۲
۷
plusresetminus
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۳

جوجه کشی | شغلی پر رونق در فصول سرد سال

در این مقاله با توجه خاص به جوجه کشی از تعداد محدودی تخم نطفه دار مطالبی را ارائه خواهیم داد که میتواند راه پیشرفت در این حوزه را بیشتر از پیش برای شما آشکار سازد.
جوجه کشی | شغلی پر رونق در فصول سرد سال
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



یکی از مهمترین موارد در انتخاب شغل، توجه به فصلی بودن آن است. برای مثال بسیاری از شغل های مرتبط با کشاورزی، شغل های فصلی هستند. در موعد مقرری از سال نیاز به کوشش و تلاش بسیاری دارند و در باقی سال شاید نیاز بسیار کمتری به کار و تلاش باشد.

یکی از این شغل ها که بیشتر در فصول سرد و خنک سال رونق بسیاری دارد جوجه کشی از پرندگان مختلف است.
جوجه کشی در اصطلاح به معنای پیاده سازی شرایطی برای شبیه سازی جوجه درآوری طبیعی می باشد که در آن مرغ مادر بر اساس غریزه خود تخم را گرم نگه داشته، آن را می‌چرخاند و بهترین شرایط را برای خروج جوجه فراهم میکند.
دستگاه های جوجه کشی با استفاده از تکنولوژی های مختلف در صدد شبیه سازی رفتار مرغ مادر به صورتی مکانیزه هستند. اما با این تفاوت که می توان تعداد بسیار زیادی از تخم ها را هم داخل دستگاه قرار داده و یکباره جوجه های بسیاری را جوجه‌آوری کرد.

اما در انتخاب دستگاه های جوجه کشی یکسری موارد بسیار ضروری وجود دارد که توجه به آنها سبب موفقیت در این حوزه و درآمد مالی مناسب و عدم توجه به آنها سبب ضرر و زیان مالی خواهد شد.
در این مقاله با توجه خاص به جوجه کشی از تعداد محدودی تخم نطفه دار مطالبی را ارائه خواهیم داد که میتواند راه پیشرفت در این حوزه را بیشتر از پیش برای شما آشکار سازد. با ما همراه باشید...


جوجه کشی در خانه:
یکی از مهمترین تاثیرات ورود علم و تکنولوژی به حوزه‌ی تولید و پرورش طیور، ساخت و توسعه‌ی دستگاه های جوجه کشی کوچک است که بخصوص برای استفاده در منزل تولید شده است.
از سویی دیگر بهره مندی از تکنولوژی های مختلف امکان استفاده ی آسان از دستگاه های جوجه کشی را برای اقشار مختلف جامعه و افراد آماتور در این حوزه نیز فراهم کرده است.

شرکت های مختلفی در داخل و خارج کشور اقدام به ساخت و فروش دستگاه جوجه کشی می کنند که انتخاب هر کدام از این دستگاه ها نیز با توجه به نیاز کاربر و قیمت آن دستگاه جوجه کشی باید مورد بررسی قرار گیرد.
از برترین تولید کنندگان دستگاه های جوجه کشی که بخصوص اقدام به تولید دستگاه های خانگی نیز می کنند می توان به شرکت هایی همچون برینسا، آرکام و... اشاره کرد که از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده ی انواع دستگاه های جوجه کشی خانگی و یا با حجم کم در دنیا می باشند.

با توجه به تولید دستگاه جوجه کشی آرکام در کشور کره ی جنوبی، استفاده از هوش مصنوعی بیشتر از دستگاه های جوجه‌کشی شرکت های دیگر به چشم می خورد.
این  دستگاه بسیار پیشرفته با تکیه بر منطق فازی در تامین دما و رطوبت ، بهره مندی از بدنه‌ای بسیار مقاوم، سنسور های بسیار دقیق و ... توانسته است نامی ماندگار در صنعت جوجه کشی برای خود دست و پا کند.
  
 

پس از انتخاب دستگاه جوجه کشی نوبت به انتخاب تخم نطفه دار خواهد رسید. یکی از مهمترین مواردی که کمتر کسی به آن توجه می کند، کیفیت تخم نطفه دار است. عدم توجه به کیفیت تخم نطفه دار سبب ضرر و زیان بسیاری به خریدار خواهد شد. بسیاری از افراد بخصوص افراد تازه کار کمتر به کیفیت تخم نطفه دار توجه کرده و در نتیجه تمامی اشکالات جوجه کشی را در دستگاه مورد استفاده ی خود می بنند.
این در حالی است که کاربر قبل از شروع جوجه کشی و در مراحل مختلف آن باید اقدام به کندلینگ یا همان نطفه بینی کرده تا بصورت دقیقتری از سلامت اولیه‌ی تخم ها اطمینان خاطر کسب کند.
از سویی دیگر توجه به گله ی طیور و شرایط نگهداری و تغذیه ی آنها از سویی دیگر در قوی بودن نطفه تاثیر بسیار زیادی دارد. با توجه به اینکه نطفه در مراحل جوجه کشی از مواد داخل تخم تغذیه می کند، عدم توجه به تغذیه ی مناسب مرغ مادر می تواند سبب شکست کامل جوجه کشی شود.

نگهدای از جوجه های متولد شده:
بعد از انتخاب نطفه ی مناسب و دستگاه جوجه کشی مدنظر ، سنجش شرایط نگهداری و یا فروش جوجه ها بعد از خروج از دستگاه خواهد بود . عدم توجه به این مورد می تواند کاربر را با شرایط بسیار دشواری روبرو کند.
برای مثال فرض می کنیم شما 100 تخم بلدرچین در اختیار دارید. یک دستگاه جوجه کشی مناسب که می تواند دستگاه جوجه کشی خارجی نیز باشد تهیه کرده اید و آماده جوجه کشی هستید. برنامه ای برای 100 جوجه بلدرچین بعد از جوجه کشی دارید؟؟؟

باید توجه کنید که این جوجه نیاز به محل مناسب برای نگهداری، سیستم گرمایشی، آبیاری، غذادهی و... خواهد داشت.
محل مناسب باید با توجه به میزان جوجه مورد بررسی قرار گیرد.
برای تامین گرمای 2 فاز باید درنظر گرفته شود. یک فاز در مراحل اولیه ی خروج پرنده از دستگاه جوجه کشی است که گرمای مورد نظر باید توسط مادر مصنوعی که همان لامپ های حرارتی مرغداری تامین شود. این لامپ ها علاوه بر تامین گرمای مورد نظر ، جوجه ها را از هرگونه آلودگی ضدعفونی می کنند.

در فاز دوم نگهداری از طیور نیاز به استفاده از گرمای بیشتر است که بدین منظور می توان از هیتر و یا بخاری استفاده کرد.
هیتر ها به دلیل استفاده از ترموستات اتوماتیک عمل کرده و دمای مورد نیاز محیط را تامین می کنند. برخی از پرورش دهندگان اقدام به استفاده از بخاری های نفتی در محل نگهداری طیور می کنند که علاوه بر خطرات موجود ، سبب افزایش میزان دی اکسید کربن شده و مشکلات تنفسی برای پرندگان بوجود می آورد.
از سویی دیگر دستگاه های هیتر اتوماتیک، با استفاده از ترموستات خود دما را به صورت اتوماتیک تنظیم می کنند و از این رو تنظیم دما در داخل اتاق کاملا کنترل شده خواهد بود .
در پایان توصیه ی اکید می کنیم که قبل از خرید دستگاه یه بررسی های دستگاه های مختلف بپردازید و از منابع موجود در اینترنت همچون فروشگاه چیکن هچ برای بررسی و مقایسه ی بی طرفانه ی دستگاه های مختلف جوجه کشی دیدن کرده و از اطلاعات تخصصی دستگاه ها، موارد مورد نیاز را کسب کرده و سپس اقدام به خرید دستگاه نمایید. 
 
 
کد مطلب: 58402
نام شما
آدرس ايميل شما


مهدی
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام
وحید
feedback
Iran, Islamic Republic of
قیمت ؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام