۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۲
دولت آمریکا:

هواوی را فراموش کنید!

ایتنا - دستیار ارشد تکنولوژی دولت آمریکا تلاش کشورهای مختلف برای همکاری با هواوی را مورد سرزنش و انتقاد قرار داده است.
هواوی را فراموش کنید!
دستیار ارشد تکنولوژی دولت آمریکا تلاش کشورهای مختلف برای همکاری با هواوی را مورد سرزنش و انتقاد قرار داده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مایکل کراتسیوس، دستیار ارشد بخش تکنولوژی دولت ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا به تازگی تلاش کشورهای مختلف برای همکاری و بازگرداندن شرکت چینی هواوی به منظور توسعه شبکه نسل پنجم اینترنت 5G را مورد انتقاد و سرزنش قرار داده است.

کاخ سفید در طول یک سال اخیر تحت تاثیر مسائل و اتهامات مختلفی همچون جاسوسی از کاربران آمریکایی و همکاری با دولت چین، از بسیاری از متحدانش درخواست کرده که قراردادهای همکاری با این شرکت چینی را لغو و فسخ کنند و در این خصوص اتحادیه اروپا را به شدت تحت فشار گذاشته است تا در کنار آمریکا ایستاده و موضع محکمی دربرابر هواوی اتخاذ کند.

کراتسیوس، در جریان برگزاری رویدادی در لیسبون، پایتخت پرتغال، از مخاطرات و تهدیدات همکاری با هواوی گفت و تاکید کرد که نبودِ استانداردهای بالا و پروتکل‌های امنیتی آسیب‌های جبران ناپذیری را به زیرساخت این کشورها وارد خواهد کرد و آنها را در برابر حملات سایبری و بدافزاری و همچنین جاسوسی آسیب پذیر می کند.  

این خبر در حالی منتشر می شود که هواوی ماه گذشته از عقد بالغ بر ۶۰ قرارداد تجاری به منظور توسعه تجهیزات و زیرساخت های لازم برای شبکه ۵G خبر داده و سخن گفته بود.

همچنین در ماه‌های اخیر، گزارش‌های مختلفی درخصوص تجدیدنظر بسیاری از کشورهای اروپایی و تصمیم برای ادامه و آغاز همکاری با این شرکت چینی بزرگ منتشر شده بود.

شرکت هواوی یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای اینترنتی و ارتباطی در جهان است که در سال‌های اخیر با همکاری دولت‌های مختلف در جهان سعی در توسعه زیرساخت‌های لازم برای برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت همراه 5G دارد ولی اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی بود که با چالش و مشکلات متعددی روبرو شد.
کد مطلب: 58739
برچسب ها: هواوی آمریکا
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام