۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۸

همکاری اپل با دولت چین برای سانسور نرم‌افزاری

ایتنا- قانون‌گذاران فدرال در نامه‌ای جدید که توسط چندین عضو کنگره پشتیبانی شده است اعلام کرده‌اند که در رابطه با اقدامات اخیر اپل در چین نگران هستند.
همکاری اپل با دولت چین برای سانسور نرم‌افزاری
قانون‌گذاران فدرال در نامه‌ای جدید که توسط چندین عضو کنگره پشتیبانی شده است اعلام کرده‌اند که در رابطه با اقدامات اخیر اپل در چین نگران هستند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، این نامه که به تیم کوک نوشته شده است تصمیم اخیر اپل مبنی بر حذف نرم‌افزار HKMap را هدف قرار است. این نرم‌افزار توسط آزادی خواهان هنگ‌کنگ برای ردیابی موقعیت‌های مکانی مجرایان قانون محلی مورداستفاده قرار می‌گرفت.
 
 در این نامه عنوان شده است که:« مواردی ازاین‌دست نگرانی‌های شدیدی را در رابطه بااینکه آیا اپل و دیگر نهادهای بزرگ آمریکا به‌جای از دست دادن دسترسی به بیش از یک میلیارد مصرف‌کننده چینی به نیازهای رو به رشد چین تنظیم می‌کنند، ایجاد کرده است.»

بااین‌حال توسعه‌دهندگان HKMap اعلام کردند که هیچ شاهدی مبنی بر استفاده از نرم‌افزار آن‌ها برای هدف قرار دادن پلیس و تضعیف امنیت عمومی وجود ندارد.
 
البته این نامه به اینجا ختم نشده و اپل را در رابطه با حذف برخی دیگر از نرم‌افزارها نیز بازخواست کرده است. در این نامه آمده است که با اشاره به داده‌های سازمانی به نام GreatFire اپل حداقل 2200 نرم‌افزار را در چین سانسور کرده است. این نرم‌افزارها عمدتاً شامل شبکه‌های خصوصی مجازی بودند که برای دور زدن فایروال بزرگ چین از آن‌ها استفاده می‌شد. نامه یادشده توسط هفت قانون‌گذار از قبیل ران ویدن، الکساندریا اوکاسیو-کورتز، تد کروز و مارکو روبیو امضا شده است.
 
کد مطلب: 58569
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام