۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۴

هوش مصنوعی زمان مرگ را تخمین می‌زند

ایتنا - محققان آمریکایی با استفاده از هوش مصنوعی ابزاری ابداع کردند که با بررسی نتایج آزمایشات قلبی، احتمال مرگ افراد را در یک سال آینده پیش‌بینی می‌کند.
هوش مصنوعی زمان مرگ را تخمین می‌زند


براندون فورنوالت از محققان مرکز سلامت گیسینجر آمریکا و همکارانش ۱.۷۷ میلیون نوار قلب از حدود ۴۰۰ هزار نفر را به یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی تغذیه کردند تا احتمال مرگ این افراد را در یک سال آینده پیش‌بینی کند.

به گزارش ایتنا از ایرنا، نوار قلب فعالیت الکتریکی قلب را ثبت می‌کند و الگوهای آن در صورت وجود مشکلاتی چون حمله قلبی و فیبریلاسیون دهلیزی تغییر می‌کند.

این تیم تحقیقاتی دو نسخه از این هوش مصنوعی را آموزش دادند. به یکی از آنها تنها داده‌های خام نوار قلب داده شد که ولتاژ را در طول زمان اندازه‌گیری می‌کند. نسخه دیگر با ترکیبی از داده‌های نوار قلب و سن و جنسیت بیمار تغذیه شد.

محققان با بررسی عملکرد این دستگاه توانستند پیش‌بینی کنند که کدام یک از بیماران طی سال آینده از دنیا می‌روند و کدام یک زنده می‌مانند. هوش مصنوعی در این آزمایش از حیث دقت توانست از نمره کامل یک رتبه بالای ۰.۸۵ را کسب کند.

این هوش مصنوعی خطر مرگ را حتی در افرادی که از نظر متخصصان قلب و عروق نوار قلب معمولی داشتند نیز به دقت پیش‌بینی کرد. سه متخصص قلب که به طور جداگانه این نوار قلب‌های به ظاهر معمولی را بررسی کرده بودند، نتوانستند الگوهای خطرساز تشخیص داده شده توسط این هوش مصنوعی را تشخیص دهند.

از آن‌جا که هنوز روشن نیست این دستگاه از چه الگوهایی برای این پیش‌بینی استفاده می‌کند، پزشکان تمایلی به استفاده از این الگوریتم‌ها ندارند.  

گزارش این پژوهش روز ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) در جلسات علمی انجمن قلب آمریکا ارائه خواهد شد.
کد مطلب: 58821
برچسب ها: هوش مصنوعی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام