کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تلویزیون‌های شیائومی با وضوح 8K

3 مهر 1398 ساعت 9:20

ایتنا - کمپانی چینی شیائومی از تلویزیون‌های هوشمند خود به نام Mi Full Screen TV Pro رونمایی کرد. این تلویزیون‌ها تقریبا بدون حاشیه و در سه سایز ۴۳، ۵۵ و ۶۴ اینچی عرضه خواهند شد.




هر سه عضو خانواده جدید Mi Full Screen TV Pro از نمایشگر 4K با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ بهره می‌برند که توانایی پشتیبانی از فرمت HDR10 را نیز دارند. همچنین گستره دید این تلویزیون‌ها ۱۷۸ درجه اعلام شده است. پردازشگر سری Mi Full Screen TV Pro با همکاری شیائومی و شرکت آمولوجیک تولید شده و از ۴ هسته ۱.۹ گیگاهرتزی A55 استفاده می‌کنند. به گفته شیائومی این پردازشگر تا ۶۳ درصد کارایی بهتر و تا ۵۵ درصد مصرف کمتری نسبت به نسل قبلی خواهد داشت. همچنین موتور پردازش تصویر نسل ۹ نیز در این تلویزیون‌ها استفاده شده است.

به گزارش ایتنا از تابناک، همه این توان پردازشی باعث شده تا سری Mi Full Screen TV Pro قابلیت پخش محتوای 8K را نیز داشته باشند. هوش مصنوعی بکار رفته در این تلویزیون‌های هوشمند نیز متشکل از هوش مصنوعی خود شیائومی به نام XiaoAI و همچنین AIoT (جهت برقراری ارتباط با دیگر گجت‌های اینترنت اشیا) است که با این تلویزیون‌ها توانایی هدایت صوتی و دیگر کاربرد‌های مشابه را می‌دهد. همچنین هوش مصنوعی Patchwell AI نیز به دیگر هوش‌های مصنوعی این تلویزیون‌ها کمک می‌کند.

علاوه بر پشتیبانی از پخش محتوای 8K تلوزیون‌های سری Mi Full Screen TV Pro از فرمت‌ H.264 نیز پشتیبانی می‌کنند. بلندگو‌های استریو این تلویزیون‌ها قابلیت پخش صدا در فرمت‌های DTS و دالبی را نیز دارند تا کاربران صدای با کیفیت‌تری دریافت کنند.
 


از لحاظ تعداد درگاه‌های ورودی و خروجی نیز شیائومی برای این تلویزیون‌ها کم نگذاشته است و هر سه مدل سری Mi Full Screen TV Pro مجهز به ۳ درگاه HDMI (یکی از آن‌ها قابلیت پشتیبانی از ARC را نیز دارد) ۲ درگاه USB پورت لن و بلوتوث هستند که با پشتیبانی از WiFi با فرکانس‌های ۲.۴ و ۵ گیگاهرتزی، دست کاربران را برای برقراری ارتباط با این تلویزیون‌ها باز گذاشته است.

بدنه سری Mi Full Screen TV Pro نیز از آلومینیوم ساخته شده که قاب پشتی آن با کولار 3D روکش شده است. همچنین به دلیل باریک بودن حاشیه‌های دور نمایشگر این تلویزیون‌ها، شیائومی می‌گوید که نسبت صفحه به بدنه در سری Mi Full Screen TV Pro حدود ۹۷ درصد است.

قرار است این تلویزیون‌ها با قیمت‌های ۲۱۰، ۳۳۷ و ۴۷۷ دلاری به ترتیب برای مدل‌های ۴۳، ۵۵ و ۶۴ اینچی روز ۵ مهر در چین به بازار عرضه شوند.


کد مطلب: 58271

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58271/تلویزیون-های-شیائومی-وضوح-8k

ايتنا
  https://www.itna.ir