۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۰

گوگل کروم 77 و محدودیت‌ های ویژه برای وب‌ سایت‌ ها

ایتنا- کمپانی گوگل با عرضه نسخه 77 نرم‌افزار کروم قابلیت Site Isolation این مرورگر را برای نسخه‌های اندروید آن نیز ارائه کرده است.
گوگل کروم 77 و محدودیت‌ های ویژه برای وب‌ سایت‌ ها
کمپانی گوگل با عرضه نسخه 77 نرم‌افزار مرورگر کروم قابلیت Site Isolation این مرورگر را برای نسخه‌های اندروید آن نیز ارائه کرده است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، این قابلیت ضد هک برای اولین بار توسط گوگل با کروم 67 در می 2018 برای دسکتاپ عرضه شد و سرانجام پس از گذشت یک سال و پنج ماه به کاربران اندروید نیز راه پیدا کرد.

گوگل قابلیت Site Isolation  را باهدف افزودن ابزارهای دفاعی بیشتر در برابر حملاتی نظیر Spectre و Meltdown و پیشگیری از دزدیده شدن اطلاعات حساس کاربران توسط وب‌سایت‌ها و افراد مخرب ایجاد کرد
 
این کمپانی در رابطه با قابلیت مورد نظر ادعا کرده است که: «Site Isolation تغییر بزرگی در معماری کروم است که هر فرایند رندر کننده‌ای را به مدارکی از یک سایت منفرد محدود می‌کند. زمانی که Site Isolation  فعال باشد، هر فرایند رندر کننده حداکثر مدارک یک سایت را شامل می‌شود. این به معنای آن است که تمامی پیمایش‌ها به اسناد متقابل سایت باعث تغییر فرایندها در یک‌زبانه می‌شود. این همچنین به آن معنا است که تمامی آی فریم های میان سایتی با استفاده از آی فریم های خارج از فرایند، نسبت به فریم والدین خود فرایند پردازشی جداگانه خواهند داشت.»
 گوگل کروم
 
گوگل همچنین مدعی شده است که هم‌اکنون قابلیت Site Isolation را برای 99 درصد از کاربران اندروید کروم که تلفن همراهشان دارای حداقل 2 گیگابایت رم است، فعال کرده است.
کروم 77 روی این دستگاه‌ها هر سایتی که کاربر به آن وارد می‌شود را پردازش کرده و پسوردی را به پردازش خود وارد می‌کند.
کاربران همچنین می‌توانند این قابلیت را برای تمامی وب‌سایت‌ها فعال کنند، ولی این امر نیازمند رم بالاتر در دستگاه است.
 
گوگل در ابتدای هفته جاری در یک پست جدید اظهار کرد که: «ما می‌خواستیم مطمئن شویم که Site Isolation بر تجربه کاربر در یک محیط محدودشده از منابع مانند اندروید تأثیر منفی نخواهد گذاشت. به همین خاطر برخلاف پلتفرم‌های دسکتاپ که در آن تمامی سایت‌ها را جدا کردیم، کروم  اندروید از نسخه محدودتر of Site Isolation استفاده می‌کند و سایت‌های کمتری را حفاظت می‌کند.»
 
کد مطلب: 58565
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام