۰
plusresetminus
جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰

دوچرخه‌های برقی؛ آینده حمل و نقل شخصی و عمومی

ایتنا- دوچرخه‌های برقی به خاطر مزایای بسیار زیادی که دارند، از سوی متخصصان و کارشناسان زیادی به عنوان آینده حمل و نقل عمومی و شخصی شناخته می‌شوند.
دوچرخه‌های برقی؛ آینده حمل و نقل شخصی و عمومی
در اوایل سال‌های دهه 2000، اگر به کسی می‌گفتید که استفاده از دوچرخه برقی روزی فراگیر خواهد شد، عجیب نبود که به شما بخندد ولی امروز به وضوح می‌بینیم که وسایل نقلیه برقی دارد در سراسر جهان توسط عموم مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد.البته شاید هنوز خیلی از مردم از این وسیله استفاده نکنند ولی رشد استفاده از دوچرخه‌های برقی خیلی سریع‌تر از آن است که کسی فکرش را بکند.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اِربن ترنسپورت نیوز، دورچه برقی یا «ای-بایک»، دوچرخه‌ای که روی آن یک موتور الکتریکی فیوزدار نصب شده است. انواع مختلفی از این دوچرخه‌ها در بازار دیده می‌شود. در برخی از این مدل‌ها، موتور کوچکی قرار دارد که به دوچرخه‌سوار کمک کند که راحت‌تر پدال بزند و سریع‌تر حرکت کند. در تمامی مدل‌های دو.چرخه برقی، اساس کار مبتنی بر پدال زدن دوچرخه‌سوار است و به همین خاطر با موتورسیکلت برقی فرق دارند.
 
دوچرخه‌های برقی مزایای بسیار زیادی دارند. اولین مزیت آن‌ها این است که دوچرخه‌سوار را وادار به تحرک و جنبش می‌کنند و همین حرکات ساده از بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. پس یکی از مزایای مهم دوچرخه برقی، سلامتی است. دومین مزیت این دوچرخه‌ها، عدم آسیب‌رسانی به محیط زیست است؛ زیرا سوخت فسیلی مصرف نمی‌کنند.
 
این دوچرخه‌ها سرعت، وزن و قدرت قابل قبولی دارند. در حال حاضر کشورهای مختلف دنیا مسیرهای خاصی را برای دوچرخه‌سواران در نظر گرفته‌اند که باعث می‌شود ایمنی آن‌ها حفظ شود. همچنین در برخی از کشورهای دنیا، شاهد اجرای طرح اشتراک‌گذاری دوچرخه‌ها هستیم.
 
کوتاه‌سخن این‌که دوچرخه‌های برقی به طور قطع آینده حمل و نقل عمومی و شخصی هستند و این آینده چندان از ما دور نیست. دوچرخه‌های برقی از هر نظر برای افراد جامعه و محیط زیست سودمند هستند و به همین خاطر می‌توان گفت که آینده جهان از نظر حمل و نقل، روشن است.
 
کد مطلب: 58572
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام