کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نرم افزارهای کمونیستی چینی از درهای پشتی نرم‌افزار برای شنود اطلاعات کاربران استفاده می‌کنند

سايت خبری ايتنا , 3 آبان 1398 ساعت 7:00

ایتنا- نرم‌افزاری که به‌تازگی توسط کمپانی علی‌بابا با همکاری حزب کمونیست چین ساخته شده است به مقامات اجازه می‌دهد تا به‌راحتی بتوانند به داده‌های تلفن‌های همراه کاربران دسترسی داشته باشند.


نرم‌افزاری که به‌تازگی توسط کمپانی علی‌بابا با همکاری حزب کمونیست چین ساخته شده است به مقامات اجازه می‌دهد تا به‌راحتی بتوانند به داده‌های تلفن‌های همراه کاربران دسترسی داشته باشند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  theinquirer، این نرم‌افزار که با نام  Study the Great Nation شناخته می‌شود به مقامات دولتی اجازه می‌دهد که به پیام‌ها، تصاویر، تاریخچه مرور اینترنت و دیگر اطلاعات تلفن‌های همراه هوشمند کاربران دسترسی پیدا کنند.
 
این نرم‌افزار حاوی اخبار و ویدیوهایی در رابطه با ایدئولوژی و فعالیت‌های شی جین پینگ به‌عنوان رییس‌جمهور چین است. علاوه بر این از اعضای حزب و کارمندان به‌صورت رسمی خواسته شده است که این نرم‌افزار را دانلود کنند و همچنین بر کارکرد آن‌ها با این نرم‌افزار نیز نظارت می‌شود. گزارش‌های واشنگتن‌پست نشان می‌دهد که این نرم‌افزار که در طی ماه‌های گذشته به‌شدت توسط دولت چین تشویق شده است، دانش کاربران از "حزب کمونیست چین" را از طریق امتحانات افزایش می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا برای کسب امتیاز رقابت کنند.
 

 
 
نرم‌افزار یادشده در ژانویه سال جاری رونمایی شد و بیش از 100 میلیون بار در 9 ماه گذشته دانلود شده است. دانلود این نرم‌افزار برای اعضای حزب اجباری است و بسیاری از محیط‌های کاری نیز دانلود و اجرای آن را برای کارمندانشان اجباری کرده‌اند. محققان به‌تازگی دریافته‌اند که نسخه اندروید این نرم‌افزار درواقع روشی است که توسعه‌دهندگان از طریق آن می‌توانند دستورات دلخواه را روی دستگاه فرد اجرا کنند.
 
بااین‌حال دفتر اطلاعات شورای امور خارجه چین به‌شدت این ادعاها را رد کرده و به واشنگتن‌پست اعلام کرده است که این ترم افزار چنین کاربری‌هایی ندارد.همچنین کمپانی اپل هم مدعی شده است که قابلیت‌های امنیتی iOS اجازه چنین دسترسی‌های ویژه‌ای را به توسعه‌دهندگان نمی‌دهد.
 


کد مطلب: 58510

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58510/نرم-افزارهای-کمونیستی-چینی-درهای-پشتی-نرم-افزار-شنود-اطلاعات-کاربران-استفاده-می-کنند

ايتنا
  https://www.itna.ir