۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۲

9 کاری که پیش از طراحی سایت باید انجام دهیم

در این صفحه بنا داریم به بررسی 9 کاری که پیش از طراحی سایت باید انجام دهید بپردازیم.این مقاله توسط یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت فعال در کشورمان تهیه شده و در انتها ضمن معرفی این شرکت لینک منبع نیز ذکر گردیده است.
9 کاری که پیش از طراحی سایت باید انجام دهیم
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------


 
طراحی وب سایت چه برای معرفی محصولات یک شرکت باشد ، چه یک فروشگاه آنلاین و چه حتی یک سایت شخصی ساده، می تواند به فرایندی چالش برانگیز و حتی طاقت فرسا تبدیل شود.یکی از عواملی که معمولا به طراحی یک سایت ناموفق و نامناسب ختم می شود، عدم آشنایی با کارهایی است که باید قبل شروع طراحی سایت از طرف شما انجام شود.
شما به عنوان متقاضی طراحی وب سایت باید اطلاعات کافی از خواسته های خود داشته باشید و کارهایی را قبل از تماس با شرکت طراح به انجام برسانید. در این صورت احتمال اینکه وب سایت طراحی شده برای اهداف شما کارآمد و مفید باشد بسیار بیشتر می گردد.
 
در این صفحه بنا داریم به بررسی 9 کاری که پیش از طراحی سایت باید انجام دهید بپردازیم.این مقاله توسط یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت فعال در کشورمان تهیه شده و در انتها ضمن معرفی این شرکت لینک منبع نیز ذکر گردیده است.


1- بررسی کنید چه نوع وب سایتی می خواهید

در مرحله اول بررسی کنید میخواهید چه نوع وب سایتی برای شما طراحی شود. وب سایت های مختلف دارای امکانات متفاوتی هستند و همین موضوع روی قیمت نهایی طراحی سایت و همچنین کارایی سایت اثرگذار است. معمولا وب سایت ها به چند نوع مختلف تقسیم بندی می شود.
 
الف) وب سایت های شرکتی
سایت های شرکتی در واقع سایت هایی هستند که به معرفی خدمات یا محصولات یک شرکت یا مجموعه می پردازند و در کنار آن می توانند بخش های مقالات و اخبار شرکت و مجموعه را نیز مدیریت نمایند. مشاغل زیادی می توانند از قابلیت هایی که طراحی سایت شرکتی برایشان بوجود می آورد استفاده کنند مانند : پزشکان ، وکلا ، شرکت های خصوصی و سازمان های بزرگ ، موسسه های خیریه ، شرکت های صنعتی و.. 
 
ب) وب سایت های فروشگاه اینترنتی
طراحی فروشگاه اینترنتی به منظور فروش یک کالا یا حتی خدمات انجام می شود.یک سایت فروشگاهی می تواند دارای درگاه پرداخت آنلاین باشد یا می تواند کالا یا خدمات معرفی شده را به صورت آفلاین به فروش برساند.تفاوت طراحی سایت فروشگاهی با سایت شرکتی این است که سایت های فروشگاهی امکانات و پیچیدگی های بیشتری دارند.یک سایت فروشگاهی علاوه بر امکانات سایت شرکتی دارای سبد خرید ، امکان مقایسه بین محصولات ، فیلترگذاری بین محصولات مختلف و امکانات مختلف دیگری است که باعث می شود هزینه و زمان مورد نیاز برای طراحی آن بیشتر شود.
 
ج) وب سایت های تخصصی
وب سایت های تخصصی معمولا برای یک کسب و کار خاص یا به منظور یک هدف خاص طراحی می شوند. طراحی این سایت ها باید به گونه ای باشد که مهمترین اهداف مورد درخواست را در نظر بگیرد و تمام نیازهای مربوط به آن را برطرف نماید. برخی از انواع وب سایت های تخصصی به را می توان در دسته های زیر قرار داد:
     - طراحی سایت های آژانس هواپیمایی
     - طراحی سایت های درج آگهی
     - طراحی سایت های کاریابی
     - طراحی سایت های املاک
     - طراحی سایت های آموزش مجازی
     - طراحی سایت های دانلود فایل
     - طراحی تالارهای گفتگو
     - و..
 
هیچ لیست کاملی برای سایت های تخصصی وجود ندارد. درواقع هر ایده ای می تواند آغازی برای طراحی یک سایت تخصصی باشد.


2- در مورد مشتریان هدف خود کمی تحقیق به عمل آورید

مرحله بعدی که قبل از طراحی سایت باید انجام دهید تحقیق و آگاهی در مورد مشتریان هدف است.منظور این است که بدانید از طریق طراحی سایت می خواهید چه کسانی با مجموعه و فعالیت های شما آشنا شوند یا محصولات شما مناسب کدام دسته از افراد جامعه است.دسته های مختلفی را می توان برای مشتریان هدف طراحی سایت ذکر کرد از جمله:
     - نوجوانان و جوانان
     - ماداران و پدران
     - زنان
     - مردان
     - سالمندان
     - دانش آموزان یا دانشجویان
     - مدیران و صاحبان کسب و کار
     - عموم افراد جامعه
     - و..
 
پس از مشخص شدن دسته های هدف می توان عناصر و امکانات سایت را متناسب با نیازهای شناخته شده این دسته ها در سایت قرار داد و طراحی ظاهری سایت را متناسب با سلیقه جامعه هدف به انجام رساد.


3- در مورد امکانات مورد نظر خود تحقیق به عمل آورید

قبل از اقدام به طراحی سایت ، تحقیق کنید چه امکاناتی هم اهداف و نیازهای شما و هم اهداف و نیازهای مشتریان و بازدیدکنندگان سایت شما را برآورده می کند.اگر احساس می کنید نیاز به ویژگی یا امکان خاصی دارید بدون نگرانی با شرکت طراحی سایت مورد نظر خود در میان بگذارید و از آنان مشورت بگیرید.
 
گاهی اوقات یک ویژگی بدون استفاده در سایت می تواند هزینه زیادی را به شما تحمیل کند و گاهی نیز عدم توجه به یک امکان و قابلیت خاص باعث می شود مشتریان زیادی را از دست بدهید.


4- میزان بودجه خود را مشخص کنید

تعیین بودجه برای طراحی سایت به شما کمک می کند تا سریع تر به نتیجه برسید. اگر بودجه ای که برای طراحی وب سایت در نظر میگیرید کمتر از 2.000.000 تومان باشد ، احتمالا قادر نخواهید بود یک وب سایت حرفه ای و اختصاصی طراحی کنید.در این مواقع بهتر است سراغ وب سایت های CMS آماده یا قالب آماده مانند وردپرس و جوملا و... بروید که البته باید بدانید مشکلات زیادی به همراه خود دارند.(به نکته شماره 5 رجوع کنید) برای یک وب سایت شرکتی اختصاصی احتمالا چند میلیون تومان دیگر باید به مبلغ  بودجه بالا اضافه کنید. وب سایت های فروشگاه و تخصصی نیز هرکدام با توجه به امکانات و میزان گستردگی پروژه مبالغ مخصوص به خود دارند. برای اطلاعات بیشتر به صفحه قیمت های طراحی سایت مراجعه کنید.
 
در حقیقت طراحی سایت یک نوع سرمایه گذاری محسوب می شود نه هزینه. شما از طریق طراحی یک وب سایت حرفه ای و کارآمد روی پیدا کردن مشتریان جدید و ورود به دنیای اینترنت به عنوان بزرگترین ابزار بازاریابی تاریخ بشر سرمایه گذاری می کنید.هر چه این قدم را اصولی تر بردارید نتیجه بهتری در آینده دریافت خواهید کرد.
 

5- تحقیق در مورد انواع سیستم های طراحی سایت

طراحی سایت نیز مانند بسیاری از حرفه های دیگر با استفاده از ابزارها و سیستم های گوناکون قابل انجام است. استفاده از هر سیستمی دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است. به صورت کلی 3 نوع روش طراحی سایت مرسوم و پرطرفدار وجود دارد:
1- سایت های CMS آماده یا اصطلاحا قالب آماده مانند WordPress ، Joomla ، WIX ، Drupal و...
2- سایت های اختصاصی PHP
3- سایت های اختصاصی  ASP.NET
 
پیشنهاد ما این است در صورتی که دارای مجموعه ای متوسط یا بزرگ هستید یا قصد گسترش وب سایت خود را در آینده دارید به سراغ سایت های CMS آماده نروید.وب سایت هایی مانند وردپرس و جوملا در بلند مدت مشکلات زیادی را برای صاحبان خود بوجود می آورند که با کمی تحقیق می توانید از آنها آگاه شوید.
برای مثال عبارت: "هزینه های پنهان سایت های وردپرس" را در گوگل جستجو کنید. شرکت آوینا پرداز مقاله جامع و مفید دیگری در این زمینه نوشته است.
 
به عقیده اکثر کارشناسان در حال حاضر بهترین سیستم طراحی سایت، استفاده از ASP.NET شرکت مایکروسافت و تحت الگوی بسیار پیشرفته MVC است که تمامی نیازهای شما را برآورده کرده مزایای زیادی را به دنبال دارد:
     - امکان گسترش وب سایت با کمترین زمان و هزینه به دلیل جدا بودن لایه های مختلف سایت در MVC
     - سرعت بسیار بالای سایت ها و کسب رتبه سریعتر در جستجوی گوگل نسبت به سایت های دیگر
     - امنیت بسیار بالا به دلیل استفاده از سیستم های رمزگذاری پیشرفته شرکت مایکروسافت
 


6- انتخاب شرکت طراحی سایت مناسب

پس از بررسی امکانات مورد نیاز ، تعیین نوع وب سایتی که میخواهید طراحی کنید و کسب آگاهی در مورد انواع وب سایت ها و روش های برنامه نویسی نوبت به انتخاب یک شرکت طراحی سایت مناسب می رسد.این بخش را شاید بتوان مهمترین قسمت طراحی سایت نامید.معمولا بیشترین سردگمی ها در این مرحله اتفاق می افتد و دلیل آن هم این است که هیچ معیار مشخصی برای تفکیک شرکت های طراحی سایت خوب و بد وجود ندارد. اما اِلمان هایی وجود دارد که با بررسی آنها می توانید احتمال انتخاب یک شرکت خوب و حرفه ای را بالا ببرید.
 
بهترین کارهایی که برای این منظور می توانید انجام دهید را صورت زیر خلاصه می کنیم:
     - بررسی نمونه کارهای شرکت طراحی سایت
     - تماس با تعدادی از مشتریان شرکت طراح و پرسش در مورد رضایتمندی آنان
     - ملاقات حضوری با مسئولان شرکت طراحی سایت
     - بررسی سبک طراحی ها و همچنین دقت در وب سایت خود شرکت طراح
     - مطالعه مطالب و مقالات نوشته شده در سایت شرکت طراحی
 

7- بررسی هزینه و قیمت طراحی سایت

انجام طراحی سایت هم مانند همه حرفه های دیگر دارای هزینه است.تعیین قیمت طراحی سایت به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله :
     - نوع وب سایت (فروشگاهی ، شرکتی یا تخصصی)
     - سیستم طراحی وب سایت
     - میزان حرفه ای بودن تیم طراحی
     - امکانات مورد نیاز
 
به صورت کلی وب سایت های CMS آماده دارای قیمت های کمتری هستند.یکی از دلایل این موضوع هم رایگان بودن پلتفورم هایی مانند وردپرس و جوملا است. دلیل دیگر این است که طراحی سایت های قالب آماده نیاز به دانش فنی و برنامه نویسی چندانی ندارد.بخش مهمی از هزینه های یک وب سایت اختصاصی حرفه ای را دستمزد برنامه نویسان تشکیل می هد.استفاده از برنامه نویس های حرفه ای اصلا ارزان نیست. بنابراین به هیچ وجه یک سایت خیلی ارزان نمی تواند حرفه ای و با کیفیت باشد. البته برعکس این نکته صادق نیست یعنی باید توجه داشت که اعلام هزینه های خیلی گزاف لزوما به معنی کیفیت بالای خدمات نمی باشد.
در مقاله هزینه طراحی سایت ، شرکت آوینا پرداز توضیحات کاملی درمورد انواع وب سایت ها و قیمت های حدودی آنها داده است پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید.


8- بررسی قرارداد طراحی سایت

پس از اینکه شرکت طراحی سایت مناسب را پیدا کردید و در مورد قیمت نهایی به توافق رسیدید ، وقت آن رسیده که از شرکت مورد نظر درخواست پیش قرارداد کنید. پیش قرارداد ارسالی را بررسی کنید تا امکانات اصلی مورد نظر شما در آن ذکر شده باشد. اگر در جاهایی از مفاد پیش قرارداد دچار ابهام شده اید حتما با شرکت تماس گرفته و ابهامات خود را مطرح نمایید.اگر احساس می کنید جایی از قرارداد طراحی سایت نیاز به اصلاح یا تغییر دارد موضوع را با کارشناسان شرکت طراحی در میان بگذارید.
 
نکته مهم دیگر اینکه اگر از درست طی شدن مراحل قبلی اطمینان دارید و احتمال زیادی می دهید که شرکت طراحی سایت مناسبی را انتخاب کرده اید در امضای قرارداد و بررسی جزییاتِ کم اهمیت، وسواس زیاد به خرج ندهید و زمان زیادی را صرف این موضوع نکنید چراکه حساسیت های زیاد در بند بند مفاد قرارداد تنها موجب موجب طولانی شدن بیش از حد پروسه می گردد و در عمل تاثیری در کیفیت پروژه نهایی نخواهد داشت.


9- انتخاب طرح و دیزاین مناسب برای وب سایت

انتخاب طرح اصلی از جمله مواردی است که هم می توانید از ابتدا در فکر آن باشید و طرح سایت را مشخص کنید و هم در انتهای مراحل و پس از عقد قرارداد. پیشنهاد ما این است که در مورد طرح و دیزاین سایت عجله نکنید. بهترین راه حل این است که دیزاین مناسب را با همکاری و همفکری شرکت طراح سایتی که انتخاب کرده اید پیدا کنید.شرکت های طراحی سایت به دلیل تجربه ای که در این زمینه دارند می توانند راهنمای بسیار خوبی برای شما باشند.
 

طراحی سایت به عنوان یکی از اولین قدمهای ورود به فضای اینترنت شناخته می شود. در صورتی که قدم اول را به درستی بردارید ، مراحل و قدمهای بعدی برایتان بسیار راحت تر می شود.سایتی که طراحی می کنید در حقیقت دفتر مرکزی شما در دنیای اینترنت به حساب می آید. بنابراین توجه به ویژگی های پایه ای آن بسیار با اهمیت خواهد بود.
مقاله 9 کاری که باید قبل از طراحی سایت انجام دهید می تواند یک مقاله جامع برای صاحبان مشاغلی باشد که قصد دارند از ظرفیت های بی انتهای دنیای اینترنت برای رونق کسب و کار خود بهره کافی ببرند.تیم های حرفه ای شرکت آوینا پرداز تا انتهای این مسیر درکنار شما خواهند بود.

طبق تحقیقات و بررسی های به عمل آمده یکی بهترین و حرفه ای ترین شرکت های طراحی سایت فعال در کشور، شرکت طراحی سایت آوینا پرداز است به دلیل استفاده از تکنولوژی های بسیار پیشرفته و ارائه خدمات با کیفیت بسیار بالا توانسته جایگاه ویژه ای در این زمینه به دست آورد. این شرکت که در بلوار مرزداران تهران واقع است ، توانسته رضایت حداکثری مشتریان از خدمات پشتیبانی خود را کسب کند که نشان از نگاه ویژه این مجموعه به پشتیبانی فنی گسترده از پروژه های خود دارد.اگر قصد طراحی یک وب سایت شرکتی ، فروشگاهی یا تخصصی دارید ، استفاده از خدمات شرکت آوینا پرداز می تواند تجربه ای شیرین برایتان به ارمغان آورد.
 
لینک منبع مقاله:
 https://www.avinapardaz.com/ArticleDetails/4171/9-کاری-که-پیش-از-طراحی-سایت-باید-انجام-دهیم
 
شماره تماس شرکت آوینا پرداز :
02126766994
  
 
کد مطلب: 58808
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام