذیری‌های برخی تولیدات شرکت‌های شیائومی، ویوو و غیره را شناسایی کردند.

از جمله دیگر برنامه‌های هک شده در این رقابت می‌توان به آفیس 365، پی‌دی‌اف ریدر ادوب، روتر DIR-878 دی لینک و سیستم عامل اوبونتو اشاره کرد. قرار است تمامی آسیب پذیری‌های امنیتی شناسایی شده در جریان این رقابت به اطلاع شرکت‌های تولیدکننده نرم افزارهای گوناگون رسانده شود.


کد مطلب: 58861

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58861/گردهمایی-هکرهای-چینی

ايتنا
  https://www.itna.ir