کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همایش علوم سیاره‌ای

سايت خبری ايتنا , 7 آبان 1398 ساعت 20:12

ایتنا - هدف از برگزاری این همایش، الهام بخشیدن به نسل جدید دانشمندان، ترویج فواید کاوش‌های فضایی برای انسانها و تأکید بر همکاری‌های بین‌المللی است.


به گزارش ایتنا و به نقل از Space، هفته آینده بیش از ۱۳۰ ستاره‌شناس و کیهان‌شناس از سرتاسر جهان در همایش علوم سیاره‌ای که از سوی اتحادیهٔ کاوشگران فضا برگزار می‌شود، در ایالت تگزاس گرد هم خواهند آمد تا پنجاهمین سالگرد نخستین فرود بر سطح ماه را به‌مدت یک هفته جشن بگیرند.
 
بونی دونبار (دبیر سی‌ودومین همایش علوم سیاره‌ای و یکی از فضانوردان پیشین ناسا) می‌گوید: «هر سال یک کشور ما را دعوت می‌کند تا دانشی را که از کاوشهای فضایی بدست آورده‌ایم، با دیگران در میان بگذاریم و الهام‌بخش نسل جدید دانشمندان، مهندسان و کاوشگران باشیم».
 
هیئت فضانوردان و کیهان‌شناسان در جلسه‌ای تحت عنوان «یادبود آپولو، الهام‌بخش آینده» به بحث پیرامون کاوش‌های گذشته، حال حاضر و آینده خواهند پرداخت. آنها با دانشجویان و عموم مردم نیز نشست خواهند داشت تا تجارب پرواز خود را با آنها در میان بگذارند و چالش‌ها و فرصتهای بازگشت به ماه و سفر به مریخ را هم بیان کنند.
 
مایکل لوپز-آلگریا (مدیر برگزاری این همایش و یک کهنه‌کار در پروازهای فضایی که مجموعاً ۲۵۷ پرواز در مدار زمین داشته است)، می‌گوید: «هدف ما، ترویج فواید کاوش‌های فضایی برای انسانهاست. در این راستا، ما بر همکاری‌های بین‌المللی و ترغیب نظارت بهتر بر سیاره خودمان تأکید داریم و تلاش می‌کنیم الهام‌بخش کاوشگران نسل بعد باشیم».
 
آقای لوپز-آلگریا می‌گوید برخی جلسات نیز به یادمان آپولو اختصاص خواهند داشت و افراد شرکت‌کننده در آنها، کسانی خواهند بود که تجارب دست‌اول خود را درباره چگونگی آن پروازها، با دیگران درمیان خواهند گذاشت. جلسهٔ دیگری نیز برگزار خواهد شد که بیشتر بر اثرات اجتماعی فرود بر ماه متمرکز خواهد بود.
 
دیگر جلسات و محورهای برگزاری، شامل مباحثه‌ای پیرامون چالش‌های پزشکی کار در ورای مدار زمین، توسعه بسته‌های فضایی و دیگر فناوری‌ها برای کاوش‌های قمری و مریخی و همینطور حصول اطمینان از ایمنی سرنشینان در مأموریت‌های کنونی و آتی خواهد بود. ارائه‌کنندگان عبارتند از اُلِگ کوتوف (کیهان‌شناس بازنشسته و معاون انستیتوی بیومدیکال روسیه) و همینطور رینهولد اوالد (کارشناس بازنشسته آژانس فضایی اروپا و استاد کنونی دانشگاه اشتوتگارت در آلمان).


کد مطلب: 58548

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58548/همایش-علوم-سیاره-ای

ايتنا
  https://www.itna.ir