۱
۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۲

معرفی انواع شارژر گوشی و کاربردهای هرکدام

شارژر گوشی هوشمند و کابل شارژ دو مورد از مهمترین قطعاتی است که برای استفاده از تلفن همراه نقشی بسیار مهم و حیاتی دارند. به واسطه استفاده همیشگی و روزانه از شارژر گوشی نیز احتمال آسیب این قطعه بسیار زیاد است.
معرفی انواع شارژر گوشی و کاربردهای هرکدام
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



شارژر گوشی هوشمند و کابل شارژ دو مورد از مهمترین قطعاتی است که برای استفاده از تلفن همراه نقشی بسیار مهم و حیاتی دارند. به واسطه استفاده همیشگی و روزانه از شارژر گوشی نیز احتمال آسیب این قطعه بسیار زیاد است. در صورت آسیب دیدگی این قطعات باید به زودی به فکر جایگزینی آنها باشیم اما چگونه انتخاب صحیحی برای شارژر گوشی داشته باشیم؟ در ادامه با معرفی انواع شارژر گوشی و کاربردهای هر کدام همراه ما باشید.

شارژر موبایل کپسول اکسیژن گوشی همراه شماست!
در دنیای امروز حضور گوشی های هوشمند در زندگی روزمره مان نقش بسیار پر رنگی پیدا کرده است. کار تا جایی پیش رفته که حتی تصور زندگی بدون استفاده از گوشی های هوشمند نیز نشدنی به نظر می رسد. شریط اولیه برای استفاده از گوشی های همراه نیز وجود یک شارژر مناسب برای تامین انرژی مورد نیاز است.

همانطور که می دانید در حین خرید گوشی های هوشمند، به صورت پیشفرض یک عدد شارژر دیواری معمولی نیز در متعلقات جعبه قرار دارد و معمولا هم در خانه نگهداری می شود. اما با توجه به استفاده زیادی که از گوشی های هوشمند داریم در محیط های مانند محل کار و خودرو نیز به شارژرهای مناسبی نیاز داریم.
اما سوال اینجاست که در بین انواع شارژر های دیواری، شارژر های فندکی و حتی انواع شارژر وایرلس چگونه انتخاب درستی داشته باشیم؟

شارژر وایرلس یا بی سیم گوشی هوشمند، نسل جدید شارژر گوشی هوشمند
شارژر وایرلس نسل جدیدی از انواع شارژر گوشی های هوشمند است که هنوز به صورت کامل در بین افراد جا نیفتاده است. اما انتظار می رود به زودی شارژرهای وایرلس جایگزین انواع شارژرهای سیمی شوند.
فرایند شارژ همانند دیگر انواع ابزارهای الکتریکی توسط یک فرستنده و یک گیرنده انجام می شود و روند شارژ نیز به کمک القای الکترومغناطیسی صورت می گیرد. با اینکه چند سالی است تکنولوژی شارژر وایرلس در دسترس قرار گرفته است، اما همه گوشی های هوشمند امکان استفاده از این نوع شارژر را ندارند.
 

مدل های جدید از گوشی های هوشمند که خود به صورت پیشفرض دارای این تکنولوژی هستند، در دیگر انواع گوشی ها باید از شارژر وایرلس مناسب بهره ببرید که همخوانی لازم با گوشی هوشمند شما را هم داشته باشد.
شارژر های بی سیم یا وایرلس ابزار مناسبی برای استفاده در محل کار هستند. فضای زیادی اشغال نمی کنند و در حین استفاده شما را محدود به سیم نمی کنند.

شارژر های فندکی، بهترین انتخاب ممکن برای شارژ گوشی در خودرو
درحال حاضر استفاده از گوشی های هوشمند در حین رانندگی و درون خودروها نیز اهمیت بالایی پیدا کرده است. خصوصا اگر ساکن شهر های بزرگی مانند تهران باشید برای موقعیت یابی حتما نیاز به استفاده از گوشی هوشمند خود دارید.
نرم افزارهای مکان یابی مصرف انرژی بالایی دارند و به احتمال زیاد باتری گوشی تان تمام می شود. تمام شدن شارژ باتری در حین مسیر یابی نیز کابوس بسیار بزرگی است! شارژر فندکی در چنین شرایطی نجات دهنده جان گوشی شماست.


این نسل از شارژر گوشی های هوشمند در اتصال با پورت OBD یا پورت فندکی خودرو هستند و انرژی گوشی را تامین می کنند. البته در برخی خودروها نیز درگاه USB برای شارژر به صورت مستقیم وجود دارد و می توانید از آن استفاده کنید.
شارژرهای فندکی در انواع مختلفی تولید می شوند و درگاه های متنوعی هم دارند. برخی دارای دو درگاه خروجی و برخی دارای یک درگاه خروجی هستند و امکان شارژ را در اختیار شما می گذارند. حتی در برخی از انواع شارژر های فندکی مخزنی برای استفاده به عنوان مرطوب کننده هوا یا خوشبوکننده هوا نیز وجود دارد.

شارژرهای دیواری، نسل همیشگی و پرکاربرد انواع شارژر گوشی هوشمند
شارژرهای دیواری در تمام گوشی های هوشمند وجود دارد و اولین نسل و البته بهترین نمونه از شارژر برای تمام گوشی های هوشمند هستند. بزرگترین دغدغه تمام مالکین گوشی های هوشمند نیز خرید یک شارژر اصلی برای گوشی موبایلشان است.
تقریبا تمام دارندگان گوشی های اپل و سامسونگ همواره دچار مشکل شارژر می شوند. خصوصا که این دو برند پر استفاده ترین و شناخته شده ترین نوع از گوشی های هوشمند هستند. بطور میانگین امروزه در هر خانه ای حداقل یک گوشی سامسونگ وجود دارد و دغدغه خرید شارژر اصلی سامسونگ دیر یا زود به سراغ شما می آید.
خوشبختانه برای خرید لوازم جانبی گوشی همراه فروشگاه های آنلاین و فیزیکی بسیاری وجود دارد. اما برای خرید شارژر اصلی گوشی همراه، علاوه بر اینکه باید آشنایی کافی داشته باشید، باید از مراکز معتبر نیز اقدام به خرید شارژر گوشی کنید.
 

در صورتی که از شارژر های تقلبی و یا بی کفیت برای گوشی خود استفاده کنید و به قول گفتنی در خرید صرفه جویی کنید، به زودی باید هزینه های گزافی برای تعمیر گوشی و یا تعویض باتری تلفن هوشمند خود بپردازید.

مهمترین نکات برای خرید شارژر اصلی گوشی هوشمند
در پایان به مهمترین نکات در حین خرید شارژر اصلی گوشی های هوشمند می پردازیم. شارژرهای اصلی حتی از جنس مواد تولید شده نیز قابل تشخیص هستند. معمولا شارژر های تقلبی دارای جنس پلاستیک نا مرغوب و بی کیفتی هستند.
علاوه بر این در شکل و متریال مورد استفاده برای تولید قطعات فلزی شارژر و کابل شارژ نیز نشانه های بسیاری وجود دارد. برای مثال رنگ، شکل و تقارن محل اتصال قطعات و فرم پورت های اتصال کاملا قابل تشخیص هستند.
 

همچنین در محصولاتی نظیر کابل شارژهای مورد استفاده برای گوشی های اپل، برروی کابل شارژ کد 12 رقمی اختصاصی نیز وجود دارد. حتی می توانید به کیفیت و نحوه حک برند برروی شارژر نیز توجه کنید. فروشگاه جانبی یکی از مراکز معتبر در زمینه فروش قطعات و لوازم جانبی برای انواع گوشی های هوشمند و تبلت هاست.
در صورت نیاز به انواع لوازم جانبی گوشی های هوشمند می توانید فرایند خرید را از فروشگاه جانبی و به صورت آنلاین انجام دهید. هرچند که فروشگاه های معتبر فیزیکی و مطرح بسیاری هم در سطح شهر وجود دارند.
 
 
کد مطلب: 58840
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما


رامین
feedback
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی بود
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام