۲
۰
plusresetminus
سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۳

واتس‌اپ را جایگزین مسنجر فیس‌بوک کنید!

ایتنا - بسیاری از کارشناسان امنیتی به کاربران توصیه کرده‌اند در صورتی که برای حفاظت از حریم خصوصی خود اهمیت قائلند، باید بجای فیس‌بوک مسنجر از واتس‌اپ استفاده کنند.
واتس‌اپ را جایگزین مسنجر فیس‌بوک کنید!


واتس‌اپ بدون شک بزرگترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن پیام‌رسان در جهان به شمار می‌رود که از قابلیت end to end encryption به منظور حفاظت از حریم خصوصی کاربران و ارتقای امنیت سایبری دستگاههای آنها بهره می‌برد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، حالا کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری به آن دسته از کاربرانی که برای حفاظت از حریم خصوصی خود ارزش و اهمیت خاصی قائل هستند، توصیه کرده‌اند که به جای پیام‌رسان فیس‌بوک مسنجر و سایر اپلیکیشن‌های مشابه، بهتر است از واتس‌اپ برای مکالمه و چت با دوستان و آشنایان خود استفاده کنند.

بر اساس گزارش وب سایت کوارتز، آنها بر این باورند با اینکه واتس‌اپ، فیس‌بوک مسنجر و اینستاگرام هر سه اپلیکیشن‌های زیرمجموعه و تحت نظارت شرکت فیس‌بوک به شمار می‌روند، اما پلت‌فرم و پروتکل‌های مختلفی در خصوص مسائل مختلف دارند و همین امر موجب می‌شود که در زمینه امنیت سایبری نیز با هم تفاوت‌های بنیادی بسیاری داشته باشند.

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان محبوب بوده است. طبق آخرین آمارهای منتشر شده، پیام‌رسان واتس‌اپ هم اکنون میزبان بالغ بر یک میلیارد و 5۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه است.

اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان است، از قابلیت  end to end encryption یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است. این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید، iOS  و ویندوز قابل استفاده است، در سال های اخیر عنوان نخستین و پرطرفدارترین اپلیکیشن پیام رسان در جهان را به خود اختصاص داده است.

همین قابلیت end to end encryption موجب می‌شود که دسترسی فیس‌بوک در سرورها به اطلاعات شخصی و مکالمات رد و بدل شده میان کاربران ناممکن شود و بدین ترتیب از افشای اطلاعات خصوصی و محرمانه کاربران در فضای مجازی و نفوذ هکرها و مجرمان سایبری و همچنین نهادهای نظارتی و امنیتی جلوگیری به عمل آورده می‌شود.
کد مطلب: 58353
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا واتس اپ اصلا امنیت نداره تمام پیام های کاربران به انگلستان و بقیه دستگاه‌های اطلاعاتی داره میفروشه! حتی پیام های رمزگذاری شده رو!
تلگرام، وایر، سیگنال از واتس اپ امن تر و بهتر هستن
feedback
Iran, Islamic Republic of
به نظرم برای ما سگ های زرد برادر شغال هستند
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام