۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۰

ساخت فضاپیماهای مأموریت آرتمیس به مقصد ماه

ایتنا - ناسا برای ساخت فضاپیما برای مأموریت‌های آرتمیس به مقصد ماه، از شرکت دیگری کمک می‌گیرد.
ساخت فضاپیماهای مأموریت آرتمیس به مقصد ماه
به گزارش ایتنا و به نقل از Space، ناسا به‌تازگی به شرکت لاکهیدمارتین سفارش داده تا فضاپیماهای مربوط به برنامهٔ آرتمیس برای اعزام فضانوردان به ماه را تولید کند.
 
لاکهید مارتین (سازنده فضاپیمای اوریون برای مأموریت‌های مربوط به ماه) قراردادی با ناسا بسته که به‌موجب آن، دست‌کم شش فضاپیما برای ساخت سفارش داده شده است. این قرارداد تا پایان زمان انقضا یعنی ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۳۰، می‌تواند به ۱۲ سفارش افزایش پیدا کند.
 
گفته می‌شود اوریون برای بردن فضانوردان به مدار گرداگرد ماه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. کپسول اوریون، نخستین مأموریت از مجموعه مأموریت‌های آرتمیس خواهد بود که به‌صورت آزمایشی و بدون سرنشین، به ماه سفر خواهد کرد.

این آژانس درنظر دارد در سال‌های درپیش‌رو، یک ایستگاه فضایی «دروازه‌ای» در مدار ماه پدید بیاورد و در سال ۲۰۲۴ نیز فضانوردان را بر سطح ماه فرود آورد. با اینکه فضانوردانی که پا بر ماه خواهند گذاشت، از یک سطح‌نشین استفاده خواهند کرد، اما این فضاپیمای اوریون است که بخش زیادی از سفر آنها را برعهده خواهد داشت؛ یعنی از زمین تا دروازه و برعکس.

 

جیم بریدنستین (مدیر ناسا) در این ارتباط می‌گوید: «این قرارداد، تولید اوریون را در طی دهه بعد، تضمین خواهد کرد که نشان‌دهنده تعهد ناسا به فراهم ساختن زمینه لازم برای حضور مداوم در ماه است تا بدین‌ترتیب بتوانیم دانش جدیدی از آنجا استخراج کنیم و فضانوردان را برای اعزام به مریخ آماده نماییم».
 
گفتنی است این آژانس برای مأموریت‌های آرتمیس ۳ تا ۷، تاکنون سه فضاپیمای اوریون سفارش داده که هزینه آنها بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار است. همچنین، قرار است ناسا سفارش خود برای سه مأموریت بعدی را هم در سال مالی ۲۰۲۲ ثبت کند که ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت. البته ناسا اعلام کرده است که سرگرم انجام اقداماتی برای کاهش هزینه است؛ همچون استفاده دوباره از هر فضاپیما.
کد مطلب: 58328
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام