کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ناسا برای نخستین بار یک پیاده‌روی فضایی را به‌صورت زنده پخش می‌کند

سايت خبری ايتنا , 16 مهر 1398 ساعت 9:38

ایتنا - خوراک خبری زنده ناسا قصد دارد تا در 6 اکتبر 10 پیاده‌روی فضایی پیچیده را با ثبت رکوردهای سرعتی جدید به نمایش دربیاورد. ناسا می‌گوید که این سری از پیاده‌روی‌های فضایی از زمان تکمیل ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال 2011 دیده نشده است.


ناسا آماده است تا چند پیاده‌روی فضایی را در سه ماه آینده اجرا کند و این آژانس فضایی در روز دوشنبه از فعالیت آینده ایستگاه فضایی بین‌المللی پرده برداشت.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، خوراک خبری زنده ناسا قصد دارد تا در 6 اکتبر 10 پیاده‌روی فضایی پیچیده را با ثبت رکوردهای سرعتی جدید به نمایش دربیاورد. ناسا می‌گوید که این سری از پیاده‌روی‌های فضایی از زمان تکمیل ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال 2011 دیده نشده است.
 
پیاده‌روی فضایی بر وظایف تعمیر و نگه‌داری از ایستگاه فضایی بین‌المللی تمرکز است. در ابتدا قرار است که باتری‌های خورشیدی این ایستگاه به‌عنوان بخشی از فرایند ارتقای آن تعویض شود. پیش‌ازاین و در ماه مارس هم پیاده‌روی فضایی ویژه‌ای با محوریت تعویض این باتری‌ها پخش شد. این فرایند ابتدای سال 2017 آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
 

 
 
پنج پیاده‌روی فضایی بعدی در ماه نوامبر انجام خواهد شد و طی این فرایند طیف‌سنج مغناطیسی آلفا ایستگاه فضایی نوسازی می‌شود. جالب است بدانید که این طیف‌سنج مغناطیسی یک ردیاب فیزیک ذرات است که به قسمت بیرونی ایستگاه فضایی وصل شده است. این ابزار به دانشمندان کمک می‌کند که موارد ناشناخته‌ای نظیر ماده تاریک یا پادماده را شناسایی کنند.
 
اگر می‌خواهید این فرایند را به‌صورت زنده مشاهده کنید می‌توانید در ساعت پانزده و بیست دقیقه روز یکشنبه 9 اکتبر به‌ وقت ‌تهران به خبرگزاری زنده ناسا مراجعه کنید. پوشش تلویزیونی ناسا از ساعت 2 بعدازظهر همان روز آغاز خواهد شد.
 


کد مطلب: 58366

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58366/ناسا-نخستین-بار-یک-پیاده-روی-فضایی-به-صورت-زنده-پخش-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir