۰
plusresetminus
سه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۱

همه گوشی‌هایی که چشم‌بادامی‌ها تولید می‌کنند!

ایتنا - شرکت‌های چینی تولیدکننده موبایل در سال‌های اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است که از جمله مهم‌ترین و بزرگترین آنها می‌توان به هواوی، شیائومی، اوپو، ویو، وان پلاس و زد.تی.ای اشاره کرد. 
همه گوشی‌هایی که چشم‌بادامی‌ها تولید می‌کنند!

تعداد بی‌شماری از شرکت‌های چینی تولیدکننده موبایل در سال‌های اخیر نبض بازارهای جهانی موبایل را در دست گرفته و سهم قابل توجهی از آن را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، برخلاف یک دهه پیش که تنها نام و نشان چند برند در دنیای موبایل و فناوری شنیده می‌شد، حالا به نظر می رسد که تعداد برندها و شرکت‌های مختلف فعال در حوزه توسعه و تولید گوشی‌های هوشمند آنقدر زیاد شده که ممکن است بسیاری از کاربران حتی ندانند شرکت تولید و عرضه کننده موبایل موردنظر آنها به کدام کشور تعلق دارد.

در این میان، شرکت‌های چینی تولیدکننده موبایل در سال‌های اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است که از جمله مهم‌ترین و بزرگترین آنها می‌توان به هواوی، شیائومی، اوپو، ویو، وان پلاس و زد.تی.ای اشاره کرد. 

بر اساس گزارشی که در وب سایت pandaily آمده است، این گزارش به مرور مختصری بر مجموعه شرکت‌های تولیدکننده موبایل در چین خواهد پرداخت:
 
هواوی (Huawei)
 

هواوی دومین تولیدکننده بزرگ موبایل در جهان به شمار می‌رود که بعد از سامسونگ و قبل از اپل، موفق شده است سهم قابل توجهی از بازارهای بین المللی را به خود اختصاص دهد.

این غول تکنولوژی چینی مستقر در شانگهای چین، توسط رن ژنگ فی در سال ۱۹۸۷ میلادی تاسیس و راه اندازی شد که هم اکنون نیز عنوان موسس و مدیرعاملی هواوی را به دوش می کشد. این شرکت در طول یک سال اخیر تحت تاثیر اتهامات مختلفی از سوی دولت آمریکا و متحدانش ب شدت تحت فشار قرار گرفت و با مشکلات و چالش های متعددی برای فعالیت در حوزه های مخابراتی و همچنین فروش گوشی های هوشمند در بازار بسیاری از کشورها مواجه شد.

 
شیائومی (Xiaomi)
 


شیائومی یکی از تولیدکنندگان چینی نوظهوری است که در سال‌های اخیر موفق شده سهم قابل توجهی در بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهد و در برخی از بازارهای پرجمعیت همچون چین و هند، با ارائه محصولاتی با قابلیت‌های جدید و قیمت مقرون به صرفه ، نظر و رضایت خیل عظیمی از کاربران را به سمت و سوی خود جلب کند.

این شرکت که در سال ۲۰۱۰ میلادی توسط لی جون تاسیس و راه اندازی شد، توانست تنها در عرض مدت هشت سال تبدیل به چهارمین برند پرفروش موبایل در جهان شود.  

 
اوپو  (OPPO)

 
اوپو نیز به عنوان یکی دیگر از برندهای محبوب مشتریان و کاربران چینی است که با اختصاص یک سهم ۹ درصدی از بازارهای جهانی، موفق شده است در آخرین آمارهای منتشر شده، پنجمین برند پرفروش موبایل در جهان لقب بگیرد.

گوشی‌های برند اوپو به صرفه اقتصادی و قیمت پایین معروف اند و تاکنون توانسته‌اند نظر و توجه کاربرانی که تمایلی برای صرف هزینه بالا در خریداری گوشی ندارند، را به خود جلب کند.

این شرکت چینی در سال جاری میلادی تمرکز بیشتری بر گسترش سهم خود در بازار کشورهای اروپایی کرده است. یکی از برندهای معروف زیر مجموعه اوپو، ریل می (Realme) است که از ابتدای فعالیتش به منظور در دست گرفتن نبض بازارهای خارج از چین، بخصوص جنوب شرق آسیا، شروع به کار کرده بود.

 
ویوو (Vivo)
 


این شرکت که در سال ۲۰۰۹ میلادی وارد صنعت تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند شد، در شهر گوانگ دونگ چین مستقر شده و سهم آن از بازارهای جهانی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی به هشت درصد رسیده است.

 
وان پلاس (One Plus)


وان پلاس که عنوان جوان‌ترین شرکت تولیدکننده موبایل را در چین به دوش می کشد، در سال ۲۰۱۳ میلادی توسط پیت لاو و کارل پی در شانگهای تاسیس و راه اندازی شد و از آن زمان نیز در حوزه توسعه و تولید گوشی‌های هوشمند شروع به کار کرد. سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی برای وان پلاس نوظهور و نوپا بازه زمانی بسیار خوبی بود چراکه توانست در این مدت به رکورد جدیدی در میزان فروش خود در بازار هند دست پیدا کند.  

 
میزو (Meizo)


این شرکت که در ابتدای فعالیتش در سال ۲۰۰۳ میلادی تنها یک تولیدکننده دستگاههای MP3 player  و MP4 player بود، در سال ۲۰۱۸ میلادی وارد حوزه توسعه و تولید گوشی‌های هوشمند شد که البته تاکنون تنها توانسته نظر و توجه طرفداران و مشتریان چینی را به خود جلب کند و تولید آن تنها مصرف داخلی و وطنی دارد.

گوشی‌های ساخت این شرکت مبتنی بر سیستم عامل اختصاصی این برند تحت عنوان  Flyme هستند که بر اساس پلتفرم اندروید توسعه داده شده است.

 
لنوو (Lenovo)
 


لنوو که بیشتر برای تولید لپ‌تاپ در بازارهای جهانی معروف شده است، یک شرکت چینی تولیدکننده لپ‌تاپ و گوشی هوشمند به شمار می رود که چند سال پیش توانست رتبه چهارم پرفروش‌ترین برند موبایل را به خود اختصاص دهد اما هم اکنون سهم آن از بازارهای جهانی تنها سه درصد است.  

 
زد.تی.ای (ZTE)


نام و نشان شرکت زد تی ای بیشتر در حوزه توسعه زیرساخت های مربوط به شبکه‌های مخابراتی نظیر نسل پنجم اینترنت همراه ۵G به گوش رسیده است چراکه فعالیت های گسترده ای در سال های اخیر به منظور توسعه و برقراری نسل جدید شبکه های اینترنتی و مخابراتی در کشورهای مختلفی از جهان کرده که البته در کنار هواوی، تحت تاثیر اتهاماتی نظیر جاسوسی و همکاری با دولت چین، با تحریم های دولت آمریکا و برخی از متحدانش در طول یک سال اخیر و به تبع آن چالش های متعددی مواجه شده است.

 
تکنو (Tecno)


شاید شما نام تکنو را چندان زیاد در حوزه موبایل نشنیده باشید، اما به طور قطع کاربران آفریقایی موبایل بیشتر از هر برند دیگری، با نام تکنو آشنایی دارند چراکه این برند چینی در سال ۲۰۱۷ میلادی موفق شد به بیشترین میزان فروش خود در بازار موبایل این قاره دست پیدا کند و بعد از آن اعلام کند که قصد دارد در برخی از کشورها نظیر آفریقای جنوبی بازار خود را توسعه ببخشد.

گوشی‌های هوشمند این برند در کارخانه‌های این شرکت در چین، اتیوپی و هند به تولید می‌رسند و سپس به بازار کشورهای آفریقایی عرضه می‌شوند.
کد مطلب: 58636
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام