کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پس از به‌روزرسانی اندروید 10

قفل شدن صفحه نمایش در گوشی‌های گوگل

2 مهر 1398 ساعت 22:13

ایتنا - برخی از کاربران گوشی‌های پیکسل گوگل از آسیب پذیری جدیدی خبر داده‌اند که موجب قفل و سیاه شدن صفحه نمایش گوشی آن‌ها می‌شود.




بعد از آنکه به روزرسانی و آپدیت اندروید ۱۰ برای گوشی‌های پیکسل گوگل منتشر شد، به نظر می‌رسد که بسیاری از کاربران این محصولات را با مشکل مواجه کرده است چراکه آنها در وبلاگ‌های مربوط به طرح مشکلات امنیتی و نرم‌افزاری عنوان کرده بودند که بعد از دریافت آپدیت اندروید ۱۰، با مشکل جدیدی روبرو شده‌اند و آن نیز قفل شدن ناگهانی صفحه نمایش حتی به هنگام وارد کردن رمزعبور درست در گوشی است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه فناوری بر این باورند که گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۳ و نسخه‌های ایکس‌ال آنها تحت‌تاثیر یک آسیب‌پذیری جدید، موجب می‌شود که صفحه نمایش گوشی کاربران به صورت ناگهانی قفل شود و آنها حتی در صورت وارد کردن رمزعبور درست نیز نتوانند آن را باز کنند.

بر اساس گزارشی که در وب سایت phonearena آمده است، برخی دیگر از کاربران گوشی‌های پیکسل که آپدیت اندروید ۹ را دریافت کرده‌اند نیز با همین مشکل مواجه شده‌اند به گونه‌ای که نمایشگر گوشی آنها سیاه و قفل می‌شود و بعد از یک بار روشن و خاموش کردن، از آنها می‌خواهد تا PIN code گوشی را وارد کنند. البته به نظر می‌رسد که اسکنر اثرانگشت و حسگرهای بیومتریک برای ورود به گوشی قادر است کاربر موردنظر را تشخیص دهد ولی همچنان مدت زمانی را برای باز کردن قفل صفحه نمایش گوشی بگذراند.

البته این نخستین باری نیست که بعد از ارائه و انتشار به روزرسانی نسخه جدید سیستم عامل گوشی‌های هوشمند، اخبار و گزارش‌های متعددی از آسیب پذیری‌های مختلفی که کاربران را با مشکل مواجه می‌کند، منتشر می‌شود که در صورت لزوم، شرکت‌های توسعه‌دهنده مربوطه آنها را برطرف خواهند کرد.


کد مطلب: 58269

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58269/قفل-شدن-صفحه-نمایش-گوشی-های-گوگل

ايتنا
  https://www.itna.ir