کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فیس‌بوک محقق می‌کند

کنترل گوشی‌های بدون دست با مغز!

3 مهر 1398 ساعت 13:40

ایتنا - فیس‌بوک با خرید یک استارتاپ متخصص در حوزه رابط‌های عصبی به دنبال تولید مچ‌بندی است تا کاربران با استفاده از آن بتوانند گوشی‌های هوشمند خود را بدون استفاده از دست و تنها به کمک سیگنال‌های ارسالی از مغز کنترل کنند.   



فیس‌بوک، این غول فعال در حوزه شبکه‌های اجتماعی استارتاپ CTRL-labs را در قراردادی به ارزش یک میلیارد دلار خریداری کرده است.

CTRL-labs پروژه طراحی و ساخت دستگاهی به سبک ساعت را در دست دارد که با به دست آوردن پیام‌هایی که از مغز به انگشتان فرستاده می‌شوند، برای کنترل یک گوشی موبایل استفاده می‌کند.

به گزارش ایتنا از ایرنا، به گفته سازندگان این دستگاه، فناوری مذکور سیگنال‌های عصبی فرستاده شده به دست را تفسیر و از آن‌ها برای کنترل یک تراشه کامپیوتری در داخل گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها استفاده می‌کند.  

به عبارت دیگر، این فناوری به کاربران امکان آن را می‌دهد تا گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های خود را بدون دخالت دست کنترل کنند.

اندرو بوس ورث قائم مقام واقعیت مجازی و افزوده کمپانی فیس‌بوک با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک، ضمن اعلام انعقاد قرارداد خرید CTRL-labs، نوشت: «آن‌ها به تیم Facebook Reality Labs ما ملحق خواهند شد. جایی که امید داریم این نوع از فناوری را در حجم لازم تولید و آن را هرچه سریع‌تر به محصولات مشتریان برسانیم.»

وی می‌افزاید: «افق این همکاری ساخت مچ‌بندی است که به افراد اجازه می‌دهد تا دستگاه‌هایشان را چون حرکت طبیعی اعضای بدن کنترل کنند.»

اگر گمانه‌زنی‌ها در مورد قیمت این قرارداد درست باشد، CTRL-labs گران‌ترین کسب و کاری است که کمپانی فیس‌بوک در ۵ سال گذشته خریداری کرده است.
 


کد مطلب: 58280

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58280/کنترل-گوشی-های-بدون-دست-مغز

ايتنا
  https://www.itna.ir