۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۴
نماینده قزوین خطاب به آذری جهرمی:

توییتر آقای وزیر مملو از کارهای نمایشی است

ایتنا - نماینده مردم قزوین در مجلس با اشاره به مطالبی که در توییتر وزیر ارتباطات منتشر می‌شود، ابراز عقیده کرد: توییتر آقای وزیر مملو از کارهای نمایشی درباره مسائل شخصی است نه انتشار اطلاعات کلیدی و گزارش عملکرد وزارتخانه‌اش. اما ای کاش هزینه این تبلیغات را از جیب خود پرداخت می‌کردند و نه با پول وزارتخانه و اپراتورها.
توییتر آقای وزیر مملو از کارهای نمایشی است

نماینده مردم قزوین در مجلس عملکرد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را زیر سوال برد و خواستار شفافیت در اقدامات این وزارتخانه شد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، سیدحمیده زرآبادی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) ‌مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار کرد: امروز باید از مدیرانی که خدمت به انجام وظیفه را دستاویزی ساخته‌اند تا همیشه پشت میز مدیریت بمانند سخن گفت؛ به همین علت سخن می‌گویم و دشنام می‌خورم به امید آسودگی مردم، پیشرفت کشور و اعتلای نظام، وگرنه سکوت راحت‌ترین کار است.

نماینده مردم قزوین در مجلس در انتقاداتی صریح خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که «این روزها شما پیگیر خدمات ارزش افزوده هستید و می‌گویید در مقابل فیلترینگ ایستاده‌اید» مدعی شد: به شما تبریک می‌گویم. بعد از فیلترینگ برای تعداد محدودی از افراد رسانه‌ای امکان برخورداری از اینترنت بدون فیلتر فراهم کردید، سوال اینجاست چرا افرادی از این امکانات برخوردارند که خبرهای تعیین شده از مجموعه شما را پوشش گسترده می‌دهند؟

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم‌چنین مدعی شد: چرا باید به محض انتقاد از شما افرادی با نقاب‌های رنگارنگ در فضای سایبری گسیل و مانع هر صدا و نقدی با توهین و افترا شوند؟ چرا باید آن کسانی که سال‌ها صادقانه در عرصه رسانه کار می‌کنند با هزاران مشکل معیشتی روبرو باشند اما دیگری هر ماه با امکانات، خدمات، کارت‌های هدیه مزد بی‌اخلاقی‌های خود را از بیت‌المال بگیرد.

زرآبادی خطاب به رئیس جمهور یادآور شد که وزیر دولتی که با شعار اخلاق و اعتدال روی کار آمده است باید اقدام اساسی برای توسعه زیرساخت‌های فناوری و ارتباطی کشور و مبارزه عملیاتی با فساد انجام دهد.

نماینده مردم قزوین در مجلس با اشاره به مطالبی که در توییتر وزیر ارتباطات منتشر می‌شود، ابراز عقیده کرد: توییتر آقای وزیر مملو از کارهای نمایشی درباره مسائل شخصی است نه انتشار اطلاعات کلیدی و گزارش عملکرد وزارتخانه‌اش. اما ای کاش هزینه این تبلیغات را از جیب خود پرداخت می‌کردند و نه با پول وزارتخانه و اپراتورها.

وی با مطرح کردن پرسشی در مورد گردش آزاد اطلاعات خطاب به آذری جهرمی گفت: عاقبت اتاق شیشه‌ای این بود؟ صداقت در رفتار و گفتار با مردم کجای این عملکرد است؟ شما که شعارتان حق‌الناس است کمی هم در مورد تراکنش خارجی هزاران میلیاردی همراه اول، مخابرات و رایتل توضیح دهید. در مورد قراردادهای تبلیغاتی و اسپانسری همراه اول و رایتل شفاف‌سازی کرده و از انتصابات فامیلی خود در این شرکت‌ها توضیح دهید. این انتصابات در حالی است که بسیاری از نخبگان کشور بیکار هستند. این اقدامات به دست چه کسی انجام شده است؟

نماینده مردم قزوین در مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: مگر شعار شما این نبود که شایستگان به مردم خدمت کنند؟ مگر شعارتان این نبود که ناکارآمدان در خانه باشند؟

زرآبادی خطاب به وزیر ارتباطات با طرح این پرسش‌ها که « آیا می‌دانید رایتل باید سالیانه ۱۲۰۰ میلیارد حق درآمد به دولت پرداخت می‌کرد؟ آیا می‌دانید که همین شرکت باید ۱۴۰۰ میلیارد به تأمین اجتماعی سود می‌داد؟ » مدعی شد: نگویید که نمی‌دانید. این پول باید به کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی می‌رسید که نرسید. این پول باید موجب یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی می‌شد که نشد.

زرآبادی خطاب به آذری جهرمی گفت: حق‌الناس و بیت‌المال این پول‌های هزار میلیاردی است که باید با شفافیت در خصوص آن صحبت شود. جنگ توییتری و ظاهری به راه انداخته‌اید که چه اتفاقی بیفتد؟ در خصوص انحصارطلبی، تبعیض و بی‌عدالتی به مردم گزارش دهید که به جز توییت زدن چه اقدام عملی جدی داشتید؟

نماینده مردم قزوین در مجلس در ادامه نطق خود دلیل شفاف برکناری مهرنوش مدیرعامل رایتل را خواستار شد و در ادامه انتقادات خود وزیر ارتباطات را به دنبال کردن تغییر بازیگران اقتصاد دیجیتال و نشاندن مهره‌های خود متهم کرد.

وی در بخش پایانی سخنانش گفت: موضوعات بیشتری به همراه مستندات در حوزه مدیریت ICT وجود دارد که در صورت عدم اصلاح فرایندها قطعا به مردم و رسانه‌ها ارائه خواهد شد.
کد مطلب: 58447
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام