۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۴

برنامه ویژه گوگل برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات بیماران با دیپ مایند

ایتنا - گوگل در سال 2016 اعلان کرده بود که پروژه دیپ مایند به‌صورت کاملا مستقل از این کمپانی فعالیت خواهد کرد و در هیچ مرحله‌ای اطلاعات بیمار با حساب‌های کاربری، محصولات و خدمات گوگل مرتبط نبوده و هم‌بستگی نخواهد داشت.
برنامه ویژه گوگل برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات بیماران با دیپ مایند
گزارش‌ها نشان می‌دهند که گوگل قصد دارد که با جذب آزمایشگاه هوش مصنوعی دیپ مایند فرایند پردازش داده‌های سرویس سلامت همگانی بریتانیا را آغاز کند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، گوگل در سال 2016 اعلان کرده بود که پروژه دیپ مایند به‌صورت کاملا مستقل از این کمپانی فعالیت خواهد کرد و در هیچ مرحله‌ای اطلاعات بیمار با حساب‌های کاربری، محصولات و خدمات گوگل مرتبط نبوده و هم‌بستگی نخواهد داشت.
 
بااین‌حال گوگل در راستای تصمیم جدید خود برای پردازش اطلاعات بیماران اعلام گرده است که از بین بردن این محدودیت دیپ مایند موجب ارائه منابع جدیدی برای کمک به بیماران در سراسر جهان خواهد شد. اما باید به خاطر داشت که طرح پزشکی استریمز با هدف کمک به بیماران کلیوی به دلیل اجازه دسترسی گوگل به اطلاعات بیماران موردانتقاد شدیدی قرار گرفته است.

 
 
 
در حال حاضر ازآنجایی‌که مصطفی سلیمان به‌عنوان مدیر دیپ مایند در مرخصی طولانی‌مدت به سر می‌برد مشخص نیست که چه کسی خارج از گوگل مدیریت دیپ مایند و نظارت بر آن را بر عهده خواهد گرفت و حتی مشخص نیست که آیا مقر اصلی دیپ مایند از کینگز کراس به مکانی دیگر منتقل خواهد شد یا خیر.
 
اگرچه نگرانی‌های مربوط به سوابق بهداشتی در صدر بحث و گفتگو در مورد ادغام داده‌های پزشکی با دیپ مایند قرار دارد اما لازم به یادآوری است که این هوش مصنوعی تنها به این زمینه محدود نیست و حتی با کامپیوتر آلفا گو موفق شده است تا قهرمان ‌بازی‌های صفحه‌ای باستانی "گو" را نیز به چالش بکشد.
 
اجتناب‌ناپذیر بودن این اقدام ممکن است باعث نگرانی برخی از کاربران شود اما گوگل می‌گوید همچنان به محرمانه بودن سوابق آن‌ها متعهد مانده است.
 
کد مطلب: 58259
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام