۰
plusresetminus
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۰۰

مدیر سابق یاهو حساب 6 هزار کاربر را هک کرده است

ایتنا - اطلاعات به‌دست‌آمده از دادگاه یکی از مهندسان سابق گوگل به نام ریز دنیل رویز نشان از آن دارد که این فرد از دسترسی کارمندی خود برای ورود به شبکه داخلی یاهو و هم پسوردهای کاربران استفاده کرده است.
مدیر سابق یاهو حساب 6 هزار کاربر را هک کرده است
یکی از مهندسان سابق یاهو به دلیل هک کردن حدود 6000 هزار حساب کاربری در جستجوی محتوای غیراخلاقی در آن‌ها متهم شناخته شد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، اطلاعات به‌دست‌آمده از دادگاه یکی از مهندسان سابق گوگل به نام ریز دنیل رویز نشان از آن دارد که این فرد از دسترسی کارمندی خود برای ورود به شبکه داخلی یاهو و هم پسوردهای کاربران استفاده کرده است. سپس عکس‌ها و ویدیوها موردعلاقه‌اش را در یک هارد شخصی ذخیره کرده و آن را در خانه خود نگه‌داری کرده است.
 
 

رویز اعتراف کرد که بیشتر به حساب‌های کاربری خانم‌های جوان از قبیل همکاران و آشنایان سابقش وارد می‌شده و سعی در دزدی اطلاعات آن‌ها داشته است. سپس بعد از ورود به حساب یاهو آن‌ها از بازنشانی رمز عبور در سایت‌های سوم شخص استفاده می‌کرد و به حساب‌های کاربری دیگر آن‌ها مانند آیکلاود، فیس‌بوک، جیمیل، دراپ باکس و... وارد می‌شد.
 
گزارش‌های به‌دست‌آمده از ZDNet نشان می‌دهد که رویز برای بیش از 10 سال به‌عنوان کارمند یاهو فعالیت کرده است. او در طی این زمان نقش‌های شغلی مختلفی از قبیل مهندس قابلیت اطمینان برای یاهو میل را نیز بر عهده داشته است. این فرد هم‌اکنون در شرکت فناوری دیگری که درزمینهٔ راه‌حل‌های واحد ورود به سیستم تخصص دارد کار می‌کند. حکم دادگاه رویز در 3 فوریه اعلام می‌شود و احتمالا به 5 سال زندان محکوم شود.
 
کد مطلب: 58380
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام