کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تعیین ارزهای پشتیبان رمزارز فیس‌بوک (لیبرا)

1 مهر 1398 ساعت 10:50

ایتنا - فیس‌بوک که به طور جدی درصدد جلب پشتیبانی برای ارز دیجیتال لیبرای خود است، سرانجام مشخص کرده که هر یک از ارزهای جهانی تا چه میزان از لیبرا پشتیبانی می‌کنند.




همزمان با افزایش محبوبیت انواع ارزهای دیجیتال، فیس‌بوک نیز وارد این بازار شده و علیرغم انتقادها و حملات انجام شده به خود با ارسال نامه‌ای خطاب به فابیو دی ماسی سیاستمدار آلمانی مشخص نموده که میزان پشتیبانی هر یک از واحدهای پول جهانی از لیبرا به چه میزان خواهد بود.

به گزارش ایتنا از فارس، بر اساس محتوای این نامه دلار آمریکا تا ۵۰ درصد از لیبرا پشتیبانی می‌کند. از ۵۰ درصد پشتیبانی باقی مانده ۱۸ درصد به یورو، ۱۴ درصد به ین ژاپن، ۱۱ درصد به پوند انگلیس و ۷ درصد به دلار سنگاپور اختصاص یافته است.
 
عرضه ارز دیجیتال لیبرا توسط فیس‌بوک مخالفان زیادی در دنیا دارد که نگران افزایش انحصارطلبی این شبکه اجتماعی از طریق عرضه ارز دیجیتال اختصاصی هستند. اما فیس‌بوک با اعلام این خبر جدید امیدوار است تا حدی فعالان مهم عرصه فناوری و کسب و کار را با خود همراه کند.

نکته مهم در این زمینه غیبت واحد پول چین است که نشان می‌دهد فیس‌بوک با این کار تلاش کرده دولت امریکا را که به لیبرا روی خوشی نشان نداده با خود همراه کند. در این میان مشخص نیست کشورهای دیگری مانند فرانسه و آلمان که به دنبال ترویج ارزهای دیجیتال خود هستند تا چه حد از لیبرا استقبال کنند.


کد مطلب: 58241

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/58241/تعیین-ارزهای-پشتیبان-رمزارز-فیس-بوک-لیبرا

ايتنا
  https://www.itna.ir