کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نقد و بررسی شکل ظاهری گوشی های سری M سامسونگ

8 مهر 1398 ساعت 13:29

یکی از موارد بسیار جذابی که در  گوشی های گلکسی M30 رعایت شده است ترکیب رنگ بسیار درخشان آن است.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------


 

گوشی هوشمند گلکسی M10 سامسونگ


ساختمان Galaxy M10  از ماده ای پلاستیکی که از جنس پلی کربنات می­باشد ساخته شده.
سامسونگ بدنه­ ی اغلب گوشی های میان رده اش را از پلاستیک تولید می­کند تا در هزینه­ ی ساخت آن صرفه جویی کرده و به دنبال آن قیمت دستگاه در بازار ارزان تر باشد.
بدنه­ ی پلاستیکی Galaxy M10 بسیار جاذب لک و اثر انگشت بوده، همچنین در قبال اشیاء نوک تیز کاملا آسیب پذیر است و خیلی زود ممکن است روی آن خش های آزار دهنده پدید بیاید، ما پیشنهاد می­کنیم که در استفاده از این دستگاه، از قاب های محافظ و ژله ای بهره ببرید.

این گوشی هوشمند نسبت به گوشی های میان رده ­ی قدیمی سامسونگ نسبتا شیک و مدرن تر طراحی و دیزاین شده است، در قسمت فوقانی سمت چپ پنل پشتی ما شاهد یک دوربین اصلی دوگانه هستیم که با سنسور های 13 و 5 مگاپیکسلی خودنمایی می­کند، در قسمت زیرین دوربین اصلی نیز یک فلش ال ای دی تعبیه شده است، ظاهر پنل پشتی کدر است و از جذابیت خاصی برخوردار نمی باشد و فرقی با دیگر گوشی های میان رده ندارد.
دکمه های فیزیکی کنترل صدا  پاور در سمت راست این دستگاه به گونه ای قرار گرفته اند که استفاده از آن ها بسیار ساده می­باشد، در قسمت زیرین دستگاه درگاه شارژر مبایل تعبیه شده و در مجاورت آن یک جک هدفن تعبیه شده است.

بلندگوی Galaxy M10 در قسمت پایینی پنل پشتی قرار گرفته که چنگی به دل نمی­زند!
این بلند گو از قدرت صدای بالایی برخوردار نیست و زمانی که شما گوشی را به گشت روی میز بگذارید و بخواهید موسیقی پخش کنید، صدا خفه می­شود، پس اگر شما اهل گوش دادن به موسیقی با تلفن همراه هستید، شاید گلکسی ام10 گزینه ­ی مناسبی برای شما نباشد.
بر خلاف پنل پشتی که ظاهری بسیار ساده دارد که این ظاهر با توجه به قیمت ارزان این دستگاه کاملا معقول و عادی می­باشد، ما در پنل جلویی شاهد چیز دیگری هستیم. صفحه نمایشگر 6.22 اینچی Galaxy M10 بیشتر از 78 درصد پنل جلویی را اشغال کرده است و نسبت تصویر در آن 19:9 می­باشد، ضخیم ترین قسمت پنل جلویی قسمت پایینی آن می­باشد، در قسمت فوقانی پنل جلویی یک زائده ­ی V شکل قرار گرفته که لنز دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در آن تعبیه شده است و ظاهر شیک و جذابی به پنل جلویی می­بخشد.
کمبود یک سنسور اثر انگشت در این گوشی کاملا احساس می­شود.
وقتی ما به پنل جلویی گوشی Galaxy M10 می­ نگریم تصور آنکه این دستگاه جز گوشی های میان رده و ارزان قیمت شرکت سامسونگ می باشد برایمان سخت می­شود.
 
 

گوشی هوشمند گلکسی M20 سامسونگ


نقد و بررسی M20 سامسونگ نشان می دهد که در پنل پشتی همانند دیگر گوشی های میان رده­ شرکت سامسونگ از ماده ای پلاستیکی تشکیل شده که با یک لایه­ ی درخشنده و براق پوشیده شده است، دلیل استفاده ی سامسونگ از این ماده­ ی پلاستیکی در گوشی های میان رده اش این است که هزینه­ های  ساخت را کاهش بدهد و بتواند محصول ارزان تری را به بازار عرضه کند.
جنس این ماده پلاستیکی از پلی کربنات بوده و حساسیت زیادی نسبت به لک و اثر انگشت دارد. در سمت راست این دستگاه کلید های فیزیکی تنظیم میزان صدا و کلید پاور تعبیه شده و پورت USB-C  و جک هدفون در قسمت زیرین گوشی قرار گرفته اند، خروجی بلندگوی Galaxy M20 برخلاف Galaxy M10 از کیفیت و حجم صدای بهتری برخوردار است و نسبت به بردار کوچک ترش بهینه تر طراحی شده.

دوربین اصلی دوگانه به همراه یک فلش ال ای دی همانند Galaxy M10 در قسمت فوقانی سمت چپ پنل پشتی تعبیه شده است، در کل پنل پشتی گلکسی ام20 نسبت به سایر گوشی های میان رده­ی قبلی سامسونگ تا حدودی بهتر و زیبا تر طراحی شده است، همچنین در پنل پشتی یک سنسور تشخیص اثر انگشت برای آنلاک گوشی نیز تعبیه شده که در جای مناسبی قرار گرفته و دسترسی به آن بسیار آسان است.
 84 درصد پنل جلویی گلکسی ام20 توسط صفحه­ی نمایشگر 6.3 اینچی اشغال شده و دارای حاشیه های بسیار باریک است و این امر جلوه­ی یک گوشی مدرن و پیشرفته را به دستگاه می­دهد. ضخیم ترین قسمت پنل جلویی، حاشیه­ ی پایینی آن می­باشد، همچنین galaxy M20 همانند Galaxy M10 در قسمت فوقانی صفحه­ ی نمایش دارای یک بریدگی می­باشد که دوربین سلفی را در خود جای داده است. سامسونگ روی این مدل از صفحه نمایشگر های خود نام infinity V را قرار داده است، چرا که آن بریدگی به شکل حرف V انگلیسی می­باشد.
با وجود یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی که در قلب این گوشی به کار رفته شده، باز هم ضخامت آن تغییر چشم گیری نداشته و ابعاد آن 156.4 در 74.5 در 8.8 می­باشد و ظاهری شبیه به گوشی های مدرن و بروز دارد.

با توجه به لک پذیری و حساسیت بدنه­ ی گوشی نسبت به اشیاء نوک تیز بهتر است در استفاده از این گوشی، از قالب های محافظ و ژله ای بهره ببرید. در مجموع  Galaxy M20دارای طراحی نسبتا خوب و مناسبی می­باشد، هرچند سامسونگ در طراحی پنل پشتی می­توانست بهتر از این عمل کند!

 

گوشی هوشمند گلکسی M30 سامسونگ


ظاهر گوشی گلکسی M30 تفاوت زیادی با نسل های گلکسی M20  و گلکسی  M 10 نداشت. صفحه نمایش Infinity-U در بالای گوشی سامسونگ قرار گرفته است .  این صفحه ی نمایش در بالا و طرفین باریک تر هستند . صفحه نمایش سامسونگ گلکسی M30 ، بیش از6.4 اینچی و از نوع Super AMOLED است. سامسونگ M30  نوت بوت پلاستیکی را دارا  است که در دو رنگ  Gradation Blueو Gradation BlacK طراحی شده است.
در این مدل از سامسونگ گوشه ها تیز نیستند و به راحتی در دست قرار می گیرند. دکمه هایی که در سمت راست گوشی گلکسی M30 قرار گرفته است عبارتند از : دکمه‌ی پاور و دکمه ی صدا.

جایگاه درست درکمه ی پاور باعث شده است تا شما بتووانید به راحتی آن را استفاده کنید ولی دکمه های حجم صدا در مکان دورتری نسبت به دکمه ی پاور قرار گرفته اند  و امکان دسترسی به آن ها سخت تر از دکمه ی پاور است. در سمت چپ این نوع گوشی سامسونگ دو جای سیم کارت به اندازه ی نانو مشاهده و در همان سمت نیز قسمتی برای microSD قرار گرفته است.
اما یکی از موارد بسیار جذابی که در  گوشی های گلکسی M30 رعایت شده است ترکیب رنگ بسیار درخشان آن است. همانطور که گفتیم گوشی گلکسی M30 دو رنگ Gradation Blue و Gradation BlacK را دارد که در رنگ Gradation Blueآن شیب ملایمی که از آبی پررنگ به سمت کم رنگ می روند می تواند مخاطبان زیادی را جذب کند .
اما در قسمت پشت آن سوراخ میکروفن در بالا و جک هدفون ، پورت USB Type-C و بلند گو در پایین قرار گرفته است. حسگری که در پشت گوشی گلکسی M30  قرار گرفته است در کارکرد آن بسیار موفق بوده ولی اگر یک مقدار پایین تر قرار گرفته بود می توانست برای استفاده کنندگان مفیدتر باشد.
دوربین سه گانه‌ای که در پشت گوشی قرار گرفته است ظاهر زیبایی را برای پشت آن فراهم کرده است. لازم به ذکر است که در پایین ماژول دوربین فلاش سلفی قرار گرفته است که در هنگام استفاده از دوربین سلفی می توانید از آن استفاده کنید.
سامسونگ در نسل جدید خود و در گوشی گلکسی M30 توانست موفقیتی را در زمینه ی کاهش وزن باتری داشته باشد و وزن باتری گوشی خود را به 172 گرم رساند. یکی از وسایل جانبی که سامسونگ گلکسی  M30  برای شما قرار می دهد شارژر 15 وات است که باید شارژ باتری گوشی شما را با سرعت نسبتا بالایی افزایش دهد.

 

گوشی هوشمند گلکسی M40 سامسونگ


حال می رسیم به بررسی گوشی M40 سامسونگ از مزیت‌های مهم این گوشی می توان به قیمت مناسب آن اشاره کرد که در مقایسه با اندازه و مشخصات آن قابل تحسین است. این مدل با صفحه نمایش Infinity-O تا حدودی مشابه با Galaxy S10e و Honor View 20 می باشد اما در برابر سایر میان رده ها ظاهری متفاوت دارد. اندازه صفحه نمایش در این گوشی 6.3 اینچ PLS که با رزولوشن FHD+ از کیفیت بالایی برخوردار است و می‌تواند از پس درخواست های کاربران به‌خوبی بربیاید و آن‌ها را راضی نگه دارد. همچنین سامسونگ برای این گوشی حفره‌ای را در لبه‌ی بالا و سمت چپ صفحه نمایش برای دوربین سلفی 16 مگا پیکسلی قرار داده است.
در این گوشی سوراخ‌هایی که به‌منظور مکالمه در مدل‌های دیگر سامسونگ در قسمت بالایی صفحه نمایش تعبیه‌شده بود و موجب بهبود صدا در هنگام مکالمه می‌شد، حذف شده، از این روی وظیفه ی انتقال صدا به دوش نمایشگر می‌افتد. در این مدل سامسونگ به منظور پردازنده از چیپ اسنپدراگون 675 در نظر گرفته است که دارای 6 گیگ حافظه‌ی رم، 128 گیگابایت حافظه ی داخلی که قابلیت افزایش حافظه و ارتقا یافتن نیز دارد که این کار با استفاده از کارت حافظه ی میکرو اس دی که در دستگاه تعبیه شده است تا مقدار 512 گیگابایت قابلیت ارتقا دارد. سامسونگ در طراحی این گوشی نهایت سادگی و شیک بودن را لحاظ کرده است و از ارگونومی فوق‌العاده‌ای نیز بهره می‌برد.

 این مدل از سامسونگ تنها 168 گرم وزن دارد که در نگاه اول با توجه به اندازه آن شاید کمی سنگین‌تر به نظر بیاید ولی وقتی گوشی را در دست خود می‌گیرید متوجه این موضوع خواهید شد که یکی از نکات قابل توجه به شمار می‌رود.
جنس بدنه گلکسی M40 در مقایسه با سایر مدل‌های خانواده سامسونگ ازجمله سری گلکسی A، متفاوت است. در بدنه این مدل به‌جای استفاده از شیشه که بسیار ظریف بود، از پلی کربنات استفاده‌شده که نسبت به شیشه از استحکام بیشتری برخوردار است و همچنین در طراحی بهتر آن کمک شایانی کرده است. سنسور اثر انگشت نیز در قسمت پشت این مدل قرار گرفته است و از سرعت بالایی نیز در تشخیص اثر انگشت دارا است. همان‌طور که گفتیم پلی کربنات علاوه بر دوام بیشتر باعث شده است که جنس بدنه این مدل براق به نظر بیاید.
گلکسی M40 علاوه بر سنسور اثر انگشت از قابلیت تشخیص چهره نیز برخوردار است و این ویژگی باعث می‌شود تا امنیت استفاده از این مدل به‌مراتب بالاتر باشد و دارای عملکرد بسیار سریعی نیز می باشد و همچنین کاربران قابلیت انتخاب بیشتری برای استفاده از گوشی خود داشته باشند. همچنین این گوشی دارای رنگ بدنه چشم نوازی می باشد و استفاده از پلی کربنات در ساخت بدنه آن نیز موجب شده که رنگ براق زیبایی داشته باشد که از جمله ویژگی‌های جذاب بدنه گوشی M40 سامسونگ به شمار می‌رود.
 


کد مطلب: 58336

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58336/نقد-بررسی-شکل-ظاهری-گوشی-های-سری-m-سامسونگ

ايتنا
  https://www.itna.ir