کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نخستین مسافر مریخ

سايت خبری ايتنا , 14 آبان 1398 ساعت 15:15

ایتنا - شاید نخستین کسی که پا بر مریخ می‌گذارد، یک خانم باشد.


به گزارش ایتنا و به نقل از Space، جیم بریدنستین (مدیر ناسا) می‌گوید شاید نخستین کسی که پا بر سیاره سرخ می‌گذارد، یک خانم باشد.
 
قرار است ناسا بعد از بیش از نیم‌سده، دوباره انسان به کره ماه بفرستد، و در میان اینها، یک فضانورد خوش‌شانس، نخستین خانمی خواهد بود که پا بر ماه می‌گذارد. پس از آن نیز طولی نخواهد کشید که شاهد حضور نخستین زن بر روی مریخ باشیم و به گفته آقای بریدنستین، حتی شاید نخستین فردی باشد که پا بر روی مریخ خواهد گذاشت.
 
وی روز ۱۸ اکتبر در طی یک همایش مطبوعاتی پیرامون نخستین پیاده‌روی فضایی که همگی افراد شرکت‌کننده در آن زن بودند، گفت: «این احتمال وجود دارد که نخستین کسی که به مریخ فرستاده می‌شود، یک زن باشد».
 
گفتنی است ناسا در حال حاضر هیچ برنامه ملموسی برای اعزام فضانوردان به مریخ ندارد و ماه، اولویت نخست این نهاد است. اما آقای بریدنستین گفته است که نخستین فرود سرنشینان بر مریخ، ممکن است در دهه ۳۰ میلادی رخ دهد. در این میان، شرکت خصوصی پرواز فضایی اسپیس‌اکس سرگرم کار بر روی موشکی با نام «استارشیپ» است که درنظر دارد با آن به مریخ برود و به ناسا کمک خواهد کرد فضانوردان خود را به سیاره سرخ گسیل دارد.
 


آقای بریدنستین می‌گوید هر کسی که راه خود را بسوی مریخ بگشاید، اکنون احتمالاً بسیار جوان است و برای پیوستن به برنامه‌های فضانوردی ناسا انتخاب شده است.» البته نخستین زنی که بر ماه گام خواهد گذاشت، تا حالا باید از میان فضانوردان پرشمار ناسا برگزیده شده باشد.
 
با این حال، ناسا هنوز اعلام نکرده است که چه کسی، نخستین زنی خواهد بود که به ماه می‌رود؛ اما او هر کسی که باشد، باید خودش را برای فرود در سال ۲۰۲۴ آماده کند. مأموریت فرود بر ماه، بخشی از برنامه آرتمیس ناسا است که درنظر دارد زمینه را برای حضور پیوستهٔ انسان در آنجا فراهم کند و هدف بعدی این برنامه نیز سفر به مریخ خواهد بود.


کد مطلب: 58555

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58555/نخستین-مسافر-مریخ

ايتنا
  https://www.itna.ir