۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۹

گوگل و شرایط بحرانی فناوری قفل ‌گشایی با تشخیص چهره کاربران در پیکسل 4

ایتنا- منتقدان تلفن‌های همراه هوشمند به‌تازگی کشف کرده‌اند که فناوری تشخیص چهره در نسخه نهایی پیکسل 4 حتی در صورت بسته بودن چشم کاربر نیز به‌خوبی کار می‌کند.
گوگل و شرایط بحرانی فناوری قفل ‌گشایی با تشخیص چهره کاربران در پیکسل 4
منتقدان تلفن‌های همراه هوشمند به‌تازگی کشف کرده‌اند که فناوری تشخیص چهره در نسخه نهایی پیکسل 4 حتی در صورت بسته بودن چشم کاربر نیز به‌خوبی کار می‌کند.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، پیش از عرضه تلفن همراه هوشمند پیکسل 4 یکی از گزارشگرهای زمینه فناوری بی‌بی‌سی کشف کرد که دستگاهی که از سوی گوگل برای نقد و بررسی برای او ارسال شده بود یک مشکل امنیتی بزرگ دارد و آن هم این است که تنها گزینه امنیتی بیومتریک این دستگاه یعنی فناوری تشخیص چهره در صورت بسته بودن چشم کاربر نیز به‌خوبی کار می‌کند.
 
اگر شما هم یکی از علاقه‌مندان به امنیت و حریم خصوصی هستید یا به اخبار مرتبط با این زمینه اهمیت می‌دهید حتما با مشکل «چشمان بسته» پیکسل در وب‌سایت‌های خبری روبرو شده‌اید.
حفظ امنیت کاربر از اصلی‌ترین اهدافی است که هر شخص حاضر در کمپانی‌های فناوری به‌ویژه غول‌هایی نظیر گوگل به دنبال آن است و کشف چنین نقص امنیتی عظیمی می‌تواند خطراتی جدی در پی داشته باشد.
 
 فناوری تشخیص چهره
 
برای مثال سیستم فیس‌آی‌دی اپل قبل از قفل‌گشایی دستگاه بررسی می‌کند که آیا کاربر در هشیاری کامل است با خیر، اما پیکسل 4 از نقص امنیتی بزرگی رنج می‌برد.
بی‌بی‌سی در این‌ باره نوشته است که نسخه‌هایی از پیکسل 4 که برای نقد و بررسی به منتقدان ارسال‌شده‌اند، در بخش تنظیمات دارای گزینه‌ای هستند که تنها در صورتی دستگاه را قفل‌گشایی می‌کنند که چشم کاربر بار باشد، اما این تنظیمات امنیتی تنها در نسخه‌هایی قرار داشت که گوگل برای نقد و بررسی در نظر گرفته بود.
 
بی‌بی‌سی قبل از منتشر کردن این اخبار این تلفن همراه تأکید کرد که گوگل قابلیت «چشم‌های باز» را برای نسخه‌های مصرف‌کنندگان در بازار حذف کرده است.
در واقع آنها نسخه‌هایی از پیکسل 4 را دریافت کرده بودند که به باز بودن چشم کاربر به هنگام قفل‌گشایی اهمیت نمی‌داد.
 
این نقص زمانی بحرانی می‌شود که بدانیم قابلیت فیس آنلاک تنها گزینه امنیتی بیومتریک برای پیکسل 4 است و حسگر اثرانگشتی که در نسخه‌های قبلی تلفن‌های همراه پیکسل وجود داشت در این دستگاه به نفع رقیب فیس آی دی کنار گذاشته شده است.
 
کد مطلب: 58669
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام