کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیر پروژه مون شات آلفابت:

تغییرات جوی خطرناک‌ترین پدیده برای انسان‌ها است

سايت خبری ايتنا , 8 آذر 1398 ساعت 16:50

ایتنا- شرکت آلفابت که شرکت مالک گوگل محسوب می‌شود به‌تازگی موضع خوددر زمینه تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین را اعلام کرده است.


شرکت آلفابت که شرکت مالک گوگل محسوب می‌شود به‌تازگی موضع خوددر زمینه تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین را اعلام کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل  cnet، باور این کمپانی بر این است که بر اساس اعلام رسمی یکی از مدیران ارشد آلفابت، تغییرات اقلیمی بزرگ‌ترین خطری است که انسان امروزی را تهدید می‌کند.
 
آسترو تلر که یکی از مدیران با سابقه آلفابت محسوب می‌شود و در حال حاضر عهده دار سمت مدیریت پروژه مون شات در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی اکس است، به‌تازگی در مصاحبه‌ای رسمی از موضع این شرکت درباره این مقوله پرده برداشته و اعلام کرد که این کمپانی معتقد است بزرگ ترین تهدیدی که در پیش روی بشریت قرار دارد، تغییرات اقلیمی است.
 
تلر در این مصاحبه گفت: «وظیفه ما این است که بتوانیم به دنبال مشکلات بشریت گشته و معضلات بزرگ جهان را حل کنیم. تغییرات اقلیمی در حقیقت مشکلی است که بیشتر دید پیش روی ما را پوشانده است زیرا یک مشکل بسیار بزرگ است.»
 

 
 
آزمایشگاه‌های اکس که پیش از این با نام گوگل اکس شناخته می‌شدند به همراه پروژه مون شات در حقیقت میزبانان بلندپروازانه‌ترین پروژه‌های گوگل و آلفابت هستند که از میان آن‌ها می‌توان به خودروهای بدون راننده، سیستم تحویل بار با پهپاد و بالن‌های ارسال اینترنت از آسمان به زمین اشاره کرد.
 
یکی از نکات بسیار جالب درباره این موضع‌گیری آلفابت این است که در طول چند ماه گذشته انتقادهای بسیاری زیادی به گوگل وارد آمده است که نشان دهنده این هستند که این شرکت در زمینه مبارزه با تغییرات جوی تلاش چندانی به خرج نداده است. این موضوع که با اعتراض کارمندان گوگل همراه بوده است، حال با انتقاد مدیران شرکت مالک گوگل نیز همراه شده است و به این ترتیب باید به زودی شاهد تغییراتی بزرگ در رویکرد گوگل در این زمینه باشیم.
 


کد مطلب: 58795

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58795/تغییرات-جوی-خطرناک-ترین-پدیده-انسان-ها

ايتنا
  https://www.itna.ir