۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۹

به گوگل زمان بدهید تا مشکل پیکسل 4 را حل کند!

ایتنا - گوگل در واکنش به مشکل امنیتی سیستم تشخیص چهره هوشمند گوشی‌های جدید پیکسل ۴ خاطرنشان کرده است که برطرف کردن این باگ به زمان زیادی نیاز دارد.
به گوگل زمان بدهید تا مشکل پیکسل 4 را حل کند!

گوگل در واکنش به مشکل امنیتی سیستم تشخیص چهره هوشمند گوشی‌های جدید پیکسل ۴ خاطرنشان کرده است که برطرف کردن این باگ به زمان زیادی نیاز دارد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، چند روز پیش بود که اخبار و گزارش‌های متعددی در خصوص مشکل امنیتی گوشی‌های جدید و پرچمدار پیکسل ۴ منتشر شد که نشان می‌داد سیستم تشخیص چهره هوشمند و احراز هویت آن حتی با چشمان بسته نیز کار کرده و قفل گوشی کاربران را باز می‌کند.

 این بدان معناست که این فناوری امنیت سایبری بالایی نداشته و ممکن است در شناسایی صاحب گوشی و افراد ناشناس و در نهایت باز کردن قفل گوشی با خطاهای جبران ناپذیری مواجه شد و به افراد اجازه دهد هنگامی که صاحب گوشی در خواب به سر می‌برد، گوشی را جلوی صورت وی بگیرند و قفل آن را باز کنند و بدین ترتیب به اطلاعات گوشی وی دسترسی پیدا کنند، امری که بدون شک تهدیدی جدی برای حفاظت از حریم خصوصی افراد در فضای مجازی به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش وب سایت ، گوگل به عنوان توسعه دهنده گوشی‌های هوشمند پیکسل که به تازگی سری چهارم این گوشی‌ها را معرفی و رونمایی کرده است، به تازگی اعلام کرده است که برطرف کردن مشکل امنیتی سیستم تشخیص چهره هوشمند نیازمند زمان زیادی است ولی با تلاش مداوم کارشناسان و متخصصان فعال در این شرکت، آپدیت جدیدی در ماههای آینده منتشر خواهد شد و در دسترس کاربران این محصول قرار خواهد گرفت. 

سیستم احراز هویت و تشخیص چهره بیومتریک در گوشی‌های هوشمند شامل حسگر اثرانگشت، عنبیه یا تشخیص چهره هوشمند می‌شود. این فناوری که برای نخستین بار بر روی گوشی‌های آیفون توسط اپل توسعه داده شد، با استقبال بی نظیری از سوی کاربران مواجه شد و بسیاری دیگر از سازندگان موبایل همچون گوگل، سامسونگ، هواوی را واداشت که به این فناوری روی بیاورند و بدین ترتیب نظر و رضایت مشتریان و کاربران خود را به دست آورند.

فناوری تشخیص چهره هوشمند با آنالیز و تحلیل اجزای مختلف صورت کاربر موردنظر، به صورت هوشمندانه صاحب اصلی و حقیقی گوشی را شناسایی می‌کند و در صورتی که افراد ناشناس سعی در نفوذ به گوشی داشته باشند، تشخیص داده و از ورود آنها جلوگیری می‌کند.

گوگل به عنوان توسعه دهنده گوشی‌های هوشمند پیکسل ۴ و ۴ ایکس‌ال که اخیرا این گوشی‌های جدید و پرچمدار را معرفی کرده است، حالا به نظر می‌رسد که به دردسر بزرگی افتاده و آن تشدید نگرانی‌های منتقدان، کارشناسان و کاربران در مورد امنیت سایبری و مشکل حریم خصوصی این محصولات است.
کد مطلب: 58553
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام