۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۳

اگر خودروی ما به سرقت رفت چه کاری انجام دهیم؟

سرقت خودرو کابوس بی پایان صاحبان اتومبیل است، چرا که نگرانی از امنیت خودرو ها همیشه به عنوان یکی از بزرگ ترین دغدغه های ذهنی افراد به حساب می آید. اما گاهی از سر بدشانسی و شاید هم سهل انگاری این کابوس به واقعیت تبدیل می شود.
اگر خودروی ما به سرقت رفت چه کاری انجام دهیم؟
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



سرقت خودرو کابوس بی پایان صاحبان اتومبیل است، چرا که نگرانی از امنیت خودرو ها همیشه به عنوان یکی از بزرگ ترین دغدغه های ذهنی افراد به حساب می آید. اما گاهی از سر بدشانسی و شاید هم سهل انگاری این کابوس به واقعیت تبدیل می شود . حالا در صورت به سرقت رفتن خودرو چه باید کرد؟ در ادامه همراه ما باشید تا در مورد پاسخ و راه حل آسان این سوال بیشتر صحبت کنیم.

تماس با مراکز پلیس اولین قدم برای پیدا کردن ماشین
اولین اقدامی که هر شخص پس از به سرقت رفتن اتومبیل خود انجام می دهد تماس با مراکز رسمی پلیس است. چرا که اطلاع رسانی هر چه سریعتر و دقیق تر مورد سرقتی به پلیس آگاهی می تواند روند پیدا کردن ماشین را سریع تر کند. به همین جهت پیشنهاد می کنم پس از مشاهده مورد سرقتی هر چه سریعتر مسئله را به پلیس آگاهی گزارش دهید تا شاید قبل از خارج شدن اتومبیل شهر و ارسال آن به مراکز اوراقی بتوانید ماشین خود را از شر سارقان بد نیت نجات دهید.

چک کردن پیامک جریمه اتومبیل، سرنخ پیدا کردن اتومبیل
بیشتر سارقان اتومبیل پس از عملیات سرقت می خواهند تا هر چه سریعتر از شهر خارج شوند، به همین جهت در بیشتر مواقع با عبور از چراغ قرمز و یا سرعت غیرمجاز دچار جریمه های راهنمایی و رانندگی می شوند که پیامک آن به صورت مستقیم به تلفن همراه صاحبان اتومبیل ارسال می شود. به این ترتیب مالک اتومبیل سرقتی می تواند با ارائه این پیامک به پلیس آگاهی ماموران انتظامی را برای پیدا کردن هر چه سریعتر اتومبیل خود یاری کند.
 

استفاده از جی پی اس خودرو راهی مطمئن در جهت ردیابی خودرو سرقتی
برای پیدا کردن بهترین راه رسیدن به خودرو سرقتی، بهتر است تا یک قدم قبل از سرقت خودرو را بررسی کنیم تا بفهمیم اصلا چرا یک خودرو به سرقت می رود؟

یکی از مهم ترین مسائلی که عدم رعایت آن سرقت خودرو را برای سارقان آسان می کند، عدم استفاده از ابزار و وسایل امنیتی است. دارندگان اتومبیل می توانند با استفاده از قفل فرمان، قفل پدال و دزدگیر کمی تا حد زیادی از امنیت خودرو خیال خود را راحت کنند اما به نظر شما تنها استفاده از این قفل های مطمئن کافی است؟
علاوه بر استفاده از قفل های مطمئن و محکم بهتر است تا با استفاده از تکنولوژی روز دنیا خود را حتی برای سرقت ماشین خود آماده کرده می پرسید چطور ممکن است؟ شما کافیست تا با خرید یک دستگاه جی پی اس خودرو حتی پس از به سرقت رفتن اتومبیل خود از موقعیت جغرافیایی ماشین و سارق اطلاع پیدا کنید و تمامی اطلاعات را برای به دام انداختن سارق به پلیس برسانید.
سیستم موقعیت یاب خودرو به عنوان کاربردی ترین ابزار در حوزه ردیابی، در تمام طول روز و در تمام نقاط کشور شما را از موقعیت اتومبیل خود مطلع می کند. برای استفاده از این ابزار ویژه تنها کافی است اپلیکیشن مخصوص به آن را روی گوشی موبایل خود نصب کنید و از طریق صفحه نمایش گوشی موبایل از وضعیت موقعیت مکانی اتومبیل خود اطلاع لازم کسب کنید.
 

دوربین های مداربسته اطراف خودرو را چک کنید
یکی دیگر از اقداماتی که به واسطه آن می توان به راحتی از زمان سرقت خودرو و چهره نگاری سارق خودرو کمک گرفت، پیدا کردن تمامی دوربین های مداربسته اطراف است. با این روش می توانید اطلاعات مفید و بهتری را در جهت پیدا کردن خودرو سرقتی به ماموران پلیس ارائه دهید. اما در نظر داشته باشید که به وسیله یک ابزار مفید و مخفی می توانید میان بر بزرگی برای پیدا کردن سرنخ معمای سرقت خودرو پیدا کنید و در زمان کوتاهی اتومبیل خود را پیدا کنید. اما این ابزار مخفی و کاربردی چیست؟

ردیاب خودرو دقیقا همان راه چاره ایست که با استفاده از آن می توان از ثانیه به ثانیه عبور و مرور خودرو اطلاع پیدا کرد. با استفاده از ارزان ترین ردیاب آهنربایی خودرو می توانید در کمترین زمان ممکن این ابزار که تنها 300 گرم وزن دارد را به بدنه فلزی خودرو نصب کنید تا بدون هیچ جلب توجهی خودرو خود را ردیابی کنید.
یکی از جالب ترین ویژگی های این ردیاب های آهنربایی وجود سیستم شنود است چرا که با به کار گیری از این امکان می توانید تمامی گفت و گوهای داخل اتومبیل را بشنوید تا در رسیدن به بهترین سرنخ ها به راه حل مناسبی برسید.

برای جلوگیری از سرقت موتور سیکلت چه باید کرد؟
موتور سیکلت هم مانند اتومبیل نیازمند حفاظت و نگهداری است به همین منظور پیشنهاد می کنم علاوه بر استفاده از قفل های امنیتی برای موتور سیکلت، حتما با نصب ردیاب موتور سیکلت تا همیشه خیال خود را بابت امنیت موتور خود راحت نگه دارید تا حتی پس از به سرقت رفتن آن نیز راه آسانی برای پیدا کردن موتور سیکلت پیش روی خود داشته باشید.
 
 
کد مطلب: 58199
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام