۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۹

«لیست سیاه» هم جلودار پیامک‌های تبلیغاتی نیست!

ایتنا - ​​​​​​​با وجود روش‌های مختلفی که برای جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی ارائه شده (از جمله تهیه لیست سیاه برای دریافت نکردن پیامک‌های تبلیغاتی)، اما به تازگی تبلیغ ارسال پیامک به خطوط لیست سیاه هم به فهرست پیامک‌های تبلیغاتی افزوده شده است.
«لیست سیاه» هم جلودار پیامک‌های تبلیغاتی نیست!

با وجود روش‌های مختلفی که برای جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی ارائه شده (از جمله تهیه لیست سیاه برای دریافت نکردن پیامک‌های تبلیغاتی)، اما به تازگی تبلیغ ارسال پیامک به خطوط لیست سیاه هم به فهرست پیامک‌های تبلیغاتی افزوده شده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، پیامک‌های تبلیغاتی انواع مختلفی دارند و از وعده‌ برنده شدن در جشنواره‌های مختلف تا معرفی کسب‌وکار و و محصولات شرکت‌ها را شامل می‌شوند. اگرچه این پیامک‌ها پیشینه‌ای طولانی دارند اما هر بار با روشی جلوی آن‌ها گرفته شده است. هم‌چنین ایجاد سامانه‌ای برای مقابله با پیامک‌هایی که سرشماره‌ی تبلیغاتی دارند، موجب شد ارسال‌کنندگان این پیامک‌ها به شماره‌های شخصی روی بیاوند.

برای جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، راه‌های مختلفی از جمله استفاده از سامانه #۸۰۰* که برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی که از طریق سامانه‌های ارسال پیام کوتاه و با سرشماره‌های مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شد، ایجاد شد. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) نیز سامانه ۱۹۵ را برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی ارسال می‌شدند، راه‌اندازی کرد.

از طرفی خطوط ارسال پیامک تمام اپراتورهای سامانه‌های پیامکی، به‌طور پیش‌فرض تبلیغاتی هستند و قابلیت ارسال پیامک به لیست سیاه شماره موبایل‌هایی که جلوی دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را بسته‌اند را ندارند و باید برای ارسال به این شماره‌های مسدودشده، از خطوط خدماتی استفاده کرد. با وجود این، به نظر می‌رسد کسب‌وکارها حتی راه‌هایی برای دور زدن این سامانه هم پیدا کرده‌اند و یا این‌طور نشان می‌دهند که می‌تواند پیامک‌هایی را حتی به کاربرانی که پیامک‌های تبلیغاتی را مسدود کرده‌اند، ارسال کنند.

با یک جست‌وجوی ساده در گوگل می‌توانید سایت‌هایی را بیابید که ارسال پیامک به بلک‌لیست یا همان لیست سیاه افراد را تبلیغ می‌کنند. خطوط لیست سیاه خطوطی هستند که شخص صاحب خط با ارسال کد به اپراتور خط خود، درخواست عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را کرده و اپراتور خط شخص را در لیست سیاه مخابراتی قرار می‌دهد و بدین ترتیب پس از آن شخص از خطوط پیام کوتاه پنل‌های پیامک انبوه، پیامک‌های تبلیغاتی را دریافت نمی‌کند؛ از طرفی ارسال متن تبلیغاتی از خطوط خدماتی ممنوع و خلاف قوانین اپراتورهاست.

اگرچه پیامک‌های تبلیغاتی توسط پنل پیامکی برای کاربران ارسال می‌شود، اما این مزیت را برای ارسال‌کننده دارد که با برخورداری از شماره‌های شخصی، سامانه‌های مسدود کردن پیامک‌های تبلیغاتی را دور بزند. این در حالی است که در روش‌های جدید ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، به تازگی حتی تبلیغ ارسال پیامک به خطوط لیست سیاه هم به فهرست پیامک‌های مزاحم ناخواسته افزوده شده است.

در حال حاضر طبق آخرین آمار منتشرشده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تا کنون بیش از ۱۴۹ هزار خطوط شخصی به دلیل ارسال پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی مسدود شدند و شاید افزایش آمار مسدود شدن سیم‌کارت‌های مزاحم، یکی از دلایلی باشد که ارسال‌کنندگان پیامک‌های مزاحم، به ارسال پیامک به لیست‌های سیاه رو آورده‌اند.
کد مطلب: 58677
نام شما
آدرس ايميل شما

نظر شما در باره طرح رجیستری موبایل چیست؟
طرح کاملا موفق بود
تا حدودی به نتیجه رسید
طرح کاملا شکست خورد
بنظرم طرح مبهمی است