کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پایان همکاری لینوکس و سامسونگ بر روی پلتفرم Dex

30 مهر 1398 ساعت 12:52

ایتنا- سامسونگ قصد دارد تا با عرضه به‌روزرسانی اندروید 10 برای DeX برنامه بتای لینوکس را در این پلتفرم برای همیشه لغو کند.


شرکت سامسونگ قصد دارد تا با عرضه به‌روزرسانی اندروید 10 برای DeX برنامه بتای لینوکس را در این پلتفرم برای همیشه لغو کند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، اگر تا به امروز از سامسونگ DeX برای استفاده از سیستم عامل لینوکس بهره می‌بردید، مجبور هستید تا در آینده‌ای نه‌چندان دور ابزارتان را تغییر بدهید.
به تازگی سامسونگ به کاربران اخطار داده است که برنامه بتای لینوکس روی DeX را لغو خواهد کرد و به‌روزرسانی اندروید 10 موجب می‌شود که دیگر نتوانید از این سیستم عامل متن‌باز به‌عنوان یک محیط دسکتاپی استفاده کنید.
 
البته کمپانی سامسونگ در رابطه با دلیل لغو برنامه بتای یادشده چیزی اظهار نکرده است، اما خاطرنشان کرده است که اندروید 10 بتا هم‌اکنون بدون گزینه‌ای برای لینوکس عرضه می‌شود.
بنظر کارشناسان، این تصمیم، کاربران را در موقعیت سختی قرار خواهد داد زیرا این برنامه بتا نه‌تنها موجب شده بود که طرفداران لینوکس بتوانند پلتفرم مورد علاقه خود را روی تلفن همراهشان اجرا کنند، بلکه تنها گزینه برای ارائه یک سیستم عامل دسکتاپ تمام‌عیار بود.

 
 
اگر شما از اندروید 10 استفاده کنید مجبور هستید، به محیط بسیار محدود اندروید که البته برای DeX تا حدی بهینه‌سازی شده است، برگردید.
البته این سیستم عامل برای کسانی که تنها به نسخه بزرگ‌تر نرم‌افزارهای اندرویدی نیاز دارند مناسب است، اما افرادی که لینوکس را به‌عنوان یک ابزار کارآمد در DeX استفاده می‌کردند به‌طور حتم نومید خواهند شد.
 
سامسونگ هنوز به DeX متعهد باقی‌مانده است و اخیرا این فضای دسکتاپ مانند خود را روی کامپیوترهای مجهز به سیستم عامل مک و ویندوز نیز فعال کرده است.
با این‌ وجود، واضح است که رویای جایگزین کردن DeX به‌جای کامپیوترهای شخصی کاربران با این اقدام سامسونگ تا حد زیادی در حد یک رؤیا باقی مانده است.
 


کد مطلب: 58563

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58563/پایان-همکاری-لینوکس-سامسونگ-روی-پلتفرم-dex

ايتنا
  https://www.itna.ir