کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فایرفاکس اطلاعات امنیتی وب‌ سایت‌ ها را مخفی خواهد کرد

6 آبان 1398 ساعت 16:12

ایتنا- فایرفاکس 70 در تاریخ 22 اکتبر عرضه خواهد شد و قابلیت‌های جدیدی را برای نشان دادن امنیت واقعی یک وب‌سایت در اختیارتان قرار می‌دهد.


فایرفاکس 70 در تاریخ 22 اکتبر عرضه خواهد شد و قابلیت‌های جدیدی را برای نشان دادن امنیت واقعی یک وب‌سایت در اختیارتان قرار می‌دهد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی techradar، زمانی که شما این مرورگر به روز شده را مورد استفاده قرار دهید، متوجه تغییراتی در سمت چپ آدرس وب‌سایت‌ها می‌شود که موزیلا امیدوار است با کمک آنها بتواند امنیت وب‌سایت‌ها را برای شما شفاف‌تر کند.
 
در حال حاضر اگر وب‌سایتی تأییدیه تمدید اعتبار سنجی (سندی که اعتبار هویت صاحب آن را تائید کند) را در اختیار داشته باشد، نام دارنده آن در قالب متن سبز رنگی در قسمت URL دیده می‌شود.

این قابلیت فایرفاکس برای با هدف اطمینان دهی بیشتر به کاربران در مورد خط‌مشی سایت به‌ویژه به هنگام خرید آنلاین و کمک به آنها در جلوگیری از کلاه‌برداری فیشینگ ایجاد شده است.
 

 
 
این ایده در تئوری بسیار جالب است، اما از آنجایی‌که برخی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های جهان مانند فیس‌بوک، گوگل و آمازون هیچ‌گاه از تأییدیه تمدید اعتبار سنجی استفاده نکرده‌اند پس افراد به‌ طورمعمول به دنبال دریافت چنین تأییدیه‌ای نیستند.

به همین جهت موزیلا تصمیم گرفته است که جزئیات این تأییدیه را در نسخه جدید حذف کند و این اطلاعات در فایرفاکس 70 تنها زمانی نمایش داده می‌شود که شما روی آیکون قفل در نوار URL کلیک کنید.
 
به‌جای این امر فایرفاکس 70 در نشان دادن این‌که آیا یک وب‌سایت از رمزنگاری SSL استفاده می‌کند یا خیر نیز حساسیت به خرج خواهد داد و همین امر موجب شده است که این رمزنگاری به‌جای یک گزینه اختیاری به یک پیش‌نیاز امنیت تبدیل شود.
همچنین آیکون قفل سبز رنگی که در نوار آدرس برای وب‌سایت‌های HTTPS نمایش داده می‌شود خاکستری رنگ خواهد شد و مشاهده‌کنندگان هر سایتی که از یک اتصال HTTP یا FTTP استفاده کند با آیکون قرمز رنگ مواجه می‌شوند.
 


کد مطلب: 58584

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58584/فایرفاکس-اطلاعات-امنیتی-وب-سایت-مخفی-خواهد

ايتنا
  https://www.itna.ir