کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اینتل: تراشه‌‌های دسکتاپ 10 نانومتری سال آینده روانه بازار خواهند شد

18 آذر 1398 ساعت 9:59

ایتنا- گزارش‌ها نشان می‌دهد که اینتل قصد دارد تا تراشه‌های 10 نانومتری دسکتاپ خود را در ابتدای سال 2020 میلادی به بازار عرضه کند.


گزارش‌ها نشان می‌دهد که اینتل قصد دارد تا تراشه‌های 10 نانومتری دسکتاپ خود را در ابتدای سال 2020 میلادی به بازار عرضه کند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی wccftech، اخبار مرتبط با برنامه‌های تراشه 10 نانومتری اینتل برای دسکتاپ‌ها این روزها بسیار ضد و نقیض شده است.
در ابتدا گزارش شده بود که برنامه‌های اینتل برای عرضه تراشه 10 نانومتری برای دسکتاپ لغو شده است، اما بعد از مدتی اینتل فاش کرد که برنامه‌های این کمپانی برای این تراشه همچنان پا برجاست.
 
هم‌ اکنون گزارش‌های به دست آمده از دنیس گادورو به‌عنوان مدیر کانادای اینتل نشان می‌دهد که پردازنده‌های 10 نانومتری برای دسکتاپ در ابتدای سال آینده میلادی به بازار عرضه خواهند شد.
 
او در این‌ باره بیان کرد که اولین پردازنده‌های 10 نانومتری دسکتاپ در سال 2020 عرضه خواهند شد.
همچنین این مدیر اعلام کرد که این تراشه‌ها در ابتدای سال آینده به بازار می‌آیند و همین امر موجب سردرگمی در رابطه با تاریخ دقیق عرضه این محصول شده است.

 
 
نکته جالب دیگر اینجاست که این مدیر اینتل اعلام کرده است که تراشه‌های 10 نانومتری دسکتاپ آنها به‌زودی به بازار می‌آیند، ولی اینتل هنوز مقیاس برنامه‌های مرتبط با این تراشه‌ها را افشا نکرده است.
ما در حال حاضر می‌دانیم که اینتل به‌طور کامل خط تولید تراشه‌های 14 نانومتری خود به نام Comet Lake-S را توسعه داده است و تراشه‌هایی با 10 هسته و 20 رشته ارائه می‌کند به همین دلیل عرضه تراشه نانومتری در این بازه زمانی چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.
 
همچنین اینتل هنوز مشخص نکرده است که آیا پردازنده‌های 10 نانومتری برای دسکتاپ‌های بسیار قوی ساخته شده است یا میان رده‌ها را نیز شامل می‌شود. به همین دلیل می‌توان حدس زد که اینتل پردازنده‌های 10 و 14 نانومتری را در سال آینده میلادی به بازار عرضه خواهد کرد و در این میان تراشه‌های 14 نانومتری برای عملکرد قوی ساخته خواهند شد و محصولات 10 نانومتری نیز دستگاه‌های میان رده را تأمین نیرو خواهند کرد.
 


کد مطلب: 58759

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58759/اینتل-تراشه-های-دسکتاپ-10-نانومتری-سال-آینده-روانه-بازار-خواهند

ايتنا
  https://www.itna.ir