کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کشف رخنه امنیتی جدی از طریق ارسال گیف در واتس اپ

21 مهر 1398 ساعت 12:02

ایتنا- یکی از محققان به‌تازگی نقص امنیتی ویژه‌ای را در واتس‌اپ کشف کرد که موجب دسترسی هکر به حافظه دستگاه کاربر و کرش شدن نرم‌افزارها می‌شد.


یکی از محققان به‌تازگی نقص امنیتی ویژه‌ای را در نرم‌افزار پیام‌رسان واتس‌اپ کشف کرده که موجب دسترسی هکر به حافظه دستگاه کاربر و کرش شدن نرم‌افزارها می‌شد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، محققی با اسم مستعار Awakened به‌تازگی نقص امنیتی جدیدی را در واتس‌اپ کشف کرده است که هکر به موجب آن می‌تواند با ساخت یک فایل گیف مخرب و ارسال آن به مخاطب، به حافظه دستگاه وی دسترسی پیدا کند.
 
البته برای این که این هک به‌صورت درست کار کند، مخاطب باید فایل گیف را باز کرده و آن را در گالری تلفن همراه خود ذخیره کند، اما همان‌طور که می‌دانید، این کار در بیشتر مواقع انجام نمی‌شود.

 
 
 به همین دلیل هکرها فایل‌های گیف را به‌صورت اسناد واتس‌اپ به مخاطب ارسال می‌کنند، زیرا این سری از فایل‌ها به‌محض باز شدن به‌صورت خودکار ذخیره می‌شوند.
 
 این محقق در رابطه با باگی که کشف کرده اعلام کرده است که این هک تنها روی نسخه‌های اندروید 8.1 و 9 کار می‌کند و کاربران نسخه‌های قدیمی‌تر از آن مصون هستند.
 
این باگ هم‌اکنون در جدیدترین ساخت مایکروسافت یعنی نسخه 2.19.244 برطرف شده است، همچنین فیس‌بوک اعلام کرده است که هنوز مشخص نیست که چه تعداد قربانی این نقص امنیتی شده است.
یکی از سخنگویان واتس‌اپ در این رابطه اعلام کرده است که این نقش امنیتی بعد از گزارش شدن در طی ماه گذشته به‌سرعت برطرف شد.
 


کد مطلب: 58439

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58439/کشف-رخنه-امنیتی-جدی-طریق-ارسال-گیف-واتس-اپ

ايتنا
  https://www.itna.ir