۰
plusresetminus
شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰

هشدار مایکروسافت: این وصله امنیتی را نصب کنید تا به دردسر نیفتید

ایتنا- مایکروسافت به‌تازگی اعلام کرده است که وصبه فوری عرضه شده توسط این شرکت برای سیستم عامل ویندوز، یک مورد اضطراری برای نصب توسط کاربران است و از آسیب‌های بزرگ به آن‌ها جلوگیری می‌کند.
هشدار مایکروسافت: این وصله امنیتی را نصب کنید تا به دردسر نیفتید
شرکت مایکروسافت به‌تازگی اعلام کرده است که وصله فوری عرضه شده توسط این شرکت برای سیستم عامل ویندوز، یک مورد اضطراری برای نصب توسط کاربران است و از آسیب‌های بزرگ به آنها جلوگیری می‌کند.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، مایکروسافت به کاربران خود اعلام کرده است که اگر سیستم عامل دستگاه خود را به آخرین نسخه به‌روزرسانی نکنند آنگاه امنیت آنها به عهده خودشان خواهد بود زیرا مایکروسافت مشکلات امنیتی متعددی را در این وصله رفع کرده است.
 
تیم تحقیقات ATP مایکروسافت دیفندر در بیانیه‌ای رسمی در این باره گفتند: «سیگنال‌های امنیتی مایکروسافت نشان دهنده این هستند که کرش‌هایی برای سیستم‌ها اتفاق افتاده است که با استفاده از آسیب‌پذیری ناپایدار BlueKeep صورت می‌گیرند و دستگاه‌هایی که آخرین وصله را نصب نکرده باشند در برابر این مشکلات آسیب‌پذیر هستند.»
 
 
این بیانیه در روز سوم نوامبر منتشر شده است و بسته به‌رزورسانی فوری یاد شده نیز در عکس‌العمل نسبت به شروع گزارش‌های کرش در روز 26 اکتبر، در کمتر از یک هفته آماده و به کاربران ویندوز ارائه شده است.
 
BlueKeep در حقیقت یک حفره است که موجب می‌شود که بدافزارها بتوانند به دور از کنترل سیستم در دستگاه کاربر تکثیر و جابجا شوند و همین موضوع نیز می‌تواند نه تنها این دستگاه بلکه تمامی دستگاه‌های دیگر را نیز با آسیب‌هایی جدی روبرو کند.
 
مایکروسافت اعلام کرده است که این مشکل تنها آغاز راه است و در صورتی که به آن توجه نکنید، ممکن است با آسیب‌های جدی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری روبرو شوید؛ بنابراین بهترین گزینه برای حفظ امنیت شما، به‌روزرسانی سیستم عامل دستگاهتان خواهد بود.
 
کد مطلب: 58797
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام