کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوگل از مخالفان تغییرات جوی پشتیبانی مالی می‌کند

1 آبان 1398 ساعت 11:40

ایتنا-گزارش‌های گاردین نشان داده است که اگرچه کمپانی گوگل این روزها در رابطه با آینده کره زمین اظهار نگرانی می‌کند اما به‌صورت مخفیانه گروه‌هایی که تغییرات آب‌وهوایی را انکار می‌کنند را تأمین مالی می‌کند.


گزارش‌های روزنامه گاردین نشان داده است که اگرچه کمپانی گوگل این روزها در رابطه با آینده کره زمین اظهار نگرانی می‌کند، اما به‌صورت مخفیانه گروه‌هایی که تغییرات آب‌ و هوایی را انکار می‌کنند را تأمین مالی می‌کند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب سایت خبری تحلیلی theinquire، در این گزارش از 12 کمپانی نام برده شده است که به دنبال از بین بردن حفاظت‌های زیست‌محیطی بوده و علیه قوانین تغییرات آب‌ و هوایی و اقلیمی مبارزه می‌کنند.
 
یکی از سخنگویان گوگل در این رابطه به گاردین اعلام کرد که: «ما به‌سختی در میان شرکت‌هایی هستیم که در عین مخالفت شدید با آنها در مورد سیاست‌های اقلیمی، به سازمان‌ها کمک می‌کنند.»
با این‌ حال در عمل گوگل و برخی همکارانش در قانون‌گذاری‌های مرتبط با حفاظت از محیط‌ زیست دست داشته‌اند.
 

 تغییرات جوی محیط زیست
 
در میان این کمپانی‌ها نام Competitive Enterprise Institute نیز دیده می‌شود که در اجتناب دولت ترامپ از امضای معاهده پاریس در رابطه با تغییرات آب‌ و هوا دست داشته است.
علاوه بر این در این میان نام موسسه Cato، مرکز Mercatus  و شبکه خط‌ مشی دولت نیز دیده می‌شود.
این شبکه در وب سایت خود توضیح داده‌ است که هیچ بحران اقلیمی خاصی وجود ندارد و محیط طبیعی ما در حال بهتر شدن است.
 
از طرف دیگر گوگل در سال گذشته اجلاس جهانی اقدام اقلیمی 2018 را تأمین مالی کرد و توانست دو سال متوالی به 100 درصد انرژی تجدیدپذیر برای عملیات جهانی برسد.
بنظر کارشناسان، سرانجام مشخص نیست که مواضع گوگل در رابطه با این تغییرات آب‌ و هوایی چیست.
 


کد مطلب: 58511

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58511/گوگل-مخالفان-تغییرات-جوی-پشتیبانی-مالی-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir