۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۶

مایکروسافت دلیل عدم تولید تلفن‌‌های همراه ویندوزی را افشا کرد

ایتنا- مایکروسافت با رونمایی از تلفن همراه دو صفحه‌نمایشی و تاشوی سرفیس دو قصد دارد تا بار دیگر شانس خود را در بازار این سری از تلفن‌های همراه هوشمند رده‌بالا امتحان کند.
مایکروسافت دلیل عدم تولید تلفن‌‌های همراه ویندوزی را افشا کرد
شرکت مایکروسافت با رونمایی از تلفن همراه دو صفحه نمایشی و تاشوی سرفیس دو قصد دارد تا بار دیگر شانس خود را در بازار این سری از تلفن‌های همراه هوشمند رده‌بالا امتحان کند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، اگرچه سرفیس دو دقیقا یک سال آینده به بازار عرضه خواهد شد، اما این سخت‌افزار جدید مایکروسافت نشان می‌دهد که این کمپانی به این بازار سودآور علاقه‌مند شده است و قصد دارد تا شانس خود را با این محصول امتحان کند.
 
دو صفحه نمایشی بودن تلفن همراه سرفیس دو موجب می‌شود که ابتدا تصور کنیم که این تلفن نیز مانند سایر دستگاه‌های دو صفحه‌نمایشی مایکروسافت از سیستم‌عامل ویندوز 10X استفاده می‌کند، اما این دستگاه مبتنی بر اندروید است.

البته سرفیس نئو که به همراه این تلفن هوشمند رونمایی شد نشان داد که مایکروسافت از ویندوز 10X دست نکشیده و آن را با ارائه نسخه بزرگ‌تر و بدون سیم‌کارت سرفیس دو عرضه خواهد کرد.
 
 ویندوزفون
 
البته همان‌طور که گفته شد، مایکروسافت نئو یک تلفن همراه نیست و بی‌میلی مایکروسافت به ساخت یک تلفن همراه ویندوزی دیگری به دلایل مختلفی منطقی به نظر می‌رسد که یکی از آنها تجربه تلخ این کمپانی است.
مایکروسافت با پرداخت هزینه بسیار زیاد بالاخره درک کرد که کاربران به خرید تلفن‌های اندرویدی تمایل بیشتری دارند.

واقعیت این است که اندروید بخش بزرگی از بازار جهانی را به دست گرفته است و مایکروسافت در برابر آن شکست سختی خورده است.
 
ویندوز موبایل در سال 2000 میلادی برترین پلتفرم موبایلی دنیا بود، ولی شکست آن زمانی آغاز شد که آیفون با سیستم‌عامل بسیار قدرتمند iOS وارد بازار شد و پس‌ از آن اندروید کنترل را به دست گرفت.
ویندوزفون حتی با طراحی مجدد و خریدن تجارت تلفن‌های همراه نوکیا نتوانست قابلیت‌هایی که یک همراه هوشمند اندرویدی یا آیفون دارند را به دست بیاورد، و سرانجام آن، همانطور که می‌دانیم، چیزی جز منسوخ شدن نبود.
 
کد مطلب: 58438
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام