کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قابلیت جدید گوگل برای نظارت والدین بر استفاده فرزندان از نرم‌افزارها

16 مهر 1398 ساعت 16:56

ایتنا- والدین از این پس می‌توانند با استفاده از قابلیت Family Link در سیستم‌عامل اندروید برای استفاده از هر برنامه توسط فرزندشان محدودیت زمانی تعیین کنند.


والدین از این پس می‌توانند با استفاده از قابلیت Family Link در سیستم عامل اندروید برای استفاده از هر برنامه توسط فرزندشان محدودیت زمانی تعیین کنند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، گوگل در راستای برنامه Family Link در سال 2017 نه‌تنها به کودکان اجازه داد که حساب کاربری خودشان را داشته باشند، بلکه والدین نیز توانستند با در اختیار داشتن نرم‌افزاری استفاده گجت‌ها توسط فرزندانشان را کنترل کنند.
 
این برنامه سپس به نوجوان‌ها نیز رسید و از امروز والدین می‌توانند محتوای مشاهده شده فرزندان نوجوان خود را نیز کنترل کنند.
این ویژگی جدید درواقع مرتبط با محدودیت‌های زمانی درون این نرم‌افزار است. هم‌اکنون والدین می‌توانند برای هرکدام از نرم‌افزارهای نصب شده در گجت فرزندانشان محدودیت زمانی تعریف کنند.
 
 به این ترتیب زمان استفاده از نرم‌افزارهای بازی و شبکه‌های اجتماعی را کوتاه کرده و با افزایش زمان استفاده از نرم‌افزارهای آموزشی به آنها قدرت مانور بیشتری بدهند.
 

 
یکی دیگر از ویژگی‌هایی که بچه‌ها از آن استقبال می‌کنند، زمان پاداش است.
والدین می‌توانند از داشبورد Family Link استفاده کنند و به فرزندشان اجازه بدهند که کاری که در حال انجام است را به اتمام رسانده یا مرحله‌ای از بازی را تمام کنند و به‌ این‌ ترتیب با خیال راحت به سراغ کارهای دیگر یا برنامه‌های آموزشی بروند.
 
علاوه بر این دسترسی به Family Link هم‌اکنون آسان‌تر شده است.
این بخش در تنظیمات دستگاه اندروید 10 در بخش "سلامت دیجیتال و کنترل والدین" در دسترس است.
 


کد مطلب: 58262

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58262/قابلیت-جدید-گوگل-نظارت-والدین-استفاده-فرزندان-نرم-افزارها

ايتنا
  https://www.itna.ir