۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۹

سوپرکامپیوتر جدید انویدیا با توان پردازشی 1.6 ترابایت در هر ثانیه

ایتنا- انویدیا موفق به ساخت پلتفرم بسیار قدرتمندی شده است که می‌تواند در هر ثانیه 1.6 ترابایت داده را مورد پردازش قرار بدهد.
سوپرکامپیوتر جدید انویدیا با توان پردازشی 1.6 ترابایت در هر ثانیه
شرکت انویدیا موفق به ساخت پلتفرم بسیار قدرتمندی شده است که می‌تواند در هر ثانیه 1.6 ترابایت داده را مورد پردازش قرار بدهد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، ابرکامپیوتر EGX Edge در واقع یک پلتفرم ابری است که با ترکیب پردازنده‌های گرافیکی مورد تائید انویدیا و دستگاه‌های مجهز به نرم‌افزار CUDA-X، سیستمی ایجاد می‌کند که می‌تواند مقدار زیادی از داده‌های گوناگون را پردازش کند.
 
همچنین طبیعت مقیاس‌پذیر این پلتفرم باعث شده است که مشخصات سخت‌افزاری خاصی را نتوان برایش تعریف کرد.
با این‌ حال، پردازش 1.6 ترابایت داده در ثانیه، مسئله ساده‌ای نیست و نیازمند قدرت بسیار زیادی است.
 

گفتنی است کمپانی‌هایی نظیر بی‌ام‌و، سامسونگ و وال مارت هم‌ اکنون از این پلتفرم به منظور جمع‌آوری داده‌های استریم شده از دستگاه‌های اینترنت اشیاء نظیر روبات‌های یک کارخانه بهره می‌برند.

وال مارت با جمع‌آوری این داده، به کارمندان خود در رابطه با زمان تهیه مجدد کالاهای مورد نیاز و باز شدن خطوط پرداخت استفاده می‌کند.
کمپانی بی‌ام‌و نیز از این سیستم برای دسترسی به داده‌های حسگرها و دوربین‌های مراحل تولید خود و بازرسی خودکار خودروها بهره می‌برد.
شرکت سامسونگ نیز از این پلتفرم برای کمک به طراحی نیمه‌رساناها و تولیدات بعدی‌شان استفاده خواهد کرد.
 
به‌ این‌ ترتیب، باید اذعان نمود که این ابرکامپیوتر اصولا برای اشخاص عادی با کاربری روزانه ساخته نشده است، اما نوآوری‌های به‌ کار رفته در فناوری EGX Edge می‌تواند به تجهیزات هوش مصنوعی انویدیا راه پیدا کند، و به‌ این‌ ترتیب می‌توان انتظار داشت که در آینده نزدیک، سیستم‌های خودروهای بدون راننده هوشمندتر شده یا دوربین و حسگرهای هوشمند خانگی با قابلیت‌های بیشتری عرضه شوند.
 
کد مطلب: 58642
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام