کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آموزش: چگونه می‌توانید آخرین جستجوهای خود در گوگل را پیدا کنید؟

سايت خبری ايتنا , 18 آبان 1398 ساعت 4:00

ایتنا- پیدا کردن آخرین جستجوهایی که در گوگل انجام می‌دهیم، برای برخی از کاربران اهمیت دارد. گاهی مطلبی را مدت‌ها پیش در گوگل جستجو کرده‌ایم و حالا می‌خواهیم به همان جستجو و مطلب برگردیم. این‌جاست که دسترسی به آخرین جستجوها اهمیت پیدا می‌کند.


گوگل تمامی اطلاعات مربوط به فعالیت کاربران را گردآوری و ذخیره می‌کند. در صورتی که از خدمات گوگل استفاده کنید، مطمئن باشید که سوابق مربوط به این استفاده در حافظه گوگل وجود دارد. این سوابق برای برخی از کاربران اهمیت دارد. شایان ذکر است که امکان مشاهده، دانلود و حتی حذف این اطلاعات وجود دارد.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اوبرگیزمو، در این مطلب قصد داریم شیوه دسترسی به آخرین جستجوهای گوگل را در کنار یکدیگر یاد بگیریم. توجه داشته باشید که وقتی این روش را یاد گرفتید می‌توانید از آن در تمامی سیستم‌های مرتبط با گوگل از جمله گوگل مپس، جیمیل، یوتیوب و غیره استفاده کنید و سوابق خود را در این سرویس‌ها بررسی کنید.
 

دسترسی به آخرین جستجوها در گوگل

 ابتدا وارد سایت Google.com و سپس وارد حساب خود در این سایت شوید. بعد از ورود به حساب، گزینه “My Account” را انتخاب کنید.
 
 
گزینه‌های بسیاری در برابر شما پدیدار می‌شود. روی گزینه “Manage your data & personalization” در بخش “Privacy & personalization” کلیک کنید.
 
 
در حال حاضر گزینه‌های مختلفی پیش روی شما است که امکان بررسی حریم خصوصی و اطلاعات مختلف را برای شما فراهم می‌کند. برای این‌که بتوانید آخرین جستجوهای خود در گوگل را مشاهده کنید، باید گزینه “Web & App Activity” را به همان شکلی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، انتخاب کنید.
 
 
در این بخش مواردی بیان شده است. کافی است تمامی این موارد را نادیده بگیرید و گزینه “Manage Activity” را انتخاب کنید.
 
 
وقتی گزینه‌ای که در تصویر فوق انتخاب کردید و وارد بخش مدیریت فعالیت‌ها شدید، باید وارد بخش پایینی صفحه شوید تا مطابق شکل زیر بتوانید گزینه جستجوهای اخیر در گوگل را مشاهده کنید.
 
 
همان‌طور که مشاهده کردید، خیلی ساده می‌توانید به آخرین جستجوهای گوگل دسترسی پیدا کرد. در صورتی که بخواهید می‌توانید این نتایج را بر اساس زمان مرتب کنید. همان‌طور که پیش از این بیان شد امکان حذف این نتایج نیز وجود دارد. از این طریق می‌توانید به یوتیوب و سایر سرویس‌های وابسته به گوگل دسترسی داشته باشید.


کد مطلب: 58714

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58714/آموزش-چگونه-می-توانید-آخرین-جستجوهای-خود-گوگل-پیدا-کنید

ايتنا
  https://www.itna.ir