۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۳

موبایل به کمک مبارزه با مالاریا می‌آیند

ایتنا - گوشی‌های تلفن همراه به طور گسترده برای کمک به پزشکان و مقابله با بیماری‌ها به کار گرفته شده‌اند و این بار از این ابزار برای نبرد با مالاریا استفاده شده است.
موبایل به کمک مبارزه با مالاریا می‌آیند

گوشی‌های تلفن همراه به طور گسترده برای کمک به پزشکان و مقابله با بیماری‌ها به کار گرفته شده‌اند و این بار از این ابزار برای نبرد با مالاریا استفاده شده است.

محققان دریافته‌اند که با استفاده از اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی گوشی‌های تلفن همراه می‌توان پیش‌بینی کرد که بیماری مالاریا در چه بخش‌هایی از یک شهر یا کشور در حال گسترش است.

به گزارش ایتنا از فارس، پژوهشگران آمریکایی در بررسی‌های خود دریافته‌اند که اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی گوشی‌ها را می‌توان برای درک نحوه انتقال و شیوع بیماری‌هایی همچون مالاریا به کار گرفت و از این داده‌های جدید و به روز شده برای برنامه‌ریزی به منظور متوقف کردن روند شیوع این بیماری مرگبار استفاده کرد.

در واقع تحرک افراد مبتلا به مالاریا که از طریق گوشی‌ها ثبت می‌شود، نقش مهمی در مقابله با بیماری مذکور ایفا می‌کند. بررسی ترکیبی این پدیده همراه با مسائلی همچون مسافرت‌های درون شهری، شهرنشینی، جهانی شدن و تغییرات آب و هوایی می‌تواند الگویی ازنحوه شکل گیری و شیوع بیماری مالاریا در نقاط مختلف جهان به دست دهد که نابودی آن را تسهیل می کند.

انتظار می رود این اطلاعات که فعلا به طور آزمایشی در مورد سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ جمع‌آوری شده، در کنار اطلاعات مربوط به سرشماری‌ها، الگویی جامع در شهرها و روستاهای مختلف سراسر جهان در دسترس قرار دهد. البته ضروری است برای حفظ حریم شخصی و امنیت کاربرانی که قرار است از داده‌های خصوصی انها بدین منظور استفاده شود، تمهیداتی در نظر گرفته شود.
کد مطلب: 58848
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام