۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۳۲

تعرفه‌های ارتباطات ویژه زائران اربعین ۱۳۹۸ اعلام شد

ایتنا - در راستای ارائه خدمات ارتباطی ویژه به زائران اربعین، همراه اول و ایرانسل تعرفه رومینگ بین الملل خود در عراق را اعلام کردند.
تعرفه‌های ارتباطات ویژه زائران اربعین ۱۳۹۸ اعلام شد


همراه اول امروز اعلام کرد که به منظور رفاه حال زائران اربعین حسینی، تعرفه تماس رومینگ بین الملل شامل «مکالمه»، «پیامک» و «اینترنت همراه» مشترکان خود در عراق را کاهش داده است.

به گزارش ایتنا از  ایسنا، بر این اساس از روز سه شنبه ۱۶ مهر تا روز جمعه ٣ آبان ماه سال جاری، تعرفه مکالمه مشترکین همراه اول با ایران دقیقه ای ٣٢٠٠ تومان، مکالمه دریافتی و تماس با شماره عراقی دقیقه ای ۲۱۰۰ تومان، ارسال پیامک ٩٠٠ تومان و هر مگابایت اینترنت همراه ۸۵۰ تومان محاسبه می شود. گفتنی است روشن کردن گوشی تلفن همراه هزینه نداشته و دریافت پیامک نیز رایگان است.
در خدمتی دیگر همراه اول به مشترکینی که در بازه زمانی١۶ تا ٣٠ مهر به کشور عراق مسافرت می کنند، بسته های دو روزه اینترنت همراه ٢٠ مگابایتی هدیه می‌دهد.

همچنین اپراتور اول جهت ارائه خدمات هرچه بهتر به زائران اربعین، چهار بسته اینترنت مقرون به صرفه تدارک دیده است؛ این بسته های متنوع یک روزه و هفت روزه با حجم ١٠٠ مگابایت تا یک گیگابایت ارائه شده که مشخصات بسته‌ ها و نحوه فعال‌سازی در پرتال همراه اول قابل مشاهده است.

گفتنی است پیش از این، تعرفه هر دقیقه مکالمه با ایران ۴۵٠٠ تومان، دریافت مکالمه دقیقه‌ای ۳۰۰۰ تومان، ارسال پیامک ١۵٠٠ تومان و هر مگابایت اینترنت همراه ۲۳۰۰ تومان بود.

علاوه بر این، با نزدیک شدن به اربعین حسینی، اپراتور اول ظرفیت شبکه نسل دو، سه و چهار خود را برای مکالمه و اینترنت، در پایانه های مرزی افزایش داده و تدابیر ویژه ای را برای این مراسم در نظر گرفته است.

همراه اول برای ارائه خدمات ارتباطی هرچه بهتر به زائران، در پایانه های مرزی خسروی، مهران، شلمچه و چذابه، ظرفیت سایت های BTS خود را نسبت به اربعین سال گذشته افزایش داده و نیز قرار است در این پایانه ها، سرویس وای فای رایگان ارائه گردد.

مانیتورینگ شبکه به صورت ۲۴ ساعته و بهینه سازی تمام مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی از جمله اقدامات همراه اول برای مراسم پیاده روی اربعین امسال است.

همراه اول با اعزام کارشناسان خود به کشور عراق، در ۱۳ نقطه شامل ۲ نقطه در شهر نجف، ۵ نقطه در شهر کربلا و ۶ نقطه در مسیر پیاده روی اربعین، پاسخگوی مشکلات و سوالات مشترکان خواهد بود. همچنین همراه اول در مرزهای خروجی خسروی، مهران، چذابه، شلمچه و فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) نسبت به ارائه خدمات و راهنمایی زائران برای استفاده صحیح از خدمات ارتباطی اقدام خواهد کرد.

در اربعین امسال همراه اولی‌ها می‌توانند با استفاده از سرویس رایگان «اعلام وضعیت»، بدون نیاز به اینترنت از طریق شماره گیری «ستاره ٧٢٧٢ مربع» وضعیت خود را در سیستم ثبت کرده تا دیگر زائران و آشنایان بتوانند از وضعیت شان در هر لحظه مطلع شوند.

تعرفه‌های ایرانسل
ایرانسل هم اعلام کرده که از ۱۶ تا ۳۰ مهرماه ۱۳۹۸ علاوه بر۱۰ مگابایت اینترنت روزانه‌ای که به رایگان برای مشترکان ایرانسل قابل فعال‌سازی است، پنج بسته اینترنت هفتگی از ۷۵ مگابایت تا ۱ گیگابایت (۱۰۲۴ مگابایت) در نظر گرفته شده است تا زائران اربعین بتوانند به انتخاب خود از آن‌ها استفاده کنند. همچنین زائران اربعین می‌توانند در مرزهای اصلی پیش از خروج به سمت عراق شامل مهران، خسروی، شلمچه و چذابه از روزانه ۱۰۰ مگابایت اینترنت رایگان نیز استفاده کنند.
 

 
 
مشترکان ایرانسل می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری‌ #۸*۱۱۱۱* بسته‌های رایگان ۱۰ مگابایتی روزانه را برای خود فعال کنند. همینطور بسته‌های رایگان ۱۰۰ مگابایتی روزانه نیز، با شماره گیری کد دستوری #۴*۱۱۱۱*  برای استفاده در شهرهای مرزی مهران، خسروی، شلمچه، چذابه در دسترس مشترکان است.
 


ایرانسلی‌ها می‌توانند با شماره‌گیری کددستوری #۲*۳*۱۱۱۱* برای فعال‌سازی هر یک از بسته‌های مد نظر خود اقدام کنند. هزینه مصرف آزاد اینترنت رومینگ در کشور عراق نیز ۸۵۰ تومان به ازای هر مگابایت در نظر گرفته شده است.
تمامی بسته‌های ارائه شده اعم از بسته ۱۰ مگابایتی رایگان روزانه و ۵ بسته هفتگی از طریق اپلیکیشن «ایرانسل من» نیز در دسترس قرار گرفته‌اند.

مشترکان رومینگ خود را پیش از خروج از ایران فعال کنند.
ایرانسلی‌هایی که قصد استفاده از سرویس رومینگ را دارند باید پیش از خروج از ایران با استفاده از یکی از روش‌های دستی، از طریق اپلیکیشن «ایرانسل من» یا با شماره‌گیری کددستوری #۱*۱۱۱۱* اقدام به فعال کردن رومینگ بین الملل خود کرده و در طول اقامت خود در کشور عراق، از شبکه رومینگ تمامی اپراتورهای عراقی استفاده کنند.

مشترکان ایرانسل در نظر داشته باشند که بسته‌های اینترنت فعال در داخل ایران، خارج از ایران فعال نیستند و زائران برای استفاده از اینترنت رومینگ بین المللی در کشور عراق، نیاز به تهیه یکی از بسته‌های ارائه شده ویژه رومینگ و اربعین را دارند. در صورت عدم تهیه یکی از بسته‌های ارائه شده، اینترنت آنان طبق مصرف آزاد اینترنت رومینگ بین‌المللی محاسبه خواهد شد.

مشترکان ایرانسل می‌توانند با تهیه کارت شارژ در ایران و شارژ سیم‌کارت قبل از خروج از کشور و یا با همراه داشتن کارت شارژ برای شارژ سیم‌کارت در عراق با شماره‌گیری کددستوری #PIN*۱۴۱* (PIN همان عدد ۱۶ رقمی درج شده روی کارت شارژ است) از داشتن اعتبار در حساب ایرانسلی خود مطمئن شوند. همچنین شارژ سیم‌کارت در کشور عراق از طریق کارت بانکی با شماره‌گیری#۷* ، از طریق سایر کدهای دستوری و همراه داشتن رمز دوم کارت بانکی نیز امکان‌پذیر است.

روشن کردن گوشی و فعال‌سازی رومینگ در کشور عراق نیز هیچ هزینه‌ای برای مشترکان ایرانسل ندارد. مشترکان ایرانسل همچنین می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به وب‌سایت ایرانسل به نشانی irancell.ir/roaming مراجعه کنند.

ایرانسل هزینه تماس با ایران را ۳۲۰۰ تومان، هزینه تماس داخل عراق و هزینه دریافت تماس را ۲۱۰۰ تومان در نظر گرفته است. هزینه ارسال پیامک نیز ۹۰۰ تومان است، اما دریافت پیامک برای مشترکان رایگان است.
 

همچنین هزینه تماس از ایران با شماره‌های عراقی نیز در تعرفه ویژه اربعین امسال، ۲۱۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

زائران باید در نظر داشته باشند که برای شماره گیری وقتی از رومینگ بین الملل استفاده می‌کنند، لازم است پیش از شماره مشترک مدنظر خود حتماً کد ۰۰۹۸ را شماره گیری کنند. ایرانسل پیشنهاد می‌کند تا مشترکان شماره‌های مد نظر خود را با پیش شماره ۰۰۹۸ روی گوشی خود ذخیره سازی کنند تا در زمان برقراری تماس سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

کارشناسان ایرانسل در طول سفر زائران، در عمودهای ۱، ۲۰۲، ۵۴۶، ۷۸۰، ۱۱۲۰، مقابل مقبره الحکیم شهر نجف، میدان شهدا و میدان سید جوده شهر کربلا و در صورت امکان، با توجه به شرایط کشور عراق در شهر سامرا به زائران به صورت حضوری خدمت رسانی می‌کنند.

مشترکان ایرانسل در این سفر همواره در تمامی ساعات شبانه روز می‌توانند با شماره گیری ۰۰۹۸۹۳۷۷۱۱۰۰۰۰ از کارشناسان ایرانسل راهنمایی بگیرند. علاوه براین مشترکان ایرانسل از طریق گفت‌وگوی آنلاین در وب‌سایت ایرانسل و اپلیکیشن ایرانسل من نیز می‌توانند پاسخ سوالات خود را از کارشناسان ایرانسل دریافت کنند.
 
کد مطلب: 58431
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام