۰
plusresetminus
دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰

تردید آمریکا نسبت به هدف رمز‌گذاری DNS توسط گوگل

ایتنا -گوگل هدف از رمزگذاری دی‌ان‌اس را جلوگیری از جاسوسی از کاربران کروم اعلام کرده، ولی کنگره امریکا بیم دارد که این اقدام گوگل به این غول دنیای فناوری امکان دهد تا با جلوگیری از دسترسی اشخاص و شرکت‌های ثالث و به خصوص سرویس دهندگان اینترنت و موسسات تبلیغات آنلاین به داده‌های کاربران، به انحصارطلبی تجاری و از میدان به در کردن رقبا دست بزند.
تردید آمریکا نسبت به هدف رمز‌گذاری DNS توسط گوگل

اقدام گوگل برای رمزگذاری دی‌ان‌اس در زمان استفاده از مرورگر کروم توسط کاربران به مذاق کنگره و وزارت دادگستری امریکا خوش نیامده و آنها قصد دارند در این زمینه تحقیق کنند.

به گزارش ایتنا از مهر، کمیته قضایی کنگره آمریکا تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده و وزارت دادگستری ایالات متحده نیز می‌گوید شکایاتی را در همین زمینه دریافت کرده و لذا در این زمینه بررسی‌هایی را انجام خواهد داد.

گوگل هدف از رمزگذاری دی‌ان‌اس را جلوگیری از جاسوسی و کلاهبرداری از کاربران کروم اعلام کرده، ولی کنگره امریکا بیم دارد که این اقدام گوگل به این غول دنیای فناوری امکان دهد تا با جلوگیری از دسترسی اشخاص و شرکت‌های ثالث و به خصوص سرویس دهندگان اینترنت و موسسات تبلیغات آنلاین به داده‌های کاربران، به انحصارطلبی تجاری و از میدان به در کردن رقبا دست بزند.

کنگره آمریکا با ارسال نامه ای برای گوگل در تاریخ ۱۳ سپتامبر از این شرکت خواسته تا دسترسی به داده‌های کاربران را در حد مشروع برای اهداف تجاری ممکن کند.
گوگل در واکنش اعلام کرده که کاربران را مجبور به استفاده از شیوه رمزگذاری دی‌ان‌اس نمی‌کند و آنها خود تصمیم می‌گیرند تا داده های شخصی خود را تا چه حد با دیگران به اشتراک بگذارند. البته در نهایت گوگل مبجور به تبعیت از تصمیم وزارت دادگستری آمریکا خواهد بود.
کد مطلب: 58338
برچسب ها: رمزگذاری DNS گوگل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام