کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برگی که از طریق هوش مصنوعی کربن دی‌اکسید را به سوخت تبدیل می‌کند

28 آبان 1398 ساعت 9:07

ایتنا- دانشمندان به تازگی توانستند برگی اختراع کنند که می‌تواند کربن دی اکسید را دریافت و به سوخت تبدیل کند. این برگ کار خود را به کمک هوش مصنوعی انجام می‌دهد.


درختان و گیاهان همیشه برای انسان مفید بوده‌اند و سودهای فراوانی را برای ما به ارمغان آورده‌اند. در گذشته از برگ آن‌ها برای پوشش و از میوه آن‌ها برای خوراک استفاده می‌کنیم. چوب درختان و گیاهان همیشه برای ساختن خانه و ابزارهای گوناگون مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه هم بخش‌های مختلف درخت برای انسان مفید است.
 
 به گزارش ایتنا و به نقل از اوبرگیزمو، پدیده دریافت کربن دی اکسید توسط گیاهان و پس دادن اکسیژن به هوا یکی از مهم‌ترین کارهای گیاهان است. چندی پیش دانشمندان توانستند برگی اختراع کنند که کاری شبیه به شعبده‌بازی انجام می‌دهد. این برگ کربن در اکسید را دریافت می‌کند و سوخت به انسان تحویل می‌دهد.
 
شایان ذکر است که این برگی که به دست دانشمندان اختراع شده است، کربن دی اکسید را فقط به سوخت تبدیل نمی‌کند بلکه وظیفه اصلی خود یعنی تبدیل کربن دی اکسید به اکسیژن را کماکان با قدرت انجام می‌دهد. این برگ بر مبنای فناوری هوش مصنوعی کار می‌کند و به دست دانشمندان و پژوهشگران توانمند دانشگاه واترلو اختراع شده است.

 

ییمین وو، سرپرست گروه پژوهشی دانشگاه واترلو، اطهار داشت: «کارایی این فناوری مبتنی بر هوش منصوعی در تبدیل انرژی خورشیدی به سوخت در حال حاضر 10 درصد است. این میزان کارایی در مقایسه با کارایی برگ هنگام انجام عمل فتوسنتز (حدود یک درصد) خیلی عالی است. گام بعدی که تیم پژوهشی ما می‌خواهد بردارد این است که با شرکت‌های صنعتی وارد مذاکره شود و این سیستم را در مقیاس بزرگ و صنعتی پیاده کند.»
 
وی در ادامه صحبت‌‎های خود افزود: «در صورتی که این سیستم به صورت صنعتی و با مهندسی پیاده شود، خیلی راحت می‌تواند به تولید سوخت مایع کمک کند. گروه پژوهشی دانشگاه واترلو قصد دارد در حین همکاری با شرکت‌های صنعتی، کارایی این برگ‌ها را بهبود ببخشد و تولید سوخت توسط آن‌ها را افزایش دهد.»
 
استفاده از این برگ‌ها به صورت صنعتی و در مقیاس گسترده ممکن است کمی طول بکشد. این برگ‌ها نه‌تنها به تولید سوخت در شرکت‌های صنعتی کمک می‌کند، بلکه محیط آن‌ها را هم از نظر زیست‌محیطی پاک‌تر و زیباتر می‌نماید.
 


کد مطلب: 58835

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58835/برگی-طریق-هوش-مصنوعی-کربن-دی-اکسید-سوخت-تبدیل-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir